Trådvurdering:
  • 2 stemmer - 4.5 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd overgangsvindu sommer 2025
(07-22-2025, 04:37 PM)NilsDN Skreiv:
(07-22-2025, 04:21 PM)Bohem33 Skreiv: De sier forøvrig også at Bakke har klausul om betalt ut kontrakten dersom han sparkes noe som er uvanlig og som gjør det veldig dyrt for oss å kvitte oss med han om det skulle bli aktuelt. 

Om så skal være så er det vel egentlig oppsigelsesgrunn for den som har inngått avtalen. Men nå var vel det Tuva, og hun er jo allerede tuppa ut.

Vi skal vel ikke være nødt til å betale han ut 2027 uten at det stilles noen resultatkrav tilbake. Han må jo også innfri på noe for å få beholde jobben.

Jeg tror at Bakke er et all inn prosjekt i hvert fall for Jokke. Det er vanskelig å se for seg at han kan fortsette om Bakke sparkes etter å ha gått så hardt ut og skrytt av at det er beste trener i Norge til å bygge klubb og alt det der. Jeg tror det er mye som er underkommunisert med tanke på ressurser og økonomiske forventninger. 

At vi gikk langt inn i pre season i fjor med så få spillere i troppen at vi måtte låne spillere for å spille 7 mot 7 var jo egentlig galskap. Man kan si at det var nødvendig økonomisk, men jeg vil tro at trenerne våre ropte mye og høyt om at det var håpløst og i så fall fikk de rett for starten på sesongen var alt annet enn god. Det ville nok blitt en stor oppvask om ikke det hadde snudd. 

Sommervinduet i fjor var bra for obos, men hvor stor tro hadde egentlig trenerne våre på at alle skulle være bra nok for eliteserien. Det kan jo hende at de igjen ropte om forsterkninger, men at de fikk beskjed om først teste ut de som var der (og selge Jones) og vente til sommeren før de fikk noen. Vi forhørte oss vel om Sæter helt på tampen av vinduet før sesongen, men ga da tydeligvis ikke nok. Da kunne jo historien vært en litt annen. Og det at vi kun har tre stoppere. Det kunne jo fort gått enda dårligere enn det har gjort. 
Nogueira var jo et lykketreff av de sjeldne som skyldes surr i den svenske klubben og at vi vår våkne. Det var ikke mange timenes margin på at vi hadde gått inn med tre backer der det er tvilsomt om kvaliteten til Sjåtil og Pallas holder og hvor mye skada Hedenstad er. Han har jo bare spilt 90 min en gang i år og over en omgang to ganger til. 

Stemmer det at trenerne har ropt gi oss spillere dette er ikke godt nok før begge sesongstarter så er det vanskeligere å slakte dem om resultatene uteblir. Så kommer høst vinduene og redder litt stumpene. Samtidig som det selges godt. 

Til Loffen, jeg trodde også det var vanlig at sparka trenere fikk lønn ut kontraktstida, men ut fra hva som sies i spiss vinkel virker det som det er vanlig at man i kontrakter har en klausul som lover x måneder etterlønn om man sparkes. Det kan jo også gi litt mening. 

Ser vi på spillerne våre sine kontrakter så har vi definitivt en jobb å gjøre i neste vindu og. 

Etter sesongen går Hedenstad sin kontrakt ut, han beholder vi vel neppe grunnet skader, men da må vi jo hente en ny back som er bedre enn Pallas og Sjåtil 
Nogueiras lånekontrakt går ut, vi vil gjerne beholde han, men har vi råd? Hvor mye er opsjonen på og er det en avtale med spiler der?
Strand sin kontrakt går ut, det lukter vel ett år til? 
Storevik sin kontrakt går ut, det blir vel fort takk og farvell selv om det er noe rart med å kicke ut andrekeeperen og beholde tredjekeeperen særlig før vi har sett den nye førstekeeperen i aksjon. 

