Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De andre 2024
Kanharry ryker 3-0 hjemme mot Sandefjord. Hjelpeløst rævva
Svar
Da blir det Haugesund - xxx i kamp om eliteserieplass.
Ønsker ikke xxx noe godt, så får håpe på Haugesund.
Svar
(11-23-2024, 11:09 PM)Caanradi Skreiv: Da blir det Haugesund - xxx i kamp om eliteserieplass.

Vel, Moss har noe de skulle sagt i alt dette da.
Svar
(11-24-2024, 12:03 AM)Ettlagioslo Skreiv:
(11-23-2024, 11:09 PM)Caanradi Skreiv: Da blir det Haugesund - xxx i kamp om eliteserieplass.

Vel, Moss har noe de skulle sagt i alt dette da.

Jepp. Moss-Kongsvinger neste helg, tror det er søndag 1.12. Etter det er det etter all sannsynlighet Haugesund i den siste kvallik kampen Både Moss og Haugesund adskillig bedre lag enn XXX så lite sannsynlighet for at vi får se XXX i ES neste år
Svar
Sant det.
Glemte Moss.
Da håper jeg det er de som går seirende ut av kvalikspillet.
Selv om nok et lag med dårlig standard på hjemmebanen.
Litt som KFUM sin.
Svar
(11-23-2024, 08:02 PM)Loffen Skreiv: Kanharry ryker 3-0 hjemme mot Sandefjord. Hjelpeløst rævva

Spørs om vi ser dem igjen på en stund for å være helt ærlig.

De har tatt 5 poeng på de siste 15 seriekampene og virker å være i fullstendig oppløsning. Å finne en trener, nye spillere og snu den høsten der tror jeg ikke er gjort i en håndvending. 

Rekdal klarte jo å snu skuta skikkelig med AaFK. Til sommeren hadde de 9 poeng på 14 kamper, men 16 kamper med Rekdal ga dem 31 poeng og de missa kvaliken med bare 4 poeng. Tror de får være opprykksfavoritt nummer 1 neste år.

Så tror jeg også at Odd klarer å ta seg bedre inn enn det LSK vil klare. Det er litt mindre press i Skien, i tillegg er det langt til neste toppklubb. OK, Sandefjord er bare 5 mil unna, men så var det det om de er en toppklubb da. Godset er 10 mil unna. Det er nok enklere for dem å beholde de spillerne de ønsker, selv om det blir i divisjonen under. 

Tror derfor Odd går rett opp igjen sammen med AaFK. Og så blir LSK, Stabæk, Start, xxx, Lyn og Moss lagene som sloss om en kvalikplass. 

Et absolutt mareritt-scenario er jo om vi ender opp på kvalikplassen og møter dem...
Svar
(11-25-2024, 01:12 PM)NilsDN Skreiv:
(11-23-2024, 08:02 PM)Loffen Skreiv: Kanharry ryker 3-0 hjemme mot Sandefjord. Hjelpeløst rævva

Spørs om vi ser dem igjen på en stund for å være helt ærlig.

De har tatt 5 poeng på de siste 15 seriekampene og virker å være i fullstendig oppløsning. Å finne en trener, nye spillere og snu den høsten der tror jeg ikke er gjort i en håndvending. 

Rekdal klarte jo å snu skuta skikkelig med AaFK. Til sommeren hadde de 9 poeng på 14 kamper, men 16 kamper med Rekdal ga dem 31 poeng og de missa kvaliken med bare 4 poeng. Tror de får være opprykksfavoritt nummer 1 neste år.

Så tror jeg også at Odd klarer å ta seg bedre inn enn det LSK vil klare. Det er litt mindre press i Skien, i tillegg er det langt til neste toppklubb. OK, Sandefjord er bare 5 mil unna, men så var det det om de er en toppklubb da. Godset er 10 mil unna. Det er nok enklere for dem å beholde de spillerne de ønsker, selv om det blir i divisjonen under. 

Tror derfor Odd går rett opp igjen sammen med AaFK. Og så blir LSK, Stabæk, Start, xxx, Lyn og Moss lagene som sloss om en kvalikplass. 

Et absolutt mareritt-scenario er jo om vi ender opp på kvalikplassen og møter dem...

Supporterene krever jo at de fleste hoder skal rulle. Det er ikke gitt at det gjør det lettere for dem. 
Jeg tror som deg at obos blir beintøft neste år. Det vil ikke overraske meg om Haugesund går ned etter kvalik og de er i så fall enda et lag i gryta der som vil være med i opprykkskampen. 

Men jeg håper og tror virkelig ikke at vi havner i nedrykkskampen igjen. 
I eliteserien er det mange lag jeg ikke er sikker på at vil herje neste år. Både kfum og kbk kan fort få en tung andre sesong og begge bør være under oss på tabellen. Laget som vinner kvalik kampen skal også være det. Jeg tror Bryne klarer seg greit selv om jeg tror vi kommer over dem. Men Tromsø ham kam og godset bør vi ha gode muligheter til å slå. Per nå er super jevnt om medaljene og alle de pluss rbk og Molde vil normalt være foran oss. Men det er tretten poeng fra Fredrikstad på sjette ned til lag nummer 7. godset er på vår faste plass med 35 poeng, det er jo ikke veldig langt fra nedrykksland sånn poengmessig. Fire lag har 34 og to lag 33. Det er ingen av dem som har så mye bedre forutsetninger enn oss tenker jeg. Da snakker jeg ikke om stallen per nå, men hvordan vi kan forvente at det ser ut til seriestart.
Svar
(11-25-2024, 02:26 PM)Bohem33 Skreiv: (...)
I eliteserien er det mange lag jeg ikke er sikker på at vil herje neste år. Både kfum og kbk kan fort få en tung andre sesong (...) Fire lag har 34 og to lag 33. Det er ingen av dem som har så mye bedre forutsetninger enn oss tenker jeg. Da snakker jeg ikke om stallen per nå, men hvordan vi kan forvente at det ser ut til seriestart.

