Trådvurdering:
  • 2 stemmer - 4 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024
Siem var med på toppleder podcast med Siv (jensen) og Petter som ble publisert i går.
Der snakker han litt om at en del spillere som spille på landslag blir får beskjed av landslagssjefen om at de er uaktuelle for landslaget om de spiller i obosligaen.
Han trodde det hadde skjedd med Strandberg. Da har klubben et dilemma om de skal peke på kontrakten og si at du må være her videre eller om de skal prøve å ordne med et salg.
--
Det ligger vel i korta at det er sannsynlig at Stefan forsvinner tenker jeg selv om han ikke sa det i klartekst. Ellers vel verdt å høre podden. Han sa blant annet at vi ikke lenger tar oss råd til hotelrom som spillerne kan hvile på dagtid før bortekamper selv om det var vanlig før. Og at vi jobber hardt med å kutte kostnader.
Jeg regner med at Ofkir overgangen handler mye om det selv om jeg også syntes det var rart at det var lån og ikke salg.
https://meyerhaugen.no/topplederpodcast/
Svar
Hvis dette handler mere om å kutte, enn ambisjoner om opprykk, er det totalt uinteressant å høre på. De klarte bragden å sende klubben ned, nå er det koseprat om kutt. Drit og dra. Rykk opp, eller stikk.
Svar
Bakke og Jokke sitter trygt. Bakke sitter trygt pga av Jokke, mens Jokke sitter trygt fordi styret i realiteten har gått av og ikke kommer til å ta større avgjørelser. Nytt styre på plass etter årsmøte og de tar heller ingen avgjørelser før påske. Så vi starter sesongen med dem. Og da går det nok fort 10 kamper til. Minst. Og vi har jo allerede kjøpt oss enda dypere inn i Prosjekt Bakke med også å hente Petter Myhre.

Men akkurat når det gjelder Ofkir er jeg usikker. Vi vet at vi må selge før vi henter og da er det også vanskelig å gi noe endelig dom før vi også vet hvem som kommer inn i stedet. Problemet med Ofkir er at han ikke har noe særlig høyt maksnivå. Ja, han kan gjøre en jobb i OBOS. Men det er vel også det.
Svar
Tror det var veldig bra at vi henta Petter Myhre. 
Komboen Bakke/Nordnes var jo en katastrofe som førte til nedrykk. Bakke er tydeligvis mer en manager type, som ikke duger på feltet.
Skandalen er jo at JJ ikke forstod dette. Hadde han henta Myhre med en gang han var ferdig i LSK Hadde vi antagelig vært et eliteserielag nå.
Svar
Cardiff nærmer seg Kiefer Moore

https://www.walesonline.co.uk/sport/foot...s-28503689
Svar
(01-26-2024, 05:32 PM)Bohem33 Skreiv: Siem var med på toppleder podcast med Siv (jensen) og Petter som ble publisert i går.
Der snakker han litt om at en del spillere som spille på landslag blir får beskjed av landslagssjefen om at de er uaktuelle for landslaget om de spiller i obosligaen.
Han trodde det hadde skjedd med Strandberg. Da har klubben et dilemma om de skal peke på kontrakten og si at du må være her videre eller om de skal prøve å ordne med et salg.
--
Det ligger vel i korta at det er sannsynlig at Stefan forsvinner tenker jeg selv om han ikke sa det i klartekst. Ellers vel verdt å høre podden. Han sa blant annet at vi ikke lenger tar oss råd til hotelrom som spillerne kan hvile på dagtid før bortekamper selv om det var vanlig før. Og at vi jobber hardt med å kutte kostnader.
Jeg regner med at Ofkir overgangen handler mye om det selv om jeg også syntes det var rart at det var lån og ikke salg.
https://meyerhaugen.no/topplederpodcast/
Tusen takk for tipset Bohem. Absolutt av interesse. Skjønner ikke folk som ikke er interessert i hva som skjer klubben vår. Vi er i OBOS og sånn er det. Tæring etter næring
Svar
Stian De Wahl i Fotball.TV om Ilic:

Cardiff sitt bud hadde en totalpakke på vesentlig mer enn 50 millioner, men kun 35 mill i sikre penger. Totalpakken på Cardiff sitt bud trolig på 60-70 millioner, men en god del av disse pengene er avhengig av at Cardiff rykker opp til Premier League i løpet av de neste årene, og at Ilic scorer et visst antall mål i Premier League for Cardiff, noe som Vålerenga ser på som mindre realistisk at vil inntreffe.
Stian De Wahl i Fotball.TV om Ilic:

Cardiff sitt bud hadde en totalpakke på vesentlig mer enn 50 millioner, men kun 35 mill i sikre penger. Totalpakken på Cardiff sitt bud trolig på 60-70 millioner, men en god del av disse pengene er avhengig av at Cardiff rykker opp til Premier League i løpet av de neste årene, og at Ilic scorer et visst antall mål i Premier League for Cardiff, noe som Vålerenga ser på som mindre realistisk at vil inntreffe.

