Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 5 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vålerenga - Sarpsborg 08 lørdag 16.mai 2026 kl 20:00
Det føles som vi har stadig flere alternativer på benken nå som kan komme inn og gjøre en stor forskjell.

Noen av kampene så har jeg tenkt, at dette funker dårlig, men hvem kan vi egentlig sette inn?

Alle de tre du nevner der Glenn er spillere jeg tror på at kan komme inn og gjøre en forskjell.

Odin tror jeg kan bli en skikkelig boksåpner for oss på slutten av kampene.

Ambina må vi jo tro at komme mer til sin rett igjen som enslig sekser.

Så håper jeg litt at Sørensen bare var en test da og at han ender med å bruke Grunde.

Jeg har uansett troa.
Svar
S08 skal det være mulig å slå!
Blir ofte mye mål i kampene mot dem, så her er det bare kværne på om vi havner under og holde trøkket oppe om vi leder med ett.
Fint med optimisme, og en trener som «tåler å tape» (ref. Jokke), men den gjengse supporter tåler fortsatt tap ganske dårlig, så Moesgaard-må-gå-tråden er neppe langt unna om ikke vi tar litt poeng før VM-pausen…
Svar
(05-15-2026, 04:14 PM)hmchrist Skreiv: S08 skal det være mulig å slå!
Blir ofte mye mål i kampene mot dem, så her er det bare kværne på om vi havner under og holde trøkket oppe om vi leder med ett.
Fint med optimisme, og en trener som «tåler å tape» (ref. Jokke), men den gjengse supporter tåler fortsatt tap ganske dårlig, så Moesgaard-må-gå-tråden er neppe langt unna om ikke vi tar litt poeng før VM-pausen…

Du liker å rakke ned på kritiske innlegg, møter du deg ikke selv i døra med denne?
Syynes forsovet at du har bidratt veldig i positiv forstand når det gjelder aktivitet på forumet generelt.

Men hvorfor er du så i mot blokka når de er de som har bidratt nest de siste 5 årene?

Om du var for eller mot sparkinga av Bakke, la oss gi den samme energien som Johs gjør.
Og ja, kanskje jeg støtter farvel Johs tråden om et par år, men da vet jeg ikke om det finnes et menneske som kan gjøre at vi kommer tilbake til toppen.
Svar
(05-15-2026, 05:48 PM)Kriger'n Skreiv:

Du liker å rakke ned på kritiske innlegg, møter du deg ikke selv i døra med denne?
Syynes forsovet at du har bidratt veldig i positiv forstand når det gjelder aktivitet på forumet generelt.

Men hvorfor er du så i mot blokka når de er de som har bidratt nest de siste 5 årene?

Om du var for eller mot sparkinga av Bakke, la oss gi den samme energien som Johs gjør.
Og ja, kanskje jeg støtter farvel Johs tråden om et par år, men da vet jeg ikke om det finnes et menneske som kan gjøre at vi kommer tilbake til toppen.

Føler meg ganske sikker på at Mosgaard er en veldig bra trener, ikke minst for oss.
Skulle det gå dårlig fremover, så er det nok spillerstallen som ikke er bra nok.
Svar
(05-15-2026, 05:48 PM)Kriger'n Skreiv:

Du dro mye snacks opp av hatten av mitt innlegg, gitt… 

Innlegget mitt er i all hovedsak optimistisk, både til laget/kampen og treneren. Stikket mitt om at «Moesgaard må gå» ikke er langt unna om vi ikke tar poeng er bare mitt vanlige jeg som rakker ned på kritiske innlegg vi begge vet kommer når tapene kommer. Ikke treneren. Så, nei, jeg føler ikke jeg møter meg selv i døra. Les dette stikket mest som en slags understreking av at litt resultater i mai er viktig for oss.

Og til de andre tingene du trekker ut av hatten: 
- Overraska over timingen på sparkingen av Bakke, men ikke tungt hverken før eller mot. 
- Jeg liker energien til Johs, og er optimist. Han har min støtte! Håper han er like energisk i motgang. 
- Jeg er kritisk til utviklinga på blokka fordi jeg synes humoren er borte, jeg hater røyk og bluss, er drittlei av overdreven flagging under kamp, blir oppgitt over evighetssanger som ikke en gang ei skåring kan stoppe, synes altfor mange fremstår som de er der for å prestere noe og hente kred på egne vegne fremfor å støtte laget - men, det så jeg ingenting om i innlegget du siterer, sa i denne tråden er det støy. Blås gjerne liv igjen i tribunelivtråden om du vil diskutere det videre, men vi lar det ligge i denne kamptroppen, eller?
Svar
Har sjelden vært mer redd for formasjonsvalg, før noen kamp på flere år.

