VPN-forum
Bakke ut - Utskriftsvennlig utgave

+- VPN-forum (https://www.vpn.no/forum)
+-- Forum: Vålerenga sport og fritid (https://www.vpn.no/forum/forum-1.html)
+--- Forum: Vålerenga Fotball (https://www.vpn.no/forum/forum-2.html)
+--- Tråd: Bakke ut (/thread-41.html)

Sider: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31


RE: Bakke ut - Tony2 - 11-16-2023

[quote pid="724" dateline="1700146283"]

Petter Myhre ble permittert. Når Geir Bakke får høre dette tar han opp tråden med VIF igjen. 12 timer senere blir han Presentert.
[/quote]

Så du vet nesten eksakt på minuttet Bakke ringer til JJ for å si at han tar jobben? Da er du jævlig godt informert.


RE: Bakke ut - Oldtimer - 11-16-2023

(11-16-2023, 04:10 PM)NilsDN Skreiv: Jeg har hør det samme. Og det ble vel også bekreftet sånn delvis av Bakke selv også det når han kom.

Da Bakke ble presentert som Vålerenga-trener uttalte han at «vi merket en viss slitasje mellom spillergruppe og trenerduo». Bakke har ikke uttalt seg noe særlig om forholdet etter at han tok over Oslo-klubben

Sånn jeg forsto det så gikk det hardest utover Myhre, kanskje fordi han var den som ledet treningene. Akkurat hva den slitasjen besto i vet vel ingen andre enn de involverte. Også supporterne deres begynte å gå ganske lei ut fra hva jeg forsto. Ikke at jeg vet hvorfor, men det er vel spillestil og sånt sikkert.

Men det går jo an å spekulere litt. Hvis slitasjone var for stor til at de kunne fortsette i 2024 så er det også forståelig at Bakke hoppet hit. Det er jo ikke så uendlig mange klubber Bakke kunne gått til i stedet. I hvert fall ikke hvis man begrenser det til klubber som både har potensial og som også vil vurdere Bakke til rollen.

Det du skriver her er jo helt riktig, og det slår jo fullstendig beina under det Jocke driver å prater om på inn og utpust, nemlig at de ansatte Bakke først og fremst fordi han er slik en fantastisk kultur og klubb bygger.
Synes Jocke minner mer og mer om Komiske Ali.


RE: Bakke ut - NilsDN - 11-16-2023

Vi kan fortsatt ha valgt han ut fra det da. Selv om han skjønte at tiden hans i LSK gikk mot slutten.

Men det der kulturbyggetgreiene vet jeg ikke så mye om. Skal man bygge en vinnerkultur så må man vinne. Kultur bygges ut fra det man gjør, ikke det som bare er prat.

Så jeg synes vel egentlig klubben vår forvansker ting som ikke er spesielt vanskelig. Konsentrere seg om å ha best mulig lag og vinne mest mulig og hate å tape. Det er det som bygger en vinnerkultur. Å bygge en vinnerkultur uten å vinne går ikke. Å ha en hel masse drittunger med Rolex, Lamborghini og som bare er innom for få seg et utstillingsvindu til Europa er ikke måten. I gamle dager pusset læregutts skoa til de som spilte på førstelaget. Det er kulturbygging. Da drømmer de om å få skoa pusset og ikke være de som pusser dem. Få inn spillere som ikke lurer så mye på hva klubben kam tilby dem, men hva de kan tilby klubben.

Damene vant sin serie og hockeygutta leder sin. Der holder de ting enkelt og det er ikke så mye tåkeprat.


RE: Bakke ut - Wild Touch - 11-16-2023

Fikk mail ifra VIF fotball elite, om jeg ville sitte i valgkomiteen eller kjente noen som hadde lyst. Hadde jeg bodd i Oslo, skulle jeg gjerne ha blitt med. Her har man sjangs til faktisk å påvirke noe direkte. Er det noen av dere som kunne tenke dere å stille? Dere har min stemme, så lenge dere vil bytte ut styret/større del av styret i VIF fotball elite. Vi har snakka om det mange ganger her inne, og det er der de svake resultatene begynner. Skal du bli kvitt ugress, så må det opp med rota! Vi har faen meg vært på villspor siden 2011!!!!! Opprett gjerne en tråd/gruppe hvor vi kan diskutere kandidater og forslå kandidater til å sitte i styret. Pluss at dem leter etter folk til valgkomiteen, der vi kan få inn "vår mann".


RE: Bakke ut - Langbølgen - 11-16-2023

(11-16-2023, 08:58 PM)Wild Touch Skreiv: Fikk mail ifra VIF fotball elite,  om jeg ville sitte i valgkomiteen eller kjente noen som hadde lyst. Hadde jeg bodd i Oslo, skulle jeg gjerne ha blitt med. Her har man sjangs til faktisk å påvirke noe direkte. Er det noen av dere som kunne tenke dere å stille? Dere har min stemme, så lenge dere vil bytte ut styret/større del av styret i VIF fotball elite. Vi har snakka om det mange ganger her inne, og det er der de svake resultatene begynner. Skal du bli kvitt ugress, så må det opp med rota! Vi har faen meg vært på villspor siden 2011!!!!! Opprett gjerne en tråd/gruppe hvor vi kan diskutere kandidater og forslå kandidater til å sitte i styret. Pluss at dem leter etter folk til valgkomiteen,  der vi kan få inn "vår mann".


