Har ikke svar på spørsmålet. Men denne gir en god oversikt når det gjelder kontraktslengde for de enkelte spillerne
https://www.eliteprospects.com/team/183/valerenga
Våger meg utpå med mer eller mindre kvalifiserte gjetninger:
UT:
--Stian Solberg - Aftonbladet skrev torsdag at han skal til Färjestad i SHL. Men at man skulle avvente NHL-draften i slutten av juni. Stian er ranket rundt 50. plass (andre runde) og NHL-klubben som velger han vil sikkert ha en formening om hvor han skal spille neste sesong. Nord-Amerika er ikke utelukket.
--Thomas Olsen signerte ny 2-års kontrakt i fjor på denne tiden. Etter suksessen i VM var det rykter om Finland. Det kan fort bli virkelighet nå i sommer. Da må den klubbene kompensere VIF noe, men jeg tror ikke det trenger å være så mye. Klubben vil sikkert ikke gjøre seg vanskelig her.
--Didrik Nøkleby Svendsen. Min mening er at vi kan finne en bedre spiller enn han.
INN:
--Alexander Bonsaksen ønsker seg til VIF. Det er det ikke tvil om etter uttalelser til nitten.no
--Filip Gunnarsson (back og går ikke på utlendingskvota etter mer enn 8 år i Norge). Sier selv det blir Stjernen, VIF eller å legge opp. Bor ved Jordal Amfi
--Kenna Olimb. Kan være ferdig i Tyskland. Da er VIF et naturlig valg. Mathis og Kenna trives veldig godt i samme rekke.
--JJ Piccinich er et rykte der ute. I så fall har vi 7 utlendinger. En må ut. Reiser Partanen hjem? Eller hva med Mingoia, for dyr for oss?
--Stian Kaltrud Nystuen. En liten favoritt hos meg. Er ryktet til Storhamar og VIF. Er opprinnelig Lillehammer-gutt og noen mener han ikke vil til Storhamar.
PS! En spiller jeg gjerne ville se i VIF-drakt er David Aas-Larsen. Men han er klar for Storhamar.