Blir det 3 bak, så beklager jeg.
Jeg er for gammel til det.

Orker ikke lenger å se at vi blir presset tilbake til 5-2-3.
Jeg har sett det før.

Finner ut av det i morgen, live.

Ønsker hevn, for at de slo oss i den første kampen på Intiity.
Svar
(05-15-2026, 08:14 PM)hmchrist Skreiv: Du dro mye snacks opp av hatten av mitt innlegg, gitt… 

Innlegget mitt er i all hovedsak optimistisk, både til laget/kampen og treneren. Stikket mitt om at «Moesgaard må gå» ikke er langt unna om vi ikke tar poeng er bare mitt vanlige jeg som rakker ned på kritiske innlegg vi begge vet kommer når tapene kommer. Ikke treneren. Så, nei, jeg føler ikke jeg møter meg selv i døra. Les dette stikket mest som en slags understreking av at litt resultater i mai er viktig for oss.

Og til de andre tingene du trekker ut av hatten: 
- Overraska over timingen på sparkingen av Bakke, men ikke tungt hverken før eller mot. 
- Jeg liker energien til Johs, og er optimist. Han har min støtte! Håper han er like energisk i motgang. 
- Jeg er kritisk til utviklinga på blokka fordi jeg synes humoren er borte, jeg hater røyk og bluss, er drittlei av overdreven flagging under kamp, blir oppgitt over evighetssanger som ikke en gang ei skåring kan stoppe, synes altfor mange fremstår som de er der for å prestere noe og hente kred på egne vegne fremfor å støtte laget - men, det så jeg ingenting om i innlegget du siterer, sa i denne tråden er det støy. Blås gjerne liv igjen i tribunelivtråden om du vil diskutere det videre, men vi lar det ligge i denne kamptroppen, eller?

Jeg starta Bakke ut-tråden, men det var etter ganske mange måneder og hvor prestasjonene hadde blitt dårligere, og resultatene enda verre (dvs. nedrykket var et faktum). Det var ikke vanskelig å se at det var lite som skulle tilsi at Bakke skulle greie å snu skuta og få til noe av det samme som Glimt, Brann eller tilogmed LSK hadde greid etter at de rykket ned. Og det greide han heller ikke da to år var gått og fasiten var klar. At Bakke ikke lenger er treneren vår er fullt fortjent og fullt forståelig.

Når det gjelder Østblokka er jeg langt på vei enig, selv om jeg er en av dem som står der. Om enn ikke nesderst i midten. Synes synginga er bra, sangvalget kunne vært bedre (don't get me started på bruken av Istanbul...), men det er veldig synd at man ikke klarer å ha én skåringssang man bytter til umiddelbart etter skåring. Bluss og røyk blir, som forventet, bare verre og verre etter hvert som guttungene skal overgå hverandre.
Svar
Som en kuriositet- etter runde 9 i 2019, lå vi på 4.plass med 17 poeng og 17-10 i målpoeng- rbk lå på 15, lsk på 10 og særp på 11.plass. Det året endte vi til slutt på 10.plass. Bare å håpe på at den labre vårsesongen i år kan snus slik at vi blir bedre utover sesongen i år. Med en ok start i dag og god utnyttelse av vm pausa, har vi alle muligheter til at siste 2/3 del av sesongen, blir langt lystigere. Hvis ikke kan det bli tungt til slutt…
Svar
Nå har vi vel ikke vunnet en 16. mai kamp siden 2019. Passer fint med en forandring i sjefsstolen da!
Været er drit, så da får fotballen varme!

Kom igjen Enga!
Svar
Lett å bli optimist når man ser intervju med Moesgaard.

Mannen har jo en helt annen glød og aura enn Bakke og til dels Myhre.
En som får spillerne til å tro på det han sier.

Skulle forundre meg mye om det ikke blir seier i kveld.
Men Sarp kommer jo fra overtidsseier mot Fredrikstad, så der er vel selvtilliten på topp.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 2 Gjest(er)