Dette
Kan godt ta med Godset også.
Det er altså sånn at lag 7 til lag 13 i årets eliteserie bare har en seier å gå på før de hadde hatt nerver før siste serierunde.
Det er vilt mange lag.
Men alle disse har jo klart å skvise ut den ene viktige seieren når de trengte den.
KBK vant mot Kåffa i helgen. Tap der hadde betydd "må vinne hjemme mot RBK i siste runde..."
Om Kåffa; de har jo ikke vært i nærheten av kvalik/nedrykk. Men ryker de mot Kamma i siste så ender de veldig nærme til slutt.
Skulle de få en tung start i 25 så...

Ellers er det veldig digg at vi ikke er i OBOS neste år. Hvis alle som bør være på nivå er det i 2025, så blir det utfordring å bli topp 2.
Svar
Er vel en viss sannsynlighet for at også Fredrikstad vil gjøre det dårligere neste år.
Ikke bare KFUM og KBK.
Den vanskelige andre sesongen etter opprykk.
Brann og Glimt er unntakene som bekrefter regelen.
Svar
(11-25-2024, 02:26 PM)Bohem33 Skreiv: Supporterene krever jo at de fleste hoder skal rulle. Det er ikke gitt at det gjør det lettere for dem. 
Jeg tror som deg at obos blir beintøft neste år. Det vil ikke overraske meg om Haugesund går ned etter kvalik og de er i så fall enda et lag i gryta der som vil være med i opprykkskampen. 

I eliteserien er det mange lag jeg ikke er sikker på at vil herje neste år. Både kfum og kbk kan fort få en tung andre sesong og begge bør være under oss på tabellen. Laget som vinner kvalik kampen skal også være det. Jeg tror Bryne klarer seg greit selv om jeg tror vi kommer over dem. Men Tromsø ham kam og godset bør vi ha gode muligheter til å slå. Per nå er super jevnt om medaljene og alle de pluss rbk og Molde vil normalt være foran oss. Men det er tretten poeng fra Fredrikstad på sjette ned til lag nummer 7. godset er på vår faste plass med 35 poeng, det er jo ikke veldig langt fra nedrykksland sånn poengmessig. Fire lag har 34 og to lag 33. Det er ingen av dem som har så mye bedre forutsetninger enn oss tenker jeg. Da snakker jeg ikke om stallen per nå, men hvordan vi kan forvente at det ser ut til seriestart.

Jeg tror ikke Haugesund taper en eventuell kvalik, men det kan jo så klart skje. Moss har ikke toppnivået mener nå jeg, de er der de er fordi de er hakket jevnere enn de andre.

Ellers varierer jo poengsummer litt mellom årene. Det er jo omtrent samme mengde med poeng som fordeles hvert år. 7.plassen krever normalt en poengsum på 40-tallet. 35 tilsvarer normalt 10-11 plass. Skal vi sikte oss inn på en 7.plass så må vi planlegge for at det krever ca 45 poeng. I år er det en litt større gruppe lag i toppen som fordeler poengene litt jevnere enn vanlig.

Jada, det er flere lag som bør ende under oss. Men det var det, i rettferdighetens navn, også i 2023. Og også LSK har en tropp som burde være for god til å rykke ned.

Jeg tror Bryne går rett ned, de er ikke så gode og har sikkert ikke økonomi til å forsterke seg betraktelig. Kåffa får det vanskelige andreåret. De startet imponerende, men har 16 poeng siste 15. Som er nedrykksform. Og jeg regner med at noen plukker de beste spillerne deres. Sandefjord, spesielt hvis de mister Ødegård, kan få det tøft. De har tatt 160 poeng på de 149 kampene de har spilt i Eliteserien siden de rykket opp. De ligger og vaker rett over nedrykk år etter år, og det kommer et år der det ikke går. KBK kan også få det vanskelige andreåret.

Så ja, det er flere lag vi bør slå. Men det er fortsatt så jevnt at vi ikke kan drite oss helt ut i en lang periode. Det er jo ofte det som ender med et nedrykk da. LSK var ikke dårligere enn at de til sommeren lå på en 7.plass med 20 poeng etter 15 kamper. Så sprekker de totalt. Vi hadde en svak periode fra 17.mai til starten av august i 2023 der vi tok 4 poeng på 9 kamper. Vi var forsåvidt ikke så gode etter heller, men vi klarer likevel 18 poeng på de 15 kampene etter at overgangsvinduet åpner høsten 2023.

Det er i hvert fall veldig vanskelig å si hvordan vi kommer til å gjøre det neste år. Fundamentet er laget som tok 44 og 45 i 2021 og 2022. Spillestilen er litt annereledes med ny trener, men jeg mener vi likevel mangler klare enere nå som vi hadde da. Hvordan det ser ut ved sesongstart er så klart noe vi ikke vet nå. Men selv om vi i en del av sesongen kan snitte på 1,5 poeng pr kamp, som i årene før 2023, så skal vi ikke gjøre så veldig mange feilskjærene for det knapt nok er nok. Sånn det ser ut akkurat i dag så tenker jeg at vi kanskje hører hjemme rundt en 10.plass. Men det er små marginer ned.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 7 Gjest(er)