Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kamptråd Enga - Aafk - lukten av gull eller reker?
#41
(09-24-2024, 09:35 PM)Caanradi Skreiv: Synd han må stå over cup-kampen mot Fredrikstad.
Minsker muligheten for avansement.

Fa*n, stemmer dette virkelig?

Han er egentlig uerstattelig, men vi får ha troa på at Hagen kan gjøre en grei jobb. Men han må nok ha hjelp av de andre gutta på midtbanen, kanskje særlig Lange og Strand. Det går fort på bekostning av det offensive.
Svar
#42
(09-24-2024, 09:35 PM)Caanradi Skreiv: Ikke den beste kampen av Ambina. Endel passningsfeil, men gjør mye godt også. Vinner dueller og driver fremover.

Synd han må stå over cup-kampen mot Fredrikstad.
Minsker muligheten for avansement.

Sjøeng med en fantastisk kamp.
Jarl og Rijks de beste ellers.

Passningsfeilene til Ambina skyldes nye spillere inn som ikke var der de nye skulle erstatte. Legg merke til at Ambina er eneste på laget (og nesten i hele divisjonen) som slår mange pass på første berøring. Andre spillere går/jogger jo ballen over til motspiller.

Nå skjedde straffa i motsatt ende, men her ble det dømt på fall nummer to av Rijks som trolig var litt kompensasjondømming for jeg skjønner ikke hvorfor han detter i det han prøver å reise seg opp og ballen er nesten i klypene til keeper da.
Bildene er ganske tydelig på at ballen er inne og Kamara ble feilaktig avblåst for offside, noe som skjedde i det han skulle skyte men han hadde neppe scoret om målet var tomt dessverre. Det var for øvrig en del random frispark begge veier og obos-dommere dømmer jo ikke frispark. Vi skulle hatt noen både med og mot oss men er vant til at nivået her helt ræva så greit nok, gjelder tydeligvis alle dommere så da er det lettere.

Fra tribuneplass så var første omgang bra, så gjorde Reka noen justeringer i pausen som funka veldig bra. Byttene kunne fort kommet 10 minutter før, for det var helt nakent, og etter det var vi tilbake igjen. Ingen vits i å kjøre 7-8 mann i angrep etter 3-1.

For øvrig er tv2.no helt kreft nå med vertikal video av høydepunkter helt tilfeldig lyd, mens vg.no bare viser frem til rett før av 3-1 av høydepunkter og ingen repriser av dommer"høydepunktene". Når de først kjører full produksjon så skjønner jeg ikke hvorfor de skal spare 26 kroner på editering av høydepunktene for de 98%ene som ikke så det live men whatever.
Edit: Klubben har allerede en lenger og mer komplett video på YT nå: https://www.youtube.com/watch?v=-bRfUcu2QTI men pre- og post-match pluss pause intervjuer mangler jo og det irriterer meg. Er det rart man bruker pirat-TV?
Svar
#43
(09-24-2024, 11:49 PM)blaarizla Skreiv:
(09-24-2024, 09:35 PM)Caanradi Skreiv: Synd han må stå over cup-kampen mot Fredrikstad.
Minsker muligheten for avansement.

Fa*n, stemmer dette virkelig?

Han er egentlig uerstattelig, men vi får ha troa på at Hagen kan gjøre en grei jobb. Men han må nok ha hjelp av de andre gutta på midtbanen, kanskje særlig Lange og Strand. Det går fort på bekostning av det offensive.

Det stemmer ikke. Riisnæs og Borchgrevink ute med to gule i cupen. Ambina har bare ett, og er spilleberettiget mot FFK.
Svar
#44
Godt å høre, Ambina er limet laget.
Svar
#45
(09-25-2024, 01:54 AM)Oslo1312 Skreiv:
(09-24-2024, 11:49 PM)blaarizla Skreiv:
(09-24-2024, 09:35 PM)Caanradi Skreiv: Synd han må stå over cup-kampen mot Fredrikstad.
Minsker muligheten for avansement.

