Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd sommer 2024
Felix Horn Myhre dro i 2021 fordi Fagermo ville bruke han på backen/ikke gi han spilletid. Han var på utlån i Glimt i 2019.

Opsahl var på utlån i Tromsø i 2020 og signerte permanent for dem året etter.

Dette er jo sånn det er. Vi får ikke i pose og sekk. Vi kan ikke gi spillere 3-5 år samtidig som vi skal være i toppen. Nå er vi jo ikke i toppen da. Men vi kan definitivt bli flinkere til å holde på spillere og heller låne de ut i stedet for å kvitte oss med de permanent.
Svar
(07-14-2024, 01:01 PM)NilsDN Skreiv: Felix Horn Myhre dro i 2021 fordi Fagermo ville bruke han på backen/ikke gi han spilletid. Han var på utlån i Glimt i 2019.

Opsahl var på utlån i Tromsø i 2020 og signerte permanent for dem året etter.

Dette er jo sånn det er. Vi får ikke i pose og sekk. Vi kan ikke gi spillere 3-5 år samtidig som vi skal være i toppen. Nå er vi jo ikke i toppen da. Men vi kan definitivt bli flinkere til å holde på spillere og heller låne de ut i stedet for å kvitte oss med de permanent.

Er helt med deg @Nils. Det tar tid å utvikle spilere så de blir gode nok. Trening er bra, men de trenger mye kampmatching. Så må spillernes egenskaper være tilpasset vår spillestil og vi kan ikke gå for gull samtidig som vi skal slipe våre nye diamanter. Jeg vet ikke hvor enkelt det er å låne ut spillere, men ingen lag vil uansett garantere dem spillertid. Tror likevel at vi har en vei å gå ift å «utdanne» våre spillere. Tenker først og fremst de som spiller i det bakre ledd.De siste vi klarte å forme var vel Ivan og Borch , og begge hadde vel også  på utlån. Vi mistet Brage da han blei lei av å spille for andre laget som og var et talent. Det samme risikerer vi å gjøre med Hammer Kjeldsen dersom vi ikke klarer å lage en plan som ivaretar hans behov for utvikling. Håper vi klarer å,leie han ut til en klubb i Obos eller toppliga i Finland eller Island alternativ en lavere liga i Danmark eller Sverige. Hadde også forsøkt å leie ut Thorvaldsen som og får begrenset med spillertid, men trenger erfaring.
Svar
(07-14-2024, 12:52 PM)Ettlagioslo Skreiv: Sakarias Opsahl tviler jeg faktisk på at blir noe spesielt. 25 år nå, og presterte bra i Tromsø i fjor. I år spiller han lite.

Presterer bra nok til å bli ønsket av et av de beste lagene i landet. Har kommet på kant med Vik uten at det er noen naturlig forklaring på det. 
Det var snakk om at klubben følte seg litt lurt av Tromsø, det ble aldri bekreftet.
Svar
(07-14-2024, 01:49 PM)JackBlack Skreiv:
(07-14-2024, 12:52 PM)Ettlagioslo Skreiv: Sakarias Opsahl tviler jeg faktisk på at blir noe spesielt. 25 år nå, og presterte bra i Tromsø i fjor. I år spiller han lite.

Presterer bra nok til å bli ønsket av et av de beste lagene i landet. Har kommet på kant med Vik uten at det er noen naturlig forklaring på det. 
Det var snakk om at klubben følte seg litt lurt av Tromsø, det ble aldri bekreftet.

Vi får se. Jeg tror ikke han blir noe spesielt, men tiden vil jo vise.
Svar
(07-14-2024, 01:45 PM)Blue 1978 Skreiv:
(07-14-2024, 01:01 PM)NilsDN Skreiv: Felix Horn Myhre dro i 2021 fordi Fagermo ville bruke han på backen/ikke gi han spilletid. Han var på utlån i Glimt i 2019.

Opsahl var på utlån i Tromsø i 2020 og signerte permanent for dem året etter.

Dette er jo sånn det er. Vi får ikke i pose og sekk. Vi kan ikke gi spillere 3-5 år samtidig som vi skal være i toppen. Nå er vi jo ikke i toppen da. Men vi kan definitivt bli flinkere til å holde på spillere og heller låne de ut i stedet for å kvitte oss med de permanent.

