Tråder: 0
Ble medlem: Jan 2025
Omdømme:
36
(06-23-2025, 04:19 PM)Glennsoe Skreiv: En ting jeg har lagt merke til etter alle hjemmekampene er hvor "lett" supporterne takler et surt tap..
Ingen snakket om kampen på vei ut,på dassen eller på t-banen hjem..
Bryr flesteparten ikke seg eller skjuler de bitterhet bedre enn meg?
Tilgi meg den poetiske frihandelen, men det å være VIF-supporter er tydeligvis som å være en gledens elsker, men gift med depresjon.
Jeg blir mye mindre indignert enn jeg burde som latino, for å være helt ærlig.
Ble medlem: Sep 2024
Omdømme:
3
(06-23-2025, 04:19 PM)Glennsoe Skreiv: En ting jeg har lagt merke til etter alle hjemmekampene er hvor "lett" supporterne takler et surt tap..
Vanskelig å si.
Har lenge ment at "alt Vålenga tar i blir til dritt". Nye spillere har ofte kun et par kamper over pari før de synker ned i den grå massen. Unntakene blir solgt så fort det lar seg gjøre.
Opplever at "våre" milliardærer og velgjørere er skrotinger i forhold til de i andre klubber.
Styret har kommet med luftige målsettinger om Europa, men dette blir mindre og mindre troverdig. Virker som VIF styret er stedet for å lage CV, ikke for brennende hjerter og ærgjerighet.
Vi er mange gamlinger som sliter med den nye tribunekulturen. Evighetssanger og shalala har tatt over for spontanitet og meldinger. Blir gæren av megafonen og må vente på at andre synger før man følger på. Blir ofte at man lar være. Føler at man ikke kan påvirke dette i særlig grad.
Det begynner å bli lenge siden sportslig suksess, og det er ingen tegn til at dette skal bedre seg. 7-10 plass er normalsituasjonen. .Selv om tilskuertall er positive, klarer vi ikke å utnytte hype rundt klubben.
Dette er grunner til at JEG gir mere faen nå etter tap, pleide å gå i svart tidligere. Nå er det galgenhumor som gjelder. Kanskje vi har det bedre i OBOS der vi tidvis klarer å sette press i mer enn 5 minutter, og ofte vinner.
Ble medlem: Oct 2023
Omdømme:
25
(06-23-2025, 04:54 PM)Fredsbryter Skreiv: (06-23-2025, 04:19 PM)Glennsoe Skreiv: En ting jeg har lagt merke til etter alle hjemmekampene er hvor "lett" supporterne takler et surt tap..
Vanskelig å si.
Har lenge ment at "alt Vålenga tar i blir til dritt". Nye spillere har ofte kun et par kamper over pari før de synker ned i den grå massen. Unntakene blir solgt så fort det lar seg gjøre.
Opplever at "våre" milliardærer og velgjørere er skrotinger i forhold til de i andre klubber.
Styret har kommet med luftige målsettinger om Europa, men dette blir mindre og mindre troverdig. Virker som VIF styret er stedet for å lage CV, ikke for brennende hjerter og ærgjerighet.
Vi er mange gamlinger som sliter med den nye tribunekulturen. Evighetssanger og shalala har tatt over for spontanitet og meldinger. Blir gæren av megafonen og må vente på at andre synger før man følger på. Blir ofte at man lar være. Føler at man ikke kan påvirke dette i særlig grad.
Det begynner å bli lenge siden sportslig suksess, og det er ingen tegn til at dette skal bedre seg. 7-10 plass er normalsituasjonen. .Selv om tilskuertall er positive, klarer vi ikke å utnytte hype rundt klubben.
Dette er grunner til at JEG gir mere faen nå etter tap, pleide å gå i svart tidligere. Nå er det galgenhumor som gjelder. Kanskje vi har det bedre i OBOS der vi tidvis klarer å sette press i mer enn 5 minutter, og ofte vinner.
Helt enig. Og ikke glem de hælvetes mongo-trommene. Intet er mer ødeleggende enn komboen forsanger med megafon, en idiot med trommer og evighetssanger på to strofer. Har blitt en parodi på bøflene. Null interaksjon mellom tribune og hva som skjer på banen.
Omdømme:
21
Det er vel mer eller mindre hva jeg har fått kjeft for når jeg har sagt lignende. Gått fra "trommer er for bønder" til støy=stemning.
Du skjønner supporterkulturen har problemer når fansen ikke jubler når vi scorer. De bare fortsetter å synge son om ingenting har skjedd. Mer mannskor enn fotballfolk.
Tråder: 1
Ble medlem: Apr 2024
Omdømme:
32
For og bruke et Engelsk utrykk:
They are more occupied trying get themselves over
Tråder: 29
Omdømme:
31
De som klager på trommer og forsanger har glemt hvordan det var å stå på Bredden på slutten av Ullevål-perioden og bli synget ut av Vg-svingen i kamp etter kamp...
