Trådvurdering:
  • 2 stemmer - 4 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024
(01-20-2024, 09:57 AM)MaxManus Skreiv: Merkelig valg av Ilic om dette stemmer. Men samme det, heller der enn en klubb her. 
Regner jeg med at prislappen vill være minimum 50 mill da.

Ilic' agent har visstnok sagt at Ilic ikke vil spille i Obos men det er bare et rykte. Skjønner jo fyren litt. Han har spilt med oss i et halv år og gutta er helt aspeløv med en gang det gjelder.
Svar
(01-20-2024, 02:54 AM)Grimm Skreiv: Børven bøtta vel ikke akkurat inn i 2. div. Hvorfor skulle han bli en suksess i Obos?

Børven spilte stort sett på midtbanen for VIF 2 da. Som indreløper.

Svar
(01-20-2024, 02:16 PM)Østblokka Skreiv:
(01-20-2024, 02:54 AM)Grimm Skreiv: Børven bøtta vel ikke akkurat inn i 2. div. Hvorfor skulle han bli en suksess i Obos?

Børven spilte stort sett på midtbanen for VIF 2 da. Som indreløper.


Tipper at Børven vil kunne score 8-12 mål, Håkans 8 mål og Ofkir 8 mål om de har flyten. Ilic ville alene score +20 mål i Obos.
Svar
Jeg har ikke noe problem med å beholde Børven, men ikke som førstevalg. Om Ilic drar kommer det garantert inn en ny en. Vil noen ta over lønna til Børven går nok han også. Jones er nok en like god back-up som Børven.
Svar
Tipper vi kan få £3-3,5 millioner for han. Som vil være en brukbar signering for Cardiff og omtrent i det prisleiet det bør ligge. Og med dagens kurs så er det 40-50 millioner det.

Har vel innsett at han kommer til å dra. Og da er det greit med Cardiff så lenge de betaler bra. De kjøper han nå, lenge før seriestart, så vi har god tid til å hente inn noen. Og de er ikke Bodø/Glimt eller Molde.

Selv om det er synd å se han forsvinne, så tror jeg det er like greit. Det er litt perler for svin å la en så god spiss spille mot Levanger og Raufoss. Og akkurat nå er den litt kjipe sannheten at vi har mer bruk for en del penger enn vi har for Ilic.

OBOS-ligaen er ikke bedre enn at en kar som Benjamin Stokke ble toppscorer der. Så kan vi finne noen som kvalitetsmessig ligger mellom Stokke og Ilic så er det mer enn bra nok. Håper på en ny Gift Orban da. Hvis Stabæk kan finne sånne spillere mens de er i OBOS bør vi også klare det.

Det klør egentlig litt i Silly Season-genene og jeg tror vi er avhengig av å kvitte oss med Ilic før vi kan få inn noen nye.
Svar
Jeg tror du har helt rett i at Illic selges før noen andre kommer inn. Agenten hans legger maks press på klubben ved å si at han ikke vil spille ett minutt i obosligaen uansett hva som skjer. Det er ufin, men ikke uvanlig av agenter dessverre. Jeg tror en demotivert Illic presterer langt dårligere enn han gjorde i fjor, men vi kan ikke gi han bort av den grunnen. Transfermarkt skriver at han er verdt 2,3 M E. Det er 26 M norske. Jokke har snakket om 50, men det er vel mest et forhandlingsutspill så det er vel ikke sikkert at vi får så veldig mye mer enn 30 pluss videresalg. Jo mer jo bedre selvsagt og man kan jo legge på sånne klausuler om at om han vinner gullballen så dobler det seg for å blåse opp overgangssummen og gjøre pillen mindre bitter å svelge. Men i praksis er det jo likt da.
Får vi førti for han så er i hvert fall jeg veldig fornøyd.

Ny spiss må inn og dessverre vil det bli en som er dårligere enn Illic. Men det betyr ikke at han ikke kan være mer enn bra nok for Obos ligaen. Og han som kommer inn bør absolutt være oppe å nikker til kampen om toppskårer tittelen. Vi har en liste sies det, det blir spennende hvem det blir.
Svar
Egentlig så er det litt uninteressant hva vi får for Ilic, så lenge det er til å leve med. Ilic var en gjest her, som gjorde et godt inntrykk. Og om han legger igjen 30, 40 eller 50 millioner etter seg så er det uansett bra. Når det er sagt så skal vi jo ta oss betalt så klart og jo mer jo bedre.

Men jeg tror det er greit å få avklart det her, sånn at vi ikke har denne situasjonen gående i lang tid. Vi trenger penger for å bygge opp opprykksstallen vår. Og jeg lever greit med at Ilic går til Cardiff. Veien derfra til Premier League er mye kortere enn den er fra et OBOS-lag i Oslo. Og en videresalgsklausul har også høy verdi.

Ellers så er det jo greit for de som prater om viktigheten av et akademi. Det er de utenlandske spillerne som blir solgt fra Eliteserien for rekordsummer. Ikke de norske. Tengsted, Fofana, Moumbanga, Grønbæk. Selv om også norske spillere har blitt dyrere da. Som igjen bare understreker viktigheten av å se utenlands etter gode spillere, ikke bare i egen bakgård.
Svar
(01-22-2024, 01:27 PM)NilsDN Skreiv: Egentlig så er det litt uninteressant hva vi får for Ilic, så lenge det er til å leve med. Ilic var en gjest her, som gjorde et godt inntrykk. Og om han legger igjen 30, 40 eller 50 millioner etter seg så er det uansett bra. Når det er sagt så skal vi jo ta oss betalt så klart og jo mer jo bedre.

