Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 3 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mobilisering til kampen mot Stabæk
#21
Synes dette er spot-on fra Panzer.Blir sikkert mye gnål om at "alt var bedre før" men dette var ihvertfall bedre før!!!

https://www.nettavisen.no/sport/panzer-h...95-1438673
Svar
#22
Det er ikke bare damelaget vårt som herjer om dagen, hockeylaget vårt er også på topp. Se hvordan treneren svarer Dagsavisen på hva han skal gjøre i landslagspausen.


– Jeg kommer til å være her og jobbe med hvordan vi skal få det beste ut av den stallen vi har på best mulig måte. Så det blir ikke så mange fridagene på meg, men jeg har i hvert fall tenkt meg på Intility på søndag for å støtte Vålerenga mot Stabæk, avslutter Andersson.

Sånt varmer og bør inspirere både spillere og supportere. Vinner vi søndag så har vi en matchball i Hamar men taper vi ser det uhyre skummelt ut. Det avgjørende vil være hvor mye vi slipper inn. Blir det tre mål og gavmildt forsvar som i de to forrige så taper vi. Sist vi holdt nullen var 19 august. Ett mål kan vi leve med, men vi er helt nødt til å forsvare oss langt bedre enn vi har gjort i det siste.
Svar
#23
Jeg er litt usikker på om jeg diskuterer med en Johnny (12) eller Johnny (47), så kanskje jeg burde unngått ordet drittunge, men jeg synes altså at du har såpass fri fantasi i hvordan du tolker mitt og andres svar at jeg skal gi deg en siste runde med motstand, så tror jeg at jeg legger denne ballen død (men skal selvsagt svare om du har noen seriøse argumenter du ønsker min respons på).

(11-08-2023, 04:59 PM)JohnnyJ Skreiv: Du mener altså at supporterne ikke støtter spilllerne nok, (om du kjenner at du støtter nok og kun støtter, er det ikke deg jeg snakker til. Om du okker og stønner og kommer med ukvemsord mot egne spillere synes jeg ikke du støtter nok, nei) og at de forventer mer av oss (nei, det har jeg aldri sagt)? Da har du neppe hørt på intervjuer med spillerne etter kampene som roser oss hver gang (joda, jeg har det (og her argumenter du langt mer seriøst enn i tidligere innlegg) - og en av favorittene mine er nok stjernene i øynene til Magnus Riisnæs når han fortalte om hvordan det var å høre "pappas sang" med sitt eget navn).

Disse evighetssangene (som du mener er ødeleggende(det har jeg heller ikke sagt, men er likevel delvis enig i din tolkning)) hjelper å holde atmosfæren og trykket oppe (for de som står mest sentralt kan det stemme, men sidene ramler av og blir passive under disse evighetssangene). Men vi er ikke like ille som f.eks Fugla eller RBK som har et begrenset repertoar og synger det samme på repeat (enig).
Det er en god variasjon mellom kjente og kjære chants, spillersanger og lange sanger. Noe som har vist seg å fungere bra. (Dette er vel noe av det vi er uenige om, jeg mener at vi - særlig slik situasjonen er - kunne økt andelen spillersanger / hyllest av egne spiller)

Jeg tolket (du tolket nesten rett) det som at du ville ha mer av spillersanger ala "Andrej Ilic *klapp, klapp, klapp*" (ja, ettersom kreativiteten på spillersanger ikke har vært så mye å skryte av i det siste, så blir det mange enkle sanger - meg jeg mener på ramme alvor at jeg tror Andrej blir mer motivert av "Andrej, klapp, klapp, klapp" i 1 minutt enn han blir av "Vi er søpla" i 10), og enkle heiarop som støtter laget (noe jeg satt på spissen)
 Men da var visst det et "drittungesvar" (ja, og selv om "drittunge" var et unødvendig stempel, mener jeg at det er barnslig å svare med "nei, men da kan alle bli hjemme da...." fremfor å synse noe seriøst om hvordan antallet tilskuere og deres atferd påvirker en nervøs spillergruppe..
Du sier jo selv at det er akkurat det du mener (nå tolker du igjen, ikke like presist som tidligere), og møter deg selv i døra (her forstår jeg ikke helt hva du mener, kan du utdype?). I tillegg forsvarer du de som ikke vil ha flere supportere på kamp (Nope, det er igjen din tolkning). Kan godt ha en diskusjon om god supporterkultur (det er det jeg prøver på, ved å si at kvalitet (til en viss grad) er viktigere enn kvantitet. Jeg sier ikke "bli hjemme", men "vær støttende" (eller "supporterende", som en "god supporter")), men selvom du har noen likesinnede her inne så er 90% (klassisk hersketeknikk - "flertallet er mot deg" - Jeg tror du har rett i at flertallet er på "ditt parti", men jeg tror fasiten ligger et godt stykke unna 90%) av oss andre uenige om, så du kommer nok ikke langt hvis du vil prøve å forandre på tribunekulturen (Tja, om alle som ønska å påvirke noe skulle tenke sånn hadde det ikke vært mye utvikling i verden. Jeg tåler å være i mindretall. Selv "raringer" påvirker. Om én av brølerne som bidrar negativt teker seg om og applauderer en spiller en ekstra gang fremfor å be de skjerpe seg, så har jeg jo påvirket. Jeg har kanskje ikke "kommet langt", men jeg har bidratt til det jeg mener er positiv utvikling). Hvis det er så ille for deg (hvorfor tror du at det er så ille for meg?) så får du heller stå på Patriot-siden eller hovedtribunen (mener du at det ikke er plass til folk som ikke er 100% enig med deg på Østblokka?). Er ikke verre enn det Wink 
Svar
#24
Noen måte vi kan gjøre sitering og innlegg litt mer ovsiktlig?
Svar
#25
Ønsker inderlig at folk her inne kan fortsette tråden som Langbølgen startet. Drit i interne diskusjoner på ting som ikke har med denne tråden å gjøre. Skjønner at folk er nervøse, men nå må det mobiliseres.
Var på nedrykkskamp mot Eik Tønsberg i 91 ( hvor endel av oss faktisk
var i dress og håkki sveis ?), stod på Ullevål når vi rykka ned i 96 og 2000. Var i Vallhall i 2003. Alle disse gangene stod vi sammen. Så kan vi heller være forbanna hvis dette går til h…. Syng deg hes for Vål’enga