Det er de kort kontraktene, men en større bekymring er vel de lange med spillere det er vanskelig å se for seg at skal være en del av stammen framover. 
Bully har kontakt ut 2026, får han skikk på kroppen og hvilken tilstand er han i så fall i? 
Ofkir har kontrakt ut 2026, supporterne er vel ikke lykkelige over at han er tilbake. Hvordan passer han inn i miljøet etter det som skjedde før forrige sesong? 
Rijks har også kontrakt ut 2026, han er godt likt, men mye tyder vel på at han vil forsvinne fort. 
Braja har kontrakt ut 2027, det er lenge. Det er ikke mange her inne som har så veldig tro på han. Jeg tror ikke det kryr av kjøpere som vil betale for å få han. Det kan bli dyrt å kvitte seg med han frykter jeg. 
Elias Hagen har like lang kontrakt og spiller jo ikke veldig mye, det har blitt fem hele kamper og ni innhopp på en halvtime eller mindre. Er det han som skal skinne for oss om Ambina drar til Bodø?  
Obasi har kontrakt ut 2028, han var fantastisk i forrige andrelagskamp, men har vel ikke dominert der før. Han fikk 44 min på banen i obos og har ikke fått ett minutt i år selv etter å ha tatt enorme steg i vinter som det ble sagt. Vil han få sjansen? Har vi i det hele tatt en av de frie plassene å avse til han på høsten? 
Sjåtil og Pallas har kontrakt ut 2028, de har vel ikke dominert fra første spark for å si det forsiktig. Vil det snu? 
Pallas har spilt to hele kamper, vært ubenytta reserve i 10 og totalt fått 225 min på banen. Har vi råd til å ha en back reserve vi skjelden bruker på den frie kvota eller er det han som skal blomstre om vi ikke får råd til å benytte opsjonen på Nogueira? 
 
Jeg er litt redd for at vi har lange kontrakter på mange vi vil slite med å kvitte oss med. Kanskje er vi gjennomgående for optimistiske når vi signerer både trener og spillere og tenker at jo lengre kontrakt jo bedre før vi har sett hvordan de funker.
Svar
Da er det bekreftet - https://www.vif-fotball.no/nyheter/oscar...ll-er-klar
Svar
Står at han er spilleklar på lørdag, da er det vel en utlending på vei ut mtp kvota, eller tar jeg feil her?
Svar
Oscar til 2028

På årets lag i Danmark 2024
Svar
(07-23-2025, 09:39 AM)Bohem33 Skreiv: Til Loffen, jeg trodde også det var vanlig at sparka trenere fikk lønn ut kontraktstida, men ut fra hva som sies i spiss vinkel virker det som det er vanlig at man i kontrakter har en klausul som lover x måneder etterlønn om man sparkes. Det kan jo også gi litt mening. 

Ser vi på spillerne våre sine kontrakter så har vi definitivt en jobb å gjøre i neste vindu og. 

Etter sesongen går Hedenstad sin kontrakt ut, han beholder vi vel neppe grunnet skader, men da må vi jo hente en ny back som er bedre enn Pallas og Sjåtil 
Nogueiras lånekontrakt går ut, vi vil gjerne beholde han, men har vi råd? Hvor mye er opsjonen på og er det en avtale med spiler der?
Strand sin kontrakt går ut, det lukter vel ett år til? 
Storevik sin kontrakt går ut, det blir vel fort takk og farvell selv om det er noe rart med å kicke ut andrekeeperen og beholde tredjekeeperen særlig før vi har sett den nye førstekeeperen i aksjon. 

Det er de kort kontraktene, men en større bekymring er vel de lange med spillere det er vanskelig å se for seg at skal være en del av stammen framover. 
Bully har kontakt ut 2026, får han skikk på kroppen og hvilken tilstand er han i så fall i? 
Ofkir har kontrakt ut 2026, supporterne er vel ikke lykkelige over at han er tilbake. Hvordan passer han inn i miljøet etter det som skjedde før forrige sesong? 
Rijks har også kontrakt ut 2026, han er godt likt, men mye tyder vel på at han vil forsvinne fort. 
Braja har kontrakt ut 2027, det er lenge. Det er ikke mange her inne som har så veldig tro på han. Jeg tror ikke det kryr av kjøpere som vil betale for å få han. Det kan bli dyrt å kvitte seg med han frykter jeg. 
Elias Hagen har like lang kontrakt og spiller jo ikke veldig mye, det har blitt fem hele kamper og ni innhopp på en halvtime eller mindre. Er det han som skal skinne for oss om Ambina drar til Bodø?  
Obasi har kontrakt ut 2028, han var fantastisk i forrige andrelagskamp, men har vel ikke dominert der før. Han fikk 44 min på banen i obos og har ikke fått ett minutt i år selv etter å ha tatt enorme steg i vinter som det ble sagt. Vil han få sjansen? Har vi i det hele tatt en av de frie plassene å avse til han på høsten? 
Sjåtil og Pallas har kontrakt ut 2028, de har vel ikke dominert fra første spark for å si det forsiktig. Vil det snu? 
Pallas har spilt to hele kamper, vært ubenytta reserve i 10 og totalt fått 225 min på banen. Har vi råd til å ha en back reserve vi skjelden bruker på den frie kvota eller er det han som skal blomstre om vi ikke får råd til å benytte opsjonen på Nogueira? 
 
