Avstemning Jeg tror jeg tror
Du har ikke tillatelse til å avgi stemme i denne avstemmingen.
At vi slår Molde
10.00%
7 10.00%
sidelengs forskyvning og uavgjort
7.14%
5 7.14%
At vi må kjøpe joggebukse til Storevik/Sjøeng
4.29%
3 4.29%
At Bjørdal er med i troppen
22.86%
16 22.86%
At Riisnæs starter
8.57%
6 8.57%
At Obasi får spilletid
2.86%
2 2.86%
At Throvaldsen spiller mer enn 60 min
18.57%
13 18.57%
At spissen vår skårer
7.14%
5 7.14%
At Rijks får starte minst en omgang
11.43%
8 11.43%
At en ny spiller presenteres i pausen
7.14%
5 7.14%
Totalt 70 stemmer 100%
* Du stemte på dette valget. [Vis resultater]

Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Søn 1430 Enga-Molde en kamptråd i mellomrommet, tipp på alt du tror
Søndag er det en viktig kamp i mellomrommet mellom skoleferien og fellesferien, i mellomrommet mellom frokost og lunsj og der vi møter et knippe spillere fra begge lag som er i mellomrommet mellom skada og kampklar. Hvem trives best på sideforskyvninger i korridorene på Vålerenga kultur og idrettspark samt evner å se bak resultatene? Jo det er https://youtu.be/QktSeYgPHdQ?si=Dn-X7jy0wxR4AUgN 

Hadde du fortalt meg før sesongen at når vi kommer til juni og kampen mot Molde så vi vi være oddsfavoritter, da hadde jeg tippe oss ganske mange hakk opp på tabellen fra der vi befinner oss nå. 2,4 er snittet de utenlandske gir oss og 2,7 er oddsen på Molde. Så er oddsen fair er det 42 % sjanse for hjemmeseier og 63 % sjanse for at vi i hvert fall tar poeng.

Skoleferie, tidlig kamptidspunkt, lavt på tabellen og Molde er vel ikke de fire første ingrediensene du bør putte i bollen om du ønsker å laget fullt trøkk og utsolgt stadion. Men med god sponsor hjelp har vi solgt over 10 K billetter ved å slippe inn mange barnelag. Og frister ikke kampen så kan du jo komme for å spise deg mett  Matfestival i Fanzone / Vålerenga  Det er solgt over 10 K billetter, det er helt ellevilt bra faktisk. Så får vi se om regnet setter en stopper for det. Metrologene melder regn fra klokka 1400 til 1700, det virker jo som aktiv sabotasje. Men som vi så på Ekbergsletta, vi er best i regnet! Og om ikke annet får lov til å varme oss på pyro  Godkjent bruk av pyro ut sesongen / Vålerenga

Klubben vår meder at Bjørdal er i full trening, men kan vi stole på at han er spilleklar eller er det Løgn og forbandet Digt som Kittelsen skrev i 1912, og som Peer Gynt (en ekte bohem) var kjent for å fare med i sin tid. Slår vi navnebror Per med dikt og omskrivninger av virkeligheten så har vi virkelig oppnådd noe stort. https://youtu.be/H7jeGizwmak?si=iB8nUwLpaDBYRmKM

Skal vi tro fantasy er det 50/50 sjanse både for at Riisnæs og Bjørdal spiller, det er vel liten tvil om at de er viktige. Hedenstad og Bully er definitivt ute, hvordan skal vi klare oss uten Bully?

Men livet er ikke en dans på roser for våre motstandere heller. De må jazze på med en lang skadeliste, barnehageonkel Eriksen er langtidsskadet, Albert sliter med hånda som vel er viktig i hans posisjon, Haugen har vondt i låret (50 % sjans for å spille) Linnes har også au au i låret (hva driver de egentlig med?) og han har bare 25 % sjanse. Møller Dæhli har fått seg en smell (25 % sjanse for å spille) Nyheim har vondt i ryggen og Berisha er suspendert. Men ingen lag på nedre halvdel har bredere stallen enn Molde, så sideforskyvninger inn og ut av laget er noe de kan. Så vent litt før dere setter på kanelsnurrene det er mitt råd https://youtu.be/XCMONJeEfY0?si=pA50iYTM5OXXe0wp