Mente smilefjes etter håkki sveis?
Svar
#26
Basert på dagens VG-sending fra treninga, ser det ut til at disse danner "første-elleveren". Fikk jo bare se oppvarminga, så litt usikker på konstellasjonen, men:
Alternativ 1
                            Sjøeng
Borch – Bitri – Strandberg – Kiil – Håkans
            Strand – Oldrup – Riisnæs
                        Ilić - Børven

Alternativ 2
                            Sjøeng
Borch – Bitri – Strandberg – Kiil – Riisnæs
            Strand – Oldrup – Børven
                        Ilić - Håkans

Altså ut med Bjørdal (4 gule), Hagen og Ofkir, og inn med Bitri, Børven og Håkans.

Første gang Håkans starta som VB (hjemme mot Odd?) så det veldig lovende ut, men siden har det vist seg å fungere dårlig. Børven har jo stort stett spilt indreløper for rekrutta, og om han klarer å komme seg inn i boks og han og Ilić ikke løper i veien for hverandre, kan vi bli enda farligere på innlegg. Håper derfor litt på alternativ 2, men uansett hvordan vi stiller skal det være fullt mulig å hamle opp med stabæk. Basert på prestasjonene i det siste er det likevel de som må få favorittstempelet.
Svar
#27
Ser ut til at mobiliseringen med 2 for 1 fyller stadion, nå gleder vi oss til kamp. Full støtte til gutta, laget trenger støtte. Denne kampen må bare vinnes. Har fått med meg 4 som ikke pleier å være på kamp. Enormt medietrykk, mye støy, mest sirkus og masse kok vil gi ramme rundt kampen = fulle tribuner.
Svar
#28
(11-09-2023, 03:16 PM)blaarizla Skreiv: Basert på dagens VG-sending fra treninga, ser det ut til at disse danner "første-elleveren". Fikk jo bare se oppvarminga, så litt usikker på konstellasjonen, men:
Alternativ 1
                            Sjøeng
Borch – Bitri – Strandberg – Kiil – Håkans
            Strand – Oldrup – Riisnæs
                        Ilić - Børven

Alternativ 2
                            Sjøeng
Borch – Bitri – Strandberg – Kiil – Riisnæs
            Strand – Oldrup – Børven
                        Ilić - Håkans

Altså ut med Bjørdal (4 gule), Hagen og Ofkir, og inn med Bitri, Børven og Håkans.

Første gang Håkans starta som VB (hjemme mot Odd?) så det veldig lovende ut, men siden har det vist seg å fungere dårlig. Børven har jo stort stett spilt indreløper for rekrutta, og om han klarer å komme seg inn i boks og han og Ilić ikke løper i veien for hverandre, kan vi bli enda farligere på innlegg. Håper derfor litt på alternativ 2, men uansett hvordan vi stiller skal det være fullt mulig å hamle opp med stabæk. Basert på prestasjonene i det siste er det likevel de som må få favorittstempelet.

Spennende! Håper på:

 Sjøeng
Borch – Bitri – Strandberg – Kiil – Jukle
            Strand – Oldrup – Riisnæs
                        Ilić - Håkans


Så kan vi komme til masse innlegg med to vingbacker stormende fremover.

Uansett blir det viktig på søndag at vi ikke blir utålmodig selv om vi skulle få en dårlig start. Her må det kjøres på med fullt volum og support hele forbanna kampen. Det er 1 ting spillerne våre og klubben vår trenger nå, og det er 100% backing fra start til slutt. På tribunen skal vi f*en ikke gi oss uansett!
Svar
#29
REF tribunediskusjonen:

Jeg er en av de som synes stemninga er blitt mye bedre etter at vi ble samlet på blokka og Ikaros nå utgjør lokomotivet på tribuna. Men når vi møter opp på treninga på lørdag, håper jeg at andelen spillersanger og -rop blir mye høyere enn vanlig. Egentlig burde alle spillerne fått en liten hyllest. Slik situasjonen er nå, tror jeg det hadde hjulpet dem med å senke skuldrene om vi viser tydelig at vi er der for DEM, ikke bare for klubben. Ja, vi vil alltid værra her. Det er vi som er Vål'enga. Men i kampene som gjenstår er det faktisk de som representerer oss på banen.
Svar
#30
(11-09-2023, 07:38 PM)blaarizla Skreiv: REF tribunediskusjonen:

Jeg er en av de som synes stemninga er blitt mye bedre etter at vi ble samlet på blokka og Ikaros nå utgjør lokomotivet på tribuna. Men når vi møter opp på treninga på lørdag, håper jeg at andelen spillersanger og -rop blir mye høyere enn vanlig. Egentlig burde alle spillerne fått en liten hyllest. Slik situasjonen er nå, tror jeg det hadde hjulpet dem med å senke skuldrene om vi viser tydelig at vi er der for DEM, ikke bare for klubben. Ja, vi vil alltid værra her. Det er vi som er Vål'enga. Men i kampene som gjenstår er det faktisk de som representerer oss på banen.

Et veldig godt og viktig innlegg. Nå er ALT som bidrar til å bygge gutta opp, pri én!
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)