Stian De Wahl i Fotball.TV om Ilic:

Cardiff sitt bud hadde en totalpakke på vesentlig mer enn 50 millioner, men kun 35 mill i sikre penger. Totalpakken på Cardiff sitt bud trolig på 60-70 millioner, men en god del av disse pengene er avhengig av at Cardiff rykker opp til Premier League i løpet av de neste årene, og at Ilic scorer et visst antall mål i Premier League for Cardiff, noe som Vålerenga ser på som mindre realistisk at vil inntreffe.
Stian De Wahl i Fotball.TV om Ilic:

Cardiff sitt bud hadde en totalpakke på vesentlig mer enn 50 millioner, men kun 35 mill i sikre penger. Totalpakken på Cardiff sitt bud trolig på 60-70 millioner, men en god del av disse pengene er avhengig av at Cardiff rykker opp til Premier League i løpet av de neste årene, og at Ilic scorer et visst antall mål i Premier League for Cardiff, noe som Vålerenga ser på som mindre realistisk at vil inntreffe.
Svar
(01-26-2024, 05:48 PM)NilsDN Skreiv: Bakke og Jokke sitter trygt. Bakke sitter trygt pga av Jokke, mens Jokke sitter trygt fordi styret i realiteten har gått av og ikke kommer til å ta større avgjørelser. Nytt styre på plass etter årsmøte og de tar heller ingen avgjørelser før påske. Så vi starter sesongen med dem. Og da går det nok fort 10 kamper til. Minst. Og vi har jo allerede kjøpt oss enda dypere inn i Prosjekt Bakke med også å hente Petter Myhre.

Men akkurat når det gjelder Ofkir er jeg usikker. Vi vet at vi må selge før vi henter og da er det også vanskelig å gi noe endelig dom før vi også vet hvem som kommer inn i stedet. Problemet med Ofkir er at han ikke har noe særlig høyt maksnivå. Ja, han kan gjøre en jobb i OBOS. Men det er vel også det.

Tja, han gjorde vel en bra jobb for Sandefjord i Eliteserien?

Jævlig synd hvis han forsvinner synes jeg. Lokal lad som fikk sjansen til å spille på Enga og rykka ned. Det er bare trist.

På en side forstår jeg det. Ofkir er nok bedre som kontringsspiller enn på et lag som skal dominere.

Men på den andre sida skal vi da stole på Håkans og unggutta på vingene? Eller kanskje det ikke blir 433 likevel, men 5 bak og bøffelball? Jeg veit ikke, men det lukter litt rart av den overgangen.

Ilic kan dra. Han har ikke sagt noe sjøl,  men han er ansvarlig for hva agenten hans sier. Vi trenger ikke folk som det i og rundt klubben. Cardiff er Storbritannias rumpe, så det passer fint. Kos deg i Wales!
Svar
Joda, Ofkir var god for Sandefjord i en sesong. Men 2024 er hans tiende sesong på toppnivå og han har ikke så mye annet å vise til enn 2022-sesongen. Totalt 21 mål i Eliteserien på 144 kamper. Og 21 målgivende.
Svar
(01-26-2024, 09:09 PM)NilsDN Skreiv: Joda, Ofkir var god for Sandefjord i en sesong. Men 2024 er hans tiende sesong på toppnivå og han har ikke så mye annet å vise til enn 2022-sesongen. Totalt 21 mål i Eliteserien på 144 kamper. Og 21 målgivende.

Poenget var vel "at han kan gjøre en jobb i OBOS". Det er der vi er nå. Så kan vi leie ham ut til en nivå3 belgisk klubb neste sesong etter at vi har rykka opp.

Kan Håkans gjøre en jobb i OBOS? Definitivt.
Thorvaldsen? Ja, det tror jeg faktisk. Men fortsatt usikkert.
Kan Dicko? Sannsynligvis, men hvem veit. Han var ikke akkurat god i fjor. Han har en halvsesong i ES.

Det er vingene våre. Er vi sikre på at det godt nok for direkte opprykk?
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 28 Gjest(er)