Jeg er litt redd for at vi har lange kontrakter på mange vi vil slite med å kvitte oss med. Kanskje er vi gjennomgående for optimistiske når vi signerer både trener og spillere og tenker at jo lengre kontrakt jo bedre før vi har sett hvordan de funker.

Trenere er jo ansatt i en bedrift, så om det ikke avtales spesielt, er det samme regler for dem som andre arbeidstakere.
Dette er jo eksponerte folk, så jeg tipper de fleste lander en eller annen sluttavtale i tilfelle det ryker.

Når det gjelder dine tanker rundt Storevik som førstekeeper og det er rart om han blir borte - ser jeg ikke problemet her.
Ja han er førstekeeper akkurat nå, men Sjøeng har stått mer og kan steppe inn når som helst - som førstekeeper. Han trenger mer erfaring og vil bli en langt bedre keeper enn Storevik noen gang har vært. Jeg mener Sjøeng er langt bedre enn Storevik nå, men det er da denne ene blemmen i hver kamp som kan resultere i baklengs han må bli kvitt.

Sjåtil er bedre enn Hedenstad, men har som resten av laget, falt litt sammen etter en god start. Hedenstad lever på sin erfaring, gjør lite feil og er stabil. Sjåtil krydrer spillet mer og er mer offensiv. Husk også at Sjåtil, som er en offensiv back, har fått dårligere arbeidsforhold fordi Vinicius ofte er høyt i banen, som gjør at Kiil Olsen må dekke mer sentralt. Resultatet er store rom bak Sjåtil når han går framover og Vinicous står høyt. Vi spiller i praksis med 2 mann bak når vi går fram med ball og da sliter vi når pasningsfeilen oppstår.
Hedenstad holder igjen og spiller mer trygge støttepass.
Dette er jo bare en korrigering Bakke/Myhre bør fikse ganske greit.
Pallas er LANGT bedre defensivt enn Vinicius og er mer enn god nok for dette nivået. Forstår allikevel om han ofres, men da må 2 nye backer inn om ikke Hedenstad forlenger med 1 år.
Brajanac er ikke et hett salgsobjekt for å si det pent. Agenten hans, om han har noen, må nok jobbe ganske bra for å finne ny arbeidsgiver for han.
Obasi bør lånes ut til en OBOS klubb.

Oppsummert mener jeg da at Brajanac bør ut uansett om han gis bort og lønnes av oss. Obasi leies ut, og Rijks selges om Sæter kommer inn. Pallas selges om Vinicius kommer på fast kontrakt og vi har norsk erstatter klar.

Så det ble skrevet av en annen her at Brajanac er god nok for OBOS grunnet prestasjonen i 2024. Jeg er delvis enig, men er mer uenig.
Hvor mange mål putta Brajanac utenfor motstanders 5-meter? Er det slik at han er råbra helt innenfor motstanders 5-meter? Eller er det mer tilfeldig og at hvilken som helst annen spiller kunne gjort den jobben? Jeg heller mot det siste, basert på hva jeg har sett av han i et år nå. Fyren eier dessverre ikke fotballkompetanse og det er helt merkelig at han har kommet seg til øverste nivå i Norge.
Hadde du plassert Brajanac på et lag i 5.divisjon, ville han allikevel vært helt avhengig av at laget dominerte kampene og at han står i og rundt motstanders 5-meter.

Liker jo ikke å snakke ned våre egne, men det må være lov å være ærlig også. Han har aldri vært god nok, men leverte i OBOS fordi laget som helhet var dominerende i banespillet.
Svar
Da var Hedvall klar.

https://www.vif-fotball.no/nyheter/oscar...ll-er-klar
Svar
(07-23-2025, 12:28 PM)Ettlagioslo Skreiv: Da var Hedvall klar.

https://www.vif-fotball.no/nyheter/oscar...ll-er-klar

Utifra artikkel og intervju så virker han som en type vi trenger i laget, med pondus, tydelighet og engasjement. Spennende signering!
Svar
- Solgt fra vif til Ham kam i 2023,nå skal ha trappe ytterligere med

Islendingen Brynjar Ingi Bjarnason (25) selges fra HamKam til Greuther Fürth i 2. Bundesliga.
Svar
Evenezer Forcha klar nå, nevner i intervjuet at vi er Norges kuleste klubb og at han sjæl har vært på østblokka. Velkommen!
Svar
Nyyydelig intervju. Sånn skal det låte!
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 8 Gjest(er)