Tråder: 9
Omdømme:
109
(06-28-2025, 09:42 AM)Loffen Skreiv: De som klager på trommer og forsanger har glemt hvordan det var å stå på Bredden på slutten av Ullevål-perioden og bli synget ut av Vg-svingen i kamp etter kamp...
Det handler ikke om å bli sunget ut, men hvordan "vi" nå synger eller skaper stemning.
Flott at de ivrigste er samlet på et sted, men idrett handler om følelser - la oss være enige om det. For meg virker det som om det er viktigere for enkelte å framstå som "den beste supporter", istedenfor å fokusere på laget og kampen.
God innsats skal applauderes og synges for. Mål framover skal hylles.
Istedenfor har det blitt viktigere å følge forsanger, uavhengig av hva som skjer på banen - i uendelige og kjedelige sanger. Trenger man virkelig forsanger for dette? Det viktigste er hva som skjer på banen og man må ikke tro at folk kommer for å høre andre synge. Da er man på ville veier.
Stemning er herlig, men det må være i forhold til hva som skjer på matta.
Helt greit med kjedelige sanger når det ikke skjer noe, men vær så snill, det er ikke greit når disse sangene fortsetter når det har vært en stor sjanse, eller til og med blitt scoring.
Omdømme:
23
(06-28-2025, 11:06 AM)Flemmern Skreiv: (06-28-2025, 09:42 AM)Loffen Skreiv: De som klager på trommer og forsanger har glemt hvordan det var å stå på Bredden på slutten av Ullevål-perioden og bli synget ut av Vg-svingen i kamp etter kamp...
Det handler ikke om å bli sunget ut, men hvordan "vi" nå synger eller skaper stemning.
Flott at de ivrigste er samlet på et sted, men idrett handler om følelser - la oss være enige om det. For meg virker det som om det er viktigere for enkelte å framstå som "den beste supporter", istedenfor å fokusere på laget og kampen.
Istedenfor har det blitt viktigere å følge forsanger, uavhengig av hva som skjer på banen - i uendelige og kjedelige sanger. Trenger man virkelig forsanger for dette? Det viktigste er hva som skjer på banen og man må ikke tro at folk kommer for å høre andre synge. Da er man på ville veier.
Helt greit med kjedelige sanger når det ikke skjer noe, men vær så snill, det er ikke greit når disse sangene fortsetter når det har vært en stor sjanse, eller til og med blitt scoring.
Nå har du blitt en gammel og gretten forumkonge, Flem. Gjerne fortsette med å sutre på forum over alt mulig, men det som har skjedd på Østblokka siste årene er en av få lysglimt for denne klubben. I tillegg er flertallet på tribunen unge og lovende.
Ble medlem: Aug 2024
Omdømme:
9
Har gått på kamper siden 80-tallet.
Som det nevnes over var den siste tiden på Ullevål trist.
På det verste sang jo Gaza og Vestbredden mot hverandre kontra å støtte laget.
Som alt annet utvikler supporterkultur seg. Østblokka er blitt en attraksjon og og jeg er veldig imponert over den jobben gutta gjør.
Klart det er moro med impulsivitet og gammel engelsk tribune-ånd men makan til trøkk som det til tider er på Blokka er bare å prise.
Selv holder jeg meg stort sett på gamle patriot og det er en fryd å kjenne trøkket fra Østblokka.
Laget stinker om dagen, klubben er litt i gjørma men det vi kan være ekstra stolte av er hvilken jobb supporter-koordinatorer osv har klart å få til på den ene kortsida.
Tråder: 9
Omdømme:
109
06-28-2025, 11:58 AM
(Dette innlegget blei sist endra: 06-28-2025, 12:15 PM av Flemmern.)
(06-28-2025, 11:15 AM)Østblokka Skreiv: (06-28-2025, 11:06 AM)Flemmern Skreiv: (06-28-2025, 09:42 AM)Loffen Skreiv: De som klager på trommer og forsanger har glemt hvordan det var å stå på Bredden på slutten av Ullevål-perioden og bli synget ut av Vg-svingen i kamp etter kamp...
Nå har du blitt en gammel og gretten forumkonge, Flem. Gjerne fortsette med å sutre på forum over alt mulig, men det som har skjedd på Østblokka siste årene er en av få lysglimt for denne klubben. I tillegg er flertallet på tribunen unge og lovende.
Gretten forumkonge? Sutre over alt? OK
Er det noen som forsurner forumet med sine "bidrag", vil jeg plassere deg langt fram i rekka.
Jeg er jo ikke overraska over svaret ditt, og det er akkurat hva jeg snakker om. "Dere" tåler ikke kritikk, fordi dere selv mener alt dere gjør er så forbanna bra. Det finnes ingen over, ingen ved siden.
Det å være bittelitt ydmyk drar deg fram i verden, og jeg forsøker bare å peke på ting som kan gjøres bedre - som jeg også har sagt tidligere rundt dette.
|