Er helt med deg @Nils. Det tar tid å utvikle spilere så de blir gode nok. Trening er bra, men de trenger mye kampmatching. Så må spillernes egenskaper være tilpasset vår spillestil og vi kan ikke gå for gull samtidig som vi skal slipe våre nye diamanter. Jeg vet ikke hvor enkelt det er å låne ut spillere, men ingen lag vil uansett garantere dem spillertid. Tror likevel at vi har en vei å gå ift å «utdanne» våre spillere. Tenker først og fremst de som spiller i det bakre ledd.De siste vi klarte å forme var vel Ivan og Borch , og begge hadde vel også  på utlån. Vi mistet Brage da han blei lei av å spille for andre laget som og var et talent. Det samme risikerer vi å gjøre med Hammer Kjeldsen dersom vi ikke klarer å lage en plan som ivaretar hans behov for utvikling. Håper vi klarer å,leie han ut til en klubb i Obos eller toppliga i Finland eller Island alternativ en lavere liga i Danmark eller Sverige. Hadde også forsøkt å leie ut Thorvaldsen som og får begrenset med spillertid, men trenger erfaring.

Problemet med utlånene var spilletid der de kom. Var mange som sleit benk umiddelbart etter ankomst

(07-14-2024, 01:54 PM)Ettlagioslo Skreiv:
(07-14-2024, 01:49 PM)JackBlack Skreiv:
(07-14-2024, 12:52 PM)Ettlagioslo Skreiv: Sakarias Opsahl tviler jeg faktisk på at blir noe spesielt. 25 år nå, og presterte bra i Tromsø i fjor. I år spiller han lite.

Presterer bra nok til å bli ønsket av et av de beste lagene i landet. Har kommet på kant med Vik uten at det er noen naturlig forklaring på det. 
Det var snakk om at klubben følte seg litt lurt av Tromsø, det ble aldri bekreftet.

Vi får se. Jeg tror ikke han blir noe spesielt, men tiden vil jo vise.

Man vet aldri, men jeg har troa. 
Blir uansett spennende å følge utviklingen selv om han drar til et skit lag som Brann.
Svar
(07-14-2024, 01:56 PM)JackBlack Skreiv:
(07-14-2024, 01:45 PM)Blue 1978 Skreiv:
(07-14-2024, 01:01 PM)NilsDN Skreiv: Felix Horn Myhre dro i 2021 fordi Fagermo ville bruke han på backen/ikke gi han spilletid. Han var på utlån i Glimt i 2019.

Opsahl var på utlån i Tromsø i 2020 og signerte permanent for dem året etter.

Dette er jo sånn det er. Vi får ikke i pose og sekk. Vi kan ikke gi spillere 3-5 år samtidig som vi skal være i toppen. Nå er vi jo ikke i toppen da. Men vi kan definitivt bli flinkere til å holde på spillere og heller låne de ut i stedet for å kvitte oss med de permanent.

Er helt med deg @Nils. Det tar tid å utvikle spilere så de blir gode nok. Trening er bra, men de trenger mye kampmatching. Så må spillernes egenskaper være tilpasset vår spillestil og vi kan ikke gå for gull samtidig som vi skal slipe våre nye diamanter. Jeg vet ikke hvor enkelt det er å låne ut spillere, men ingen lag vil uansett garantere dem spillertid. Tror likevel at vi har en vei å gå ift å «utdanne» våre spillere. Tenker først og fremst de som spiller i det bakre ledd.De siste vi klarte å forme var vel Ivan og Borch , og begge hadde vel også  på utlån. Vi mistet Brage da han blei lei av å spille for andre laget som og var et talent. Det samme risikerer vi å gjøre med Hammer Kjeldsen dersom vi ikke klarer å lage en plan som ivaretar hans behov for utvikling. Håper vi klarer å,leie han ut til en klubb i Obos eller toppliga i Finland eller Island alternativ en lavere liga i Danmark eller Sverige. Hadde også forsøkt å leie ut Thorvaldsen som og får begrenset med spillertid, men trenger erfaring.

Problemet med utlånene var spilletid der de kom. Var mange som sleit benk umiddelbart etter ankomst

(07-14-2024, 01:54 PM)Ettlagioslo Skreiv:
(07-14-2024, 01:49 PM)JackBlack Skreiv:
(07-14-2024, 12:52 PM)Ettlagioslo Skreiv: Sakarias Opsahl tviler jeg faktisk på at blir noe spesielt. 25 år nå, og presterte bra i Tromsø i fjor. I år spiller han lite.

Presterer bra nok til å bli ønsket av et av de beste lagene i landet. Har kommet på kant med Vik uten at det er noen naturlig forklaring på det. 
Det var snakk om at klubben følte seg litt lurt av Tromsø, det ble aldri bekreftet.

Vi får se. Jeg tror ikke han blir noe spesielt, men tiden vil jo vise.