Men jeg tror det er greit å få avklart det her, sånn at vi ikke har denne situasjonen gående i lang tid. Vi trenger penger for å bygge opp opprykksstallen vår. Og jeg lever greit med at Ilic går til Cardiff. Veien derfra til Premier League er mye kortere enn den er fra et OBOS-lag i Oslo. Og en videresalgsklausul har også høy verdi.

Ellers så er det jo greit for de som prater om viktigheten av et akademi. Det er de utenlandske spillerne som blir solgt fra Eliteserien for rekordsummer. Ikke de norske. Tengsted, Fofana, Moumbanga, Grønbæk. Selv om også norske spillere har blitt dyrere da. Som igjen bare understreker viktigheten av å se utenlands etter gode spillere, ikke bare i egen bakgård.

Så denne på Twitter: 

https://x.com/SloperBlues/status/1749382...12584?s=20

Vålerenga want a higher guaranteed fee than what Cardiff are currently offering for Serbian striker illic

The fee that they’re asking for is €5 million.

Cant see us paying that.
Svar
(01-22-2024, 03:33 PM)Østblokka Skreiv:
(01-22-2024, 01:27 PM)NilsDN Skreiv: Egentlig så er det litt uninteressant hva vi får for Ilic, så lenge det er til å leve med. Ilic var en gjest her, som gjorde et godt inntrykk. Og om han legger igjen 30, 40 eller 50 millioner etter seg så er det uansett bra. Når det er sagt så skal vi jo ta oss betalt så klart og jo mer jo bedre.

Men jeg tror det er greit å få avklart det her, sånn at vi ikke har denne situasjonen gående i lang tid. Vi trenger penger for å bygge opp opprykksstallen vår. Og jeg lever greit med at Ilic går til Cardiff. Veien derfra til Premier League er mye kortere enn den er fra et OBOS-lag i Oslo. Og en videresalgsklausul har også høy verdi.

Ellers så er det jo greit for de som prater om viktigheten av et akademi. Det er de utenlandske spillerne som blir solgt fra Eliteserien for rekordsummer. Ikke de norske. Tengsted, Fofana, Moumbanga, Grønbæk. Selv om også norske spillere har blitt dyrere da. Som igjen bare understreker viktigheten av å se utenlands etter gode spillere, ikke bare i egen bakgård.

Så denne på Twitter: 

https://x.com/SloperBlues/status/1749382...12584?s=20

Vålerenga want a higher guaranteed fee than what Cardiff are currently offering for Serbian striker illic

The fee that they’re asking for is €5 million.

Cant see us paying that.

Tror det er litt for stiv pris for Cardiff. Det er jo opp mot 60 millioner det, med dagens kurs. De vasser ikke i penger i Championship. Jeg har jo sagt at vi selger for billig, men nå er det i vår interesse å komme til en grei enighet. Vi trenger penger, ikke en misfornøyd Ilic.

Cardiff har også hatt en transfer embargo som de nå er ute av:
Cardiff City: Championship club's EFL transfer embargo cut by one window - BBC Sport
Svar
(01-22-2024, 03:33 PM)Østblokka Skreiv:
(01-22-2024, 01:27 PM)NilsDN Skreiv: Egentlig så er det litt uninteressant hva vi får for Ilic, så lenge det er til å leve med. Ilic var en gjest her, som gjorde et godt inntrykk. Og om han legger igjen 30, 40 eller 50 millioner etter seg så er det uansett bra. Når det er sagt så skal vi jo ta oss betalt så klart og jo mer jo bedre.

Men jeg tror det er greit å få avklart det her, sånn at vi ikke har denne situasjonen gående i lang tid. Vi trenger penger for å bygge opp opprykksstallen vår. Og jeg lever greit med at Ilic går til Cardiff. Veien derfra til Premier League er mye kortere enn den er fra et OBOS-lag i Oslo. Og en videresalgsklausul har også høy verdi.

Ellers så er det jo greit for de som prater om viktigheten av et akademi. Det er de utenlandske spillerne som blir solgt fra Eliteserien for rekordsummer. Ikke de norske. Tengsted, Fofana, Moumbanga, Grønbæk. Selv om også norske spillere har blitt dyrere da. Som igjen bare understreker viktigheten av å se utenlands etter gode spillere, ikke bare i egen bakgård.

Så denne på Twitter: 

https://x.com/SloperBlues/status/1749382...12584?s=20

Vålerenga want a higher guaranteed fee than what Cardiff are currently offering for Serbian striker illic

The fee that they’re asking for is €5 million.

Cant see us paying that.

Spennende. Arilas skrev for tre timer siden at det fortsatt forhandles, men at vi krever mer for Illic enn de har bydd til nå og at vi vil ha 5 M E ish noe som tilsvarer 57 mill kr, men ta det med en klype salt. 

Det er jo et spill det her der kjøpende klubb gjerne vil signalisere at smertegrensen er nådd, kravet urimelig og at overgangen er i ferd med å gå i vasken. 
Agenten vil fremstille det som alt annet enn overgang er katastrofe (hinte om streik) og selgende klubb vil ha det til at fryktelig mange er interessert og at man på ingen måte vil selge om man ikke får nok tilbake. 

Det virker som det fortsatt forhandles og at vi er gode til å presse ut maks av sitronen, det er veldig bra. 
Så får vi håpe at Jokke vet hva han gjør og at vi ender med en sur og streikende spiller fordi vi krevde tre millioner mer enn det var mulig å få.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 24 Gjest(er)