Det er heldigvis ikke ofte man kan si det, men akkurat nå har vi og Molde mye til felles. Vi har spilt ti kamper vunnet tre tapt fem og spit to uavgjorte. Det er jo utrolig. Men skulle ikke det alene være nok til å tro på høyere makter så har vi i tillegg like mange poeng. What are the odds? Målforskjellen er ganske lik. De har skårt ett mål mindre enn oss (!) og sluppet inn tre mål mindre. Kanskje Molde bør kjøpe en av spissene våre da, om det er der skoen trykker? 
Formen er dog ulik. Vi er jo i kanonform. Vi klarte 1-1 mot kamma 16 mai, og ikke et øye var tørt da vi lekte Norway cup og vant mot Kåffa ikke bare på flere cornere, men også i målprotokollen. Tromsø ble dessverre litt for sterke i forrige kamp, men ferien har vi brukt godt og mot sarp hadde ble det til sammen hattrick av våre danske drenger og 4 mål fra Vålerenga spillere fra det fjerne utland. Les leksene, og la utlendinger gi oss troa. Troa skapes gjennom kunnskapsbasert tilnærming Per Mathias Høgmo leser sin favoritt-dikt – NRK 

Moldes form derimot er ikke helt på samme nivå. På de fem siste tellende kampene har de tapt fire. To ganger mot vår nemisis KBK der de både tapte i serien og røyk i cupen. Så har de tapt i serien mot både hamkam og Viking. Men mellom der vant de en helt absurd kamp mot Brann. Der de tapte 2,2-0,64 i XG, men vant kampen 0-3. Heldigvis for oss er to av tre målskårere ute fra den kampen. Men litt sympati skal man for en gangs skyld ha med Molde. I ferien prøvde de å ta en for laget og ta opp kampen mot VAR. De lyktes dessverre ikke Molde 2 - 3 IFK Värnamo • VG Live

Man merker jo at man blir litt optimistisk av sånt selv om man egentlig vet det er idioti. At vi er idioter er så sin sak, men er vi kronidioter det er spørsmålet https://youtu.be/qCSNmTA1lTY

Selv ser jeg bare en farbar vei mot seier, vi må kjøpe joggebukse til Sjøeng/Storevik. 
Høgmos kryptonit Fiasko-tap på Ullevaal. Joggebuksa sto i veien – Dagsavisen

Men hva tror dere? Tipp på alt du tror.
Svar
3 poeng

Seier

Hattrick av Brajanac

Jarl header mål, og han løper til hjørneflagget og løfter beinet som om han tisser.

Galskap mot Klanen.

Livet er bra igjen.
Svar
Merker jeg er lit optimist før denne. Det er jo livsfarlig for det pleier å ende med dritt.
Det er 2 lag som sliter og som har dårlig selvtillit.
Jeg tenker Molde kommer med en leddbuss som de lyktes med mot Brann.
Blir spennende å se hvordan vi skal håndtere dette.
Vi skal uansett helst score først (som Brann ikke gjorde).

Om laget så håper jeg vi finner på litt nytt og drar fram:
Sjøeng
Sjåtil - Jarl - Tschiembe - Pallas
Sjøvold - Ambina - Vinicius
Thorvaldsen - Sørensen - Strand

Det kommer selvsagt aldri til å skje, men man kan jo håpe.
Viktigere er at Bjørdal, Riisnæs og Strand er del av kamptroppen.
Da blir benken vår enormt mye sterkere enn den var i mai...
Svar
(06-19-2025, 10:18 AM)Loffen Skreiv: Merker jeg er lit optimist før denne. Det er jo livsfarlig for det pleier å ende med dritt.
Det er 2 lag som sliter og som har dårlig selvtillit.
Jeg tenker Molde kommer med en leddbuss som de lyktes med mot Brann.
Blir spennende å se hvordan vi skal håndtere dette.
Vi skal uansett helst score først (som Brann ikke gjorde).