Få Nils de Noia inn, hvis han ønsker. Veldig oppegående og med riktige konklusjoner på klubbdriften.


RE: Bakke ut - NilsDN - 11-16-2023

Da må jeg jo bare takke for tilliten Langbølgen. Ikke noe som jeg har sett for meg det, men lover å vurdere det hvis noen i den valgkomiteen faktisk skulle få det for seg å spørre. Noe mer har jeg vel egentlig ikke å si om saken, bortsett fra at det er veldig hyggelig at du mener det du mener Smile


RE: Bakke ut - Loffen - 11-17-2023

For å presisere: styret i klubben ønsker innspill på medlemmer til valgkomiteen som skal velges på neste årsmøte. Det vil si de som skal innstille på styremedlemmer i 2025. Valgkomiteen p.t. består av Jon Nordbrekken, Gunnar Stavrum, Hanna Weigaard og Elin Horn. De er disse 4 som skal innstille på styremedlemmer som er på valg i 2024. Nordbrekken og Stavrum er jo folk som har en mening om i hvilken grad andre lykkes i jobben sin eller ei... Styrets leder er valgt for 2023--2025 så uten noe spesielt blir hun sittende.


RE: Bakke ut - ForrestGump - 11-17-2023

(11-16-2023, 11:06 PM)NilsDN Skreiv: Da må jeg jo bare takke for tilliten Langbølgen. Ikke noe som jeg har sett for meg det, men lover å vurdere det hvis noen i den valgkomiteen faktisk skulle få det for seg å spørre. Noe mer har jeg vel egentlig ikke å si om saken, bortsett fra at det er veldig hyggelig at du mener det du mener Smile

Hallo. Nesten alle ville vil ha hatt deg NDN.
Akkuratt som Rekdal, har du vært i klubben før.
Har du hatt på deg skoa, så vet du hvor den trykker.

Hvor står du på VAR.
Er jorda flat. Liker du Bokløv-stilen?
AI/KI ? Fotball er ikke så vanskelig.

"On Tuesday, the peer-reviewed journal Science published a study that shows how an AI meteorology model from Google DeepMind called GraphCast has significantly outperformed conventional weather forecasting methods in predicting global weather conditions up to 10 days in advance. The achievement suggests that future weather forecasting may become far more accurate, reports The Washington Post and Financial Times."


RE: Bakke ut - =1913= - 11-17-2023

(11-16-2023, 04:18 PM)Tony2 Skreiv:
(11-16-2023, 03:45 PM)=1913= Skreiv: I følge mine kontakter i kanari-verden, så var det en konflikt mellom spillergruppa og Petter Myhre i forkant av Bakke-overgangen.
Har ikke hørt at han ble terminert, men det er jo påfallende at de kastet han på dør når Bakke forsvant.

Er det ikke rart at hvis "alle" LSK fans vet om det, at det ikke har kommet ut i noen medier? (Tar det for gitt at lokalavisas potensielle omtale hadde blitt plukket opp av riksmedia.) 

Lurte også på hvorfor kontrakten hans ble terminert, men i scenarioet som ble fremlagt her skjedde det før Bakke ble ansatt i VIF, så kronologien stemmer ikke.

Har kun uttalt meg om de jeg kjenner, det er langt fra "alle".
De jeg kjenner har gode kontakter, så jeg velger å ta det for god fisk.
Du kan selvfølgelig velge noe annet.
Dette er også omtalt av Tom Nordli i podden "Harde mottak", hvis du regner det som media ;-)


RE: Bakke ut - NilsDN - 11-17-2023

(11-17-2023, 06:59 AM)ForrestGump Skreiv:
(11-16-2023, 11:06 PM)NilsDN Skreiv: Da må jeg jo bare takke for tilliten Langbølgen. Ikke noe som jeg har sett for meg det, men lover å vurdere det hvis noen i den valgkomiteen faktisk skulle få det for seg å spørre. Noe mer har jeg vel egentlig ikke å si om saken, bortsett fra at det er veldig hyggelig at du mener det du mener Smile

Hallo. Nesten alle ville vil ha hatt deg NDN.
Akkuratt som Rekdal, har du vært i klubben før.
Har du hatt på deg skoa, så vet du hvor den trykker.

Tror du blander meg med noen andre. Jeg har ikke vært der før utover på tribunen jeg, men takk for tilliten Big Grin

Lover å vurdere det hvis noen spør da. Slagordet for valgkampen blir i så fall MEGA - Make Enga Great Again. Men hvis det er OK for deg så venter jeg med å bestille opp caps'er og t-skjorter inntil videre. 

Når det gjelder Bokløvstilen så har de jo nå fått på plass en Aalbu, så jeg regner med at han i stor grad tar seg av den type spørsmål. Så jeg kan vel ikke si så mye mer enn at jeg håper de mer kopierer Bokløv fremover og ikke Eddie the Eagle. Utover det så blir det nok ikke så mye skreving underveis når det en spiller skal selges i hvert fall. Da skal rumpeballene holdes samlet. Og så bytter vi bort Kongsbergknekken med Osloknekken, inspirert av visse områder i sentrum.