Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De andre 2024
(08-17-2024, 12:59 PM)Belhaven Skreiv: Jeg ser at det er kamp mellom  Lillestrøm og LSK Kvinner 2 div for kvinner denne helgen. Litt usikker på hvem jeg håper skal tape. De har like drakter,  samme merke og samme hjemmebane.

Er på sett og vis et pest eller kolera dilemma, som også understreker komikken i denne lisensoverføringen som har pågått i Toppserien. Det gjør gjerne ikke valget noe enklere, men Lillestrøm er jo det «originale» Lillestrøm, mens LSK Kvinner er et konstruert lag basert på Strømmens lisens, som i sin tid var basert på Setskog/Høland sin lisens. På samme måte som Brann egentlig er Sandviken, RBK egentlig er Trondheims/Ørn og Stabæk egentlig er Asker. Vi er vel eneste klubb som har klart å nå toppen i norsk fotball for begge kjønn uten å overta noen andres lisens.
Svar
Ser på Champions League-kvalifiseringen at Bodø/Glimt kjører over Røde Stjerne nå.
Makan til usjarmerende klubb dette har blitt etter at de fikk suksess. Overgår til og med plastikk-klubben Molde.
Får vi en ny "Rosenborg-æra" i eliteserien hvis de klarer å komme seg til gruppespillet? Grøss og gru...

Så scorer Serberne akkurat i det jeg har skrevet innlegget. Deilig!
Svar
En meget god kamp av Fredrik Sjøvold, vi får satse på at lillebror snart er like god.
Svar
Litt passiv tilnærming til kampen av Røde Stjerne. Frem til 1-0 ser det ut som de er der kun for å spille 0-0, men etter det, så viser de jo faktisk kvaliteter som de vel med fordel kunne brukt tidligere.
Dette må jo bli en tilnærmet umulig oppgave for Glimt i heksegryta i Beograd...håper jeg.
Svar
Jeg er en av dem som heier på norske lag ute i Europa. Moro at Bodø/Glimt vant, og at de har gode muligheter for å sørge for at et norsk lag spiller i CL for første gang siden 2007. Viktig for norsk fotball.
Svar
Tror folk her inne må innså at det nødvendigvis ikke er negativt dersom BG kvalifiserer seg til CL. Det vil med 100% sukkeret føre til mer anerkjennesle av norske klubber rundt om i Europa. Når FCK var ute i Europa mistet vi DFH til Aalborg. Det hadde neppe skjedd dersom han ikke så på dansk fotball som en bedre liga enn den norske.

Ja, det kommer til å gagne BG veldig på kort sikt, men il syvende og sist er ikke de pengene avgjørende for en ny Rosenborg-æra. De sleger spillere for større summer enn det CL bringer inn. Over tid vil vil norske lag få mer anerkjennelse rundt om som vil gagne hele serien. Det er ikke helt utenkelig at danskene til Bodø har åpnet veien for Lange.

Dersom BG kvalifiserer seg til CL vil topp4-5 lagene automatisk se mye bedre ut utad når uvitende leser tabellen eller vurderer over gang til norsk fotball.
Svar
Da er denne diskusjonen i gang igjen ja.
For meg er dette enkelt: Jeg holder bare med Vålerenga. Resten av lagene i Norge driter jeg i
Svar
Enga vil for alltid være laget i mitt hjerte, men jeg kan allikevel oppleve glede av at f.eks KFUM slår RBK, så da driter jeg ikke i hvordan det går med de lagene.
Ønsker det beste for oslofotballen og herlige lokaloppgjør.

Og jeg driter heller ikke i Glimt.
Følger med og håper virkelig at de IKKE kvalifiserer seg til CL.
Svar
(08-20-2024, 11:39 PM)Majorstuen Skreiv: Ja, det kommer til å gagne BG veldig på kort sikt, men il syvende og sist er ikke de pengene avgjørende for en ny Rosenborg-æra. De sleger spillere for større summer enn det CL bringer inn.

De er sikret over 220mill for å komme til ligaspillet.
24,8millioner pr seier og 8,4 millioner pr uavgjort ifølge VG.
I ligaspillet får de spille 8 kamper. 
Altså er det ikke helt usannsynlig at de kan tjene i underkant av 300millioner kroner på Champions League-deltakelse.

Ja, de har solgt for eksempel Grønbæk for ca halvparten av den summen, men det bekrefter jo bare det jeg frykter at det kan bli starten på et nytt hegemoni. Ingen andre klubber i Norge som er i nærheten av den økonomien som Bodø/Glimt allerede har. 

Vil helst ikke at det skal være stort sprik mellom de gode og dårlige lagene i eliteserien, da blir det vanskeligere for oss å "drømme om tittelkamp" igjen. For såpass ærlig må jeg være, jeg ser på norsk fotball med Vålerenga-briller.
Svar
Det er helt surrealistisk at vi sitter her og prater om at ingen andre norske klubber er i nærheten av lille Bodø Glimts økonomi. Det forblåste stedet der oppe i nord som knapt kan kalles en by.
De var altså på samme nivå som Enga er nå for ikke mange år siden.
Hvilket tryllemiddel har Knutsen tilført vannet i Bodø?
Mange av spillerne kan prestere middelmådig i andre klubber, men får de på seg den gule Glimt-drakta, så er det ikke måte på hvor gode de er.
Det er ikke til å tro.
Vekk meg opp fra marerittet.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 14 Gjest(er)