Om laget så håper jeg vi finner på litt nytt og drar fram:
Sjøeng
Sjåtil - Jarl - Tschiembe - Pallas
Sjøvold - Ambina - Vinicius
Thorvaldsen - Sørensen - Strand

Det kommer selvsagt aldri til å skje, men man kan jo håpe.
Viktigere er at Bjørdal, Riisnæs og Strand er del av kamptroppen.
Da blir benken vår enormt mye sterkere enn den var i mai...
Veldig interessant og spennende lag. Ville nok byttet plass på Strand og Vinicius
Svar
Herjer jo alltid vilt etter ferier, så detta går nok veien
Svar
Vi trenger en kampsang og kjempeloff i tråden og https://www.youtube.com/watch?v=lFoC7nvQox4

Jeg er oppriktig spent på om Storevik eller Sjøeng starter i mål
I forsvaret tror jeg Kevin er tilbake og godt er nok det
Jeg ser heller Sjøvold enn Hagen for å si det mildt, han var god i treningskampen.
Thorvaldsen bør kunne finne på litt bøll og med han og Riisnæs på hver sin kant tror jeg vi tar det.
Sørensen som midtspiss hadde vært en drøm, men regner med at vi får se Braja igjen.

Forhåpentligvis har vi en mye sterkere benk og da mulighet til å gjøre endringer underveis om det blir nødvendig.

Ønske lag:

Sjøeng
Sjåtil Kevin Jarl Nogueira
Ambina Sjøvold
Bjørdal
Riisnæs Thorvaldsen
Sørensen

Laget jeg tror
Storevik
Sjåtil Kevin Jarl Pallas
Ambina
Strand
Lange
Sørensen Thorvaldsen
Braja
Svar
----- Storevik -----

Sjåtil - Tshiembe - Jarl - Vini

----- Ambina-----

Bjørdal--- Sjøvold

Thorvaldsen - Brajanac - Sørensen

3 - 1

Brajanac, Brajanac, Bjørdal

MOTM - Bjørdal
Svar
Rabona sin forkampsanalyse
https://open.spotify.com/episode/7ASzCeQ...052ebb44cc
Fra 0.12.00
De melder Bjørdal i kamptropp
Huseklepp tror det blir en kampplan som passer oss
De har sett laget som er mer dynamisk og med bedre benk enn på lenge
Likevel tror alle på 1-1

Bjørdals tanker før kampen https://youtu.be/hdTUAxe3Boc?si=ume76VoQUIoTdgm0

Høydepunkter fra treningskampen mot sarp https://youtu.be/OWwSnK8xPXA?si=M34CK5qMDScPVMR3

Når sola skinner over enga vil det garantert bli ca 600 0000 kilowattimer i året
https://byggfaktanyheter.no/vi-har-lenge...nnsnyttig/

NT tilbyr følgende statistikk: 
Vålerenga sin siste hjemmeseier mot Molde var i 2020.
I de siste 24 møtene når Vålerenga spiller hjemme, har de vunnet 9, det har blitt 4 uavgjort, mens Molde har vunnet 11. Målforskjellen er 39-35 i favør Molde.

Sist vi møttes ble det uavgjort, men før det hadde vi tre tap på rad. 

Toppskårer:
Molde har to spillere med tre mål, begge er ute til denne kampen
Vi har tre spillere med to mål 
To av dem er muligens tilbake til denne kampen og sistemann skårte to i forrige treningskamp 
Molde har ingen spillere med to eller flere assist i serien, vi har Ambina, Bjørdal og Riisnæs
Molde har en form på 17 % vi på 42 % (gudene må vite hva det betyr)
Svar
(06-19-2025, 12:21 PM)Bohem33 Skreiv: Molde har en form på 17 % vi på 42 % (gudene må vite hva det betyr)

Gudene må jo allerede vite at det blir hallelujastemning på søndag. En ny æra i Vålerengas lange historie starter mot Molde. Amen

Vååålenga, du er vår rellion....
Svar
11227 solgte. Ganske fantastiske tall, tatt prestasjonene til laget i betraktning. Ett lag i Oslo.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 3 Gjest(er)