05-12-2025, 01:00 PM
Avstemning Hva tror du om kampen? Du har ikke tillatelse til å avgi stemme i denne avstemmingen. |
|||
Vi slipper inn før minutt 10 | 1 | 7.14% | |
Vi vinner med 2 eller mer | 3 | 21.43% | |
Både Brajanac og Rijks starter | 0 | 0% | |
Riisnæs scorer | 5 | 35.71% | |
Vi holder nullen | 1 | 7.14% | |
Uavgjort eller tap | 4 | 28.57% | |
Totalt | 14 stemmer | 100% |
* Du stemte på dette valget. | [Vis resultater] |
Sandefjord - Vålerenga 11. mai 17:00
|
05-12-2025, 01:01 PM
05-12-2025, 01:25 PM
Laget er mye dårligere enn vi tror det er. Vi har alvorlige mangler i alle sektorer av laget og hadde det ikke vært for Tshiembe, Ambina og Riisnæs ville vi hatt enda færre poeng.
Vi har spillere i troppen som ikke er gode nok til å spille PostNord, og det er et faktum. Treneren er mer desorientert enn en termitt i en metallurgi, han løper etter å korrigere feilene han selv forårsaker og når han har en 50/50 sjanse, velger han alltid feil. Vi kastet 3 måneders forberedelse i søpla fordi vi prøvde å følge OBOS-taktikken, og da vi skjønte at det ikke ville gå, byttet vi rett og slett bilens dekk mens den var i bevegelse. Uansett, jeg har allerede snakket flere ganger om at lag som Sandefjord, Tromsø, Sarpsborg kan ha 22 fotballspillere som kan spille og vi må fortsette å improvisere spillere i feil roller fordi vi er inkompetente. Parkere bussen i minutt 70? Hvor sprøtt er dette? Uansett, jeg er veldig sint og beklager innholdet i teksten min.
05-12-2025, 01:34 PM
(05-12-2025, 01:25 PM)papajoao Skreiv: Laget er mye dårligere enn vi tror det er. Vi har alvorlige mangler i alle sektorer av laget og hadde det ikke vært for Tshiembe, Ambina og Riisnæs ville vi hatt enda færre poeng. Hva tenker du var OBOS-taktikken, og hva endret vi til?
05-12-2025, 02:34 PM
(05-12-2025, 01:25 PM)papajoao Skreiv: Laget er mye dårligere enn vi tror det er. Vi har alvorlige mangler i alle sektorer av laget og hadde det ikke vært for Tshiembe, Ambina og Riisnæs ville vi hatt enda færre poeng. Jeg er mest oppgitt over at vi aldri aldri lærer. Vi får ikke noe gratis. Vi skal som vanlig prøve å strø glitter på møkk for å se om det skinner uten at noen merker noe til det. Men spillere som ikke er gode nok blir faktisk avslørt på det her nivået. Dette er en klubb som har ønsketenkning som strategi. Vi er ikke forberedt. At noen som har fotball som yrke ikke klarer å se at Brajanac og Rijks ikke har Eliteserienivå skjønner jeg lite av. Det jeg skulle ønske meg at klubben faktisk lærte seg var at jobben må gjøres fullt og helt. Det er mye bra hos oss. Vi har Tshiembe, Ambina, Bjørdal, Vinicius og Riisnæs som alle holder bra kvalitet. Det er halve laget det. Og vi har spillere som også er brukbart stallfyll når førstevalgene er ut. I hvert fall i enkelte posisjoner. Men selv ikke det er bra nok når spissene har løskrutt eller når stoppere og keeper til tider står og trer pasninger til motstanderns spisser. Så det som er bra er mer enn bra nok. Det er bare det at halve laget rett og slett ikke holder nivået. Det er spillere som til tider vil hevde seg i OBOS, men ikke i divisjonen over.
05-12-2025, 02:40 PM
(05-12-2025, 01:34 PM)Ulf Bøtta Johansen Skreiv:(05-12-2025, 01:25 PM)papajoao Skreiv: Laget er mye dårligere enn vi tror det er. Vi har alvorlige mangler i alle sektorer av laget og hadde det ikke vært for Tshiembe, Ambina og Riisnæs ville vi hatt enda færre poeng. Oppbygging 3-1-5-1 med Jarl på venstre side, AKO sentrert og Sjåtil på høyre side, Ambina som nummer 1 og lenke til midten/pressfellene for å gjøre raske overganger med lange og diagonale pasninger. Forsøk 2v1 på vingene for å lage innlegg. Skammelig avlyst av FFK. I dag er vi mer oppdaterte med en kortpasningskonstruksjon med 2-4-3-1 med en bedre defensiv balanse, men vi mangler bedre pasningsspillere i de 3 angrepsposisjonene for en progressiv konstruksjon.
