Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vålerenga - Sandefjord 3.august 17:00
(08-03-2025, 08:29 PM)1I2VorseN Skreiv:
(08-03-2025, 08:25 PM)Caanradi Skreiv: Hvordan kan det se greit ut at de får straffe, 1/2VorseN?

Er evigheter unna vilje å felle Sandefjord-spilleren der.
Kun tilfeldig "dominospill" som starter med en SIF-spiller.

Vilje har jo ingenting med saken å gjøre. Han blir dyttet av egen spiller, faller og feller en spiller. Kunne argumentert for at hagen får en litt dyrt først men kan litt tilfeldigheter uflaks æ. Straffen er helt grei. Alikevel klarere rødt en straffe.

Om dominospillet startet med en Enga-spiller, så hadde jeg sett ditt argument.
Men her starter det med en Sandefjord-spiller.
Altså ikke straffe.
Klart og tydelig.
Svar
(08-03-2025, 08:42 PM)Caanradi Skreiv:
(08-03-2025, 08:29 PM)1I2VorseN Skreiv:
(08-03-2025, 08:25 PM)Caanradi Skreiv: Hvordan kan det se greit ut at de får straffe, 1/2VorseN?

Er evigheter unna vilje å felle Sandefjord-spilleren der.
Kun tilfeldig "dominospill" som starter med en SIF-spiller.

Vilje har jo ingenting med saken å gjøre. Han blir dyttet av egen spiller, faller og feller en spiller. Kunne argumentert for at hagen får en litt dyrt først men kan litt tilfeldigheter uflaks æ. Straffen er helt grei. Alikevel klarere rødt en straffe.

Om dominospillet startet med en Enga-spiller, så hadde jeg sett ditt argument.
Men her starter det med en Sandefjord-spiller.
Altså ikke straffe.
Klart og tydelig.

Vel nå har du klart og endre på grunnlaget alleredem først var det fordi det ikke var med vilje, nå fordi Sandefjord først dyttet hagen. Uansett klart og tydelig er det ikke da ville ikke dommer blåst.
Svar
Jaja, 1/2VorseN. Vi gir oss der.
Endte uansett bra :-)

Bare ikke det ene minusmålet får betydning på slutten av sesongen.
Svar
(08-03-2025, 08:01 PM)Theo 66 Skreiv:
(08-03-2025, 07:47 PM)Ingar Skreiv: Deilig med seier,men synd at man bytter ut Grundetjern med saltstøtta.Mye bedre å få Mathias skikkelig igang!

Vel, vel. Vil vel si at Mathias Grundetjern ER skikkelig i gang

Bra med to mål,men det bor mye mer i den speller'n der!
Svar
Problemet med VAR har jo alltid vært at de ser kub 2 sekunder av situasjonene..
Svar
Dette er jo Rohisagg... eller Rohypnol sin feil. Han veiver vekk VAR når det er en situasjon som potensielt kan få stor innvirkning FOR oss, men sjekker når det går imot. Han må jo være noe av det verste vi har på fotballbanene.

Ellers, bra å vinne på en dag vi har stang ut hele tida! Kanskje det snur nå?
Svar
Jeg synes heller ikke Brajanac er noen stor spiller, men jeg tipper at det å ta av Grundetjern, selv om han sikkert kan gjøre en OK+ jobb som rævsliten, handler om skadeforebygging. Ryker fort en ankel i et overtråkk eller en strekk i lysken på slitne bein som jobber for hardt. Han sa selv i den første presentasjonsvideoen at han merka det var et tempohakk opp fra Start bare på treningene. Han kan restituere slitenhet på to uker, verre med en skikkelig lyskestrekk.
Svar
(08-03-2025, 08:31 PM)Gluecoma Skreiv:
(08-03-2025, 08:20 PM)1I2VorseN Skreiv: Synes ikke dommer gjør noe galt ved første annulering. Lar sjansen spille seg ferdig og blåser i ettertid hvis han tar feil kan VAR reddet det opp. 

Derimot at VAR ikke lar dommer se på potensielt rødt kort skjønner jeg ingen ting av. Tror 95% av alle dommere hadde gitt rødt hadde de fått se det i reprise. Eller er det forskjellige regler på straffe og rødt kort?

At de får straffe ser greit ut. Totalt sett synes jeg dommer gjorde grei figur i dag. Ikke hans feil at VAR tar en grålig avgjørelse. 

Forsåvidt forstår jeg ikke kritikken på at vi bytter inn Braja i dag. Vi leder andre spissen er sliten og du kan si mye om Braja men han jobber i hvertfall. Det ser du også på slutten der vi har ballmiss og han jobber hele veien hjem som en type back.

Ihht til VAR reglementet så bommer dommer på første situasjon. Han blåser ikke frispark før ballen er i mål, hvis det da er en ulovlighet i forkant skal han vel ut å se på skjermen. 
Den andre situasjonen er kanskje ikke rødt kort, men det er i det aller minste frispark og gult kort. Her er ikke dommer engang ute og ser på skjerm. 

Straffen er en feilaktig avgjørelse, det er ingenting i situasjonen som forhindrer noen i å skåre mål. Folk faller over hverandre, hvilket alltid skjer i situasjoner i forbindelse med dødball. Men her er det altså ingen som blir fratatt noenting, ergo ingen grunn til å blåse noe som helst. 

Løsningen her er å fjerne VAR, idag så ville alle VAR situasjoner vært helt innafor og godt dømt.

Meget bra skrevet. Er ikke alle som skjønner dette dessverre. Det ble dømt feil i flere kritiske situasjoner.
Svar
Kjekt å vite da.
Ønsker du deg en straffe så kan du bare tusle inn i motstanderens 16-meter, dytte en motspiller inn i en fra eget lag og vips, så er det straffe!
Åpenbart slik regelverket er ment.
Jeg vil takke Rohit som har utvidet min forståelse for dette vakre spillet.
Svar
(08-03-2025, 10:02 PM)JohnF Skreiv: Kjekt å vite da.
Ønsker du deg en straffe så kan du bare tusle inn i motstanderens 16-meter, dytte en motspiller inn i en fra eget lag og vips, så er det straffe!
Åpenbart slik regelverket er ment.
Jeg vil takke Rohit som har utvidet min forståelse for dette vakre spillet.

Enig.
Godt vi har fått klarhet i det nå.
Rohit Saggi var virkelig på jobb i dag.
Og ikke minst VAR som ba han se på situasjonen.
Klasse.
Har inntrykk av når VAR har bestemt at dommer skal se på en situasjon, så ender det i 98% av tilfellene med at han følger VAR-rommets råd.
Lett å lede.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)