Fa*n, stemmer dette virkelig?

Han er egentlig uerstattelig, men vi får ha troa på at Hagen kan gjøre en grei jobb. Men han må nok ha hjelp av de andre gutta på midtbanen, kanskje særlig Lange og Strand. Det går fort på bekostning av det offensive.

Det stemmer ikke. Riisnæs og Borchgrevink ute med to gule i cupen. Ambina har bare ett, og er spilleberettiget mot FFK.

Der ble skrevet i en tråd her etter forrige cup-runde at han var ute til kvarten.
Godt det ikke stemmer da.
Svar
#46
Iflg. NFF så har han ett i cupen: https://www.fotball.no/fotballdata/perso...Id=4064608
Svar
#47
Deilig å slippe rekelukt i dag Smile
Synes mediene (TV2) bruker for mye tid på dommerfeil. Om man hadde vært like kritisk til spillerfeil, trenerfeil (for eksempel hvorfor man bytter seint, feil person i feil posisjon, osv) ville man kanskje fått hevet spillet sånn generelt.
Og om det ikke ble dømt straffe. Hva ville skjedd? Ville Enga fortsatt pressspillet lengre og skåret senere og hatt hele kampen i vår hånd eller ville vi ha tapt fordi vi kollapset pga urettferdig dommeravgjørelse. OBOS-dømmingen er vel omtrent like kokkos som spillet i OBOS og går alle veier.
Verre er det når NØFF har bestemt seg for at ett lag har forrang som det var med RBK før og ManU, jaja

Eliteserien here we come (og er spent på hva nivået vårt over 90 min er)…
Svar
#48
Masse dommermas ja.
Det ingen får med seg at Aalesund-spilleren innrømmer at det er kontakt, altså en felling.
Dersom dette egentlig skjer utenfor 16 så hadde det endt med utvisning (fratar scoringsmulighet utenfor 16 = rødt)
Og dermed hadde vi spilt 11 mot 10 i 79 minutter og hele kampen hadde blitt annerledes
Svar
#49
(09-25-2024, 12:20 PM)Loffen Skreiv: Masse dommermas ja.
Det ingen får med seg at Aalesund-spilleren innrømmer at det er kontakt, altså en felling.
Dersom dette egentlig skjer utenfor 16 så hadde det endt med utvisning (fratar scoringsmulighet utenfor 16 = rødt)
Og dermed hadde vi spilt 11 mot 10 i 79 minutter og hele kampen hadde blitt annerledes

Fellinga ser ganske åpenbar ut på reprisene også. Så kan det kanskje diskuteres om det er på utsia eller innsia av 16. meteren, men for meg ser det ut som den i det minste var på strek.

Det jeg reagerte på, på stadion, var at dommeren tilsynelatende ikke blåste på fellinga, men på at Rijks ble felt igjen når har prøvde å reise seg opp for å gå etter ballen. Uansett, det er ikke VAR i OBOS. Og man endrer ikke et resultat på en tvilsom straffe (om den skulle vært tvilsom, jeg synes den ser klar ut).

For øvrig 4-1? Sjukt bra resultat, og ikke i nærheten av å være riktig resultat gitt hvordan kampen var, selv om alt i alt var det en fortjent seier.
Svar
#50
Det meste er vel sagt - gjennom mine briller, leverte vi en ok 1.omgang og en mindre bra 2.omgang, hvor vi blir offer for Reka og Frigård sine taktiske evner. Og svakhetene våre, kommer tydeligere frem - det må evalueres godt slik jeg ser det. Nok en hodemist fra Borch og for stor risiko på egen banehalvdel, hvor vi blir reddet av en god Sjøeng. Vi trives best når vi kan styre spillet.

Byttene var avgjørende slik jeg så det og vi fikk mer tak i kampen igjen etter dette inkl suseren fra Strand - topp 2-3 goaler på Intillity i år.

Alt i alt godkjent, men litt flatterende resultat med noen bekymringer i margen.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)