Man vet aldri, men jeg har troa. 
Blir uansett spennende å følge utviklingen selv om han drar til et skit lag 
Som jeg skrev, så kan ikke vi forvente at andre klubber garanterer dem spillertid. Det må jo tenke på seg selv også. Løsningen tror jeg er å inngå et tett og langvarig samarbeid med litt mindre klubber enn oss og helst i Oslo regionen som Skeid og Grorud og at vi kanskje spytter inn inn litt cash så de får noe igjen. Så må spillerne bli leid ut tidlig nok så de får en preseason i den klubben de leies til så de får tid til å bli integrert og lenge nok så de styrker laget også på sikt også.Hadde Hammer Kjeldsen vårt leid ut par sesong i Skeid tror jeg ikke han hadde tatt skade av det spesielt om han hadde fått tett oppfølging av oss samtidig.Han er fortsatt veldig ung. Det beste hadde og vært at de og fikk trent litt med oss uten at det gikk på bekostning av den klubben de leies til, men det vet jeg ikke om er mulig.
Svar
Altså, det er jo et økonomisk spørsmål her. Det er jo ikke sånn at Horn Myhre og Opsahl plutselig er verdt 50 millioner. Dette er spillere som kanskje er i øvre sjikt i Eliteserien. Men ikke helt i toppen.

Hvis vi selger 2-3 talenter og får 2-3 millioner for hver av dem og ender opp med å kjøpe en av dem tilbake for 6-9 millioner så er jo det det samme. Men spillere har ulik utviklingskurve. Og jeg tror vi må skreddersy opplegget for flere, ikke bare avskrive spillere som ikke spiller seg inn i 18-års alder.

Det virker hvertfall som om de som er der nå tenker annerledes enn de tåkefyrstene som styrte her før.
Svar
Helt enig @Nils. Spessielt for spillere som spiller i bakre rekket. Det er ytterst få som er gode nok til å spille. Feilene de gjør blir gjerne litt mer skjebnesvangre. Du bør helst være fra 21 år og oppover for å kunne kreve å spille fast. Med offensive spillere er det litt enklere om de tabber seg ut og slår et dårlig innlegg eller bommer på mål.
Svar
(07-14-2024, 02:15 PM)NilsDN Skreiv: Altså, det er jo et økonomisk spørsmål her. Det er jo ikke sånn at Horn Myhre og Opsahl plutselig er verdt 50 millioner. Dette er spillere som kanskje er i øvre sjikt i Eliteserien. Men ikke helt i toppen.

Hvis vi selger 2-3 talenter og får 2-3 millioner for hver av dem og ender opp med å kjøpe en av dem tilbake for 6-9 millioner så er jo det det samme. Men spillere har ulik utviklingskurve. Og jeg tror vi må skreddersy opplegget for flere, ikke bare avskrive spillere som ikke spiller seg inn i 18-års alder.

Det virker hvertfall som om de som er der nå tenker annerledes enn de tåkefyrstene som styrte her før.

Vesentlig bedre utnytting av talent materialet nå en tidligere slik det ser ut. 
Men liker ikke utviklingen med at rekruttene ikke lenger har et slagkraftig lag. Men det er vel en konsekvens av at 18 åringene spiller fast for a-laget?

(07-14-2024, 02:27 PM)Blue 1978 Skreiv: Helt enig @Nils. Spessielt for spillere som spiller i bakre rekket. Det er ytterst få som er gode nok til å spille. Feilene de gjør blir gjerne litt mer skjebnesvangre. Du bør helst være fra 21 år og oppover for å kunne kreve å spille fast. Med offensive spillere er det litt enklere om de tabber seg ut og slår et dårlig innlegg eller bommer på mål.

Ekstra trasig for HK at Vålerenga startet så svakt som de gjorde.
Lettere å gi en ung midtstopper flere minutter om det ikke står om klubbens eksistens.
Svar
Ja det gjelder jo spesielt for de posisjonene som har erfaring som en betingelse for å utvikle seg.

At vi har hatt hastverk på utviklingstiden er jo ganske allment akseptert tror jeg.

Hvis vi tar vekk Berge og Odin, som begge kom utenfra, så er vel Jatta og kanskje Hammwr Kjelsen de første spillerne i sentrallinja vi får fram siden Nakkim, Ivan og Håvard Nielsen. Spillere som slår gjennom her er stort sett tekniske kantspillere. Og de som spiller i sentrallinja må som regel til en annen klubb.

Men når voksenfysikken og erfaringen endelig er på plass så har vi mistet interessen for lenge siden. Vi skulle jo kun få fram unge spillere med en del videreutviklingspotensial som vi kunne selge. Det er alt vi har vært interessert i.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 14 Gjest(er)