05-12-2025, 03:08 PM
(05-12-2025, 01:00 PM)hmchrist Skreiv:(05-12-2025, 12:34 PM)Tony2 Skreiv: Personlig tror jeg ikke vi har så dårlig lag som flere her skal ha det til. Vi trenger bare en ny trener. Helt jævlig desperat trenger vi ny trener. Vel, jeg krevde avgangen hans etter den første gule og blå pressekonferansen! Men, seriøst, det ble jo ganske tydelig første sesongen at Geir Bakke er en helt håpløs trener. Når du ikke klarer å få det beste ut av spillematerialet ditt, ikke har et systematisk angrepsspill, og, mest tydeliggjort gjennom, at han ikke forstår hvordan bytter fungerer i fotball. De kommer alt for sent, alt for lite, og veldig feil. At han klarte å rykke opp fra Obos i fjor, som 90% av de her på forumet også hadde klart, er ikke akkurat nok til å glemme første høsten, og jeg ser veldig lite som ser bedre ut nå. Kan si at Petter Myhre har bidratt med litt, men hvis han er det eneste positive i den duoen, hvorfor faen sparker vi ikke Bakke og lar Myhre være assistent for neste hovedtrener? Skulle såklart ønske det var annerledes men jeg har null tro på at det blir noe positivt ut av dette laget med dagens trener.
05-12-2025, 03:38 PM
(05-12-2025, 03:08 PM)Tony2 Skreiv: Vel, jeg krevde avgangen hans etter den første gule og blå pressekonferansen! Jeg føler vel det er kvaliteten i spillertroppen mer enn treneren i seg selv som er problemet. Når det er sagt så tror jeg det er en grense for hvor langt vi kan nå med Bakke. Når Bakke har spillere som er gode, som Krepin Diatta i Sarpsborg, en effektiv spiss som i LSK med Thomas Lehne Olsen og Akor Adams så får han resultater. På samme måte som han også klarte å lede divisjonens beste spillertropp till opprykk fra OBOS i fjor. Det er når spillermateriellet ikke helt er til stede at Bakke er en veldig ordinær trener resultatmessig. Kjetil Rekdal, Ronny Deila, Dag Eilev Fagermo, Geir Bakke. Alle norske fotballtrenere født rundt 1970, pluss minus et par år. Tenker det er på tide å tre litt mer inn i den moderne fotballen med en trener født sent på 80-tallet ved neste trenerbytte. Savner en litt mer ambisiøs spillestil egentlig og skulle gjerne sett at vi pensjonerte disse nå. Selv om jeg egentlig er fornøyd så lenge vi vinner, så må jeg jo si at jeg også synes Bakke-fotballen er litt kjedelig. Skulle gjerne sett litt mer moderne og ambisiøs spillestil med noe mer enn bare å lempe ballen inn til en stor og sterk spiss. Og jeg synes det er litt rart at en trener som er så avhengig av en velfungerende spiss som det Bakke er ikke klarte å se at vi ikke hadde en sånn spiss i troppen. Men jeg er ikke helt på Bakke ut enda altså. Selv om jeg synes han ser like rådvill ut nå som han gjorde høsten 2023.
05-12-2025, 03:53 PM
Jeg skal ikke skrike om trenerbytte, jeg var mot å hente Bakke i utgangspunktet.
Hovedargumentet for å hente han var såvidt jeg husker at han var så bra kulturbygger. Når vi som eneste eliteserielag ryker ut av cupen i første runde, mot et stakkarslig nivå 4 lag, kan man vel si at den kulturbyggingen har vært totalt mislykket.
05-12-2025, 04:31 PM
Vet du hvordan du bygger en vinnerkultur? Vinner!
Hvis vi ser på mislykkede spillere og sier: det er ok å gjøre feil, i dag tapte vi, men vi skal jobbe hardt for å forbedre oss, vi taper kun med individuelle feil, kort sagt, det er en kultur som sier at DET ER OK Å TAPE. Når jeg ser spillere komme av banen på Intility vs Brann smilende og vinke til fansen, tenker jeg: hva i helvete!? Vinner vi? Hvorfor er de glade? Hvorfor smiler de? Gjorde de noe positivt i tillegg til å levere en vunnet kamp? Hva slags kultur er dette? |
« Neste nyere | Neste eldre »
|
Bruker(e) som leser denne tråden: 15 Gjest(er)