Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 4 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vålerenga damer 2024
(10-01-2024, 01:51 PM)ehauger Skreiv: Det å åpne Østblokka krever at vi skrur opp 3.000 seter. Jeg tror det blir vanskelig å få til.

Sant det.
Tenkte ikke på de UEFA-reglene.
Svar
Åsane kjempet som illsinte veps hele kampen. Kunne nok tatt endel flere poeng i serien om de hadde vist samme innsats i andre kamper også, men Enga vinner til slutt ganske greit 3-1 etter en kamp litt under pari.
Nå 18 seire på rad!
Tennebø, Kovacs og Thomsen ble hvilt i dag.
Ellers halve laget byttet ut de siste 20 min.

Nå venter vel årets tøffeste utfordring til nå da Juventus gjester Intility på onsdag.
Opp et hakk eller to fra i kveld og toppet lag, så er nok muligheten for seier der brukbar.
Svar
Ser ut som Juventus satser på kampen mot oss. Hvilte flere av sine største stjerner i 2-0- seieren over Sampdoria i dag. De har vært fullstendig suverene i sesongåpningen. De vinner bare med kallassifre i serie A (slo nr. 2 i ligaen 4-0 forrige helg), og når de også banka PSG både borte og hjemme, er det ingen tvil om at dette blir en stor utfordring. 

For øvrig irriterende å tenke på at når vi har fått en litt kjip trekning skyldes det fortsatt at Brøndby (kvinnefotballens XXX) drev et ekstremt og ufyselig skittent spill med oss i kampen vi skulle spilt mot de for fire år siden, som kostet både oss og den norske ligaen koeffisientpoeng som trolig gjorde at vi havnet i pott 4 i stedet for pott 3 i denne trekningen.
Svar
Vanskelig å helt vite nivået på den italienske serien.
Juventus slo Fiorentina 4-0 nylig.
Og Fiorentina tapte hele 0-12 sammenlagt mot Wolfsburg, så kan ikke være så veldig solid lag akkurat (relativt sett).
Og Wolfsburg går ikke fra seier til seier i hjemlig serie. Tapte en kamp forrige helg.
Bare prøver å sette ting litt i perspektiv her.

En annen ting er at Norge og Italia i år har spilt to uavgjorte kamper. Borte og hjemme.
Tror det vil bli like jevnt mellom Enga og Juventus hvor tilfeleldigheter kan avgjøre.
Men en fordel Enga har er jo kunstgress og et litt hustrig høstvær.
Svar
For eventuelle kjipinger som verken tenker å være til stede under verdenshistoriens første gruppespillskamp i Champions League på Østlandet (attpåtil i vårt eget hjem, med våre egne kvinner, i vår egen vakre kongeblå drakt), eller ønsker å betale for kamp på VG+, kan det nevnes at Dazn har internasjonale rettigheter til kampen, og viser kampen gratis (med det jeg vil tro er engelsk kommentator) på egne nettsider og youtube https://www.youtube.com/@DAZNWomensFootball/streams .
Svar
Jeg har ikke anledning til å dra på noen av kampene, så jeg signa opp på hjemmesidene til Dazn og der reklamerer de med to streams, en på engelsk og italiensk og en på norsk. Lurer på hvem som produserer disse kampene og holder kommentatorer? Blir uansett spennende å se i morra :-)
Svar
Jeg synes jentene gjør en god kamp idag og viser at Juventus ikke er det spøtt bedre, heller dårligere.
Hovedårsaken for at vi taper er at vi skyter for lite når vi er i og rundt deres 16-meter. Spesielt Sævik burde avslutta flere ganger men forsøker å gå rundt eller få corner istedenfor.
Cornera er et annet kapittel, elendig slått gang på gang. Stort sett alle for lange fra venstre side, eller for korte fra høyre side.
Liker ikke å si det, men Brekken hadde en grusom kamp, og har vel stor skyld i baklengsmålet også. Hun kommer til å bli god, det er jeg sikker på, men hu er ikke god nok for CL pr idag.
I tillegg må vi få en bedre keeper. Synes Enblom virker usikker hver gang ballen nærmer seg vår 16-meter.

Banens beste er Sævik selvom hu burde avslutte mer. Hu går utenpå motstandere og skaper støy gjennom hele kampen.
Tvedten synes jeg har en litt fallende formkurve, og er ikke like dominant som hun var tidligere i sesongen.

Uansett en god kamp av jentene, som var det førende laget. Dette viser bare at vi kan slå lagene vi møter i pulja vår, også på bortebane.

Forøvrig trist å se at Juventus er akkurat like kyniske som herrelaga fra Italia. Legger seg ned, drøyer tid, syter på alt og alle og rekker hånde i været på alle situasjoner selvom man ser klart at de er sist på ballen som går utover krittet.
Svar
Surt tap.
Føles urettferdig.
Kunne like gjerne endt med Enga-seier.
13-2 i cornere, 6 skudd på mål og 58% ballinnehav vitner om en god kamp, men er jo det å sette sjansene da.

Sævik veldig god med ballen i beina. Et par fantastiske dribleraid, men det blir dessverre ikke noe sluttprodukt av det. Kunne skutt eller satt opp lagkamerat før hun går seg fast.
Svar
Straks avspark i London. Følgende 11 er klare for å utfordre Arsenal:

Enblom
Hørte-Thorsnes-Kovacs
Heidarsdóttir-Bjelde-Vickius-Thomsen
Sævik-Tvedten-Godø

Normalt skal vi vel være solide underdogs mot Arsenal. Kan vi håpe at et blodferskt trenerbytte i Arsenal kan bidra til et lurvete hjemmelag? Selvsagt Wink Optimist til det motsatte er bevist.

Kampen kan sees på VGTV (krever VG Pluss) eller DAZN (krever kun gratis reigistrering).

Jaja, det tok 1 minutt for Arsenal å ta ledelsen 1-0. Dette er ikke avgjort Wink

2-0 etter 30 min Sad
Svar
Er ganske solid nivåforskjell her, ja. Synes vi virker mye mer rufsete i dag enn vi gjorde mot Juventus, men det er kanskje bare Arsenal som herjer hardere med oss enn det italienerne fikk til?

EDIT: Men i dag så putta vi en, gitt :-D
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 17 Gjest(er)