Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fredrikstad - Vålerenga, 9. april kl 19
(04-10-2025, 11:35 AM)mestah Skreiv:
(04-10-2025, 10:30 AM)NilsDN Skreiv:
(04-09-2025, 10:49 PM)Bohem33 Skreiv: Nå venter rbk det tror jeg blir en tøff kamp, men borte mot KBK må vi vinne. Så hadde det vært ordenntlig gøy å klå bergenserne hjemme, det blir et bikkjeslagsmål.
Hadde vi byttet spiss tror jeg vi hadde vunnet den, og jeg tror Jokke er ganske stressa over spiss situasjonen vår nå og jobber hardt med å finne alternativer til neste vindu. Men ingenting er bedre om Rijks, Braja eller begge snur kjerringa og virkelig løfter spillet sitt.

VI har 4 poeng på tre kamper det er litt over nedrykkssnitt og slår vi kbk og taper mot brann og RBK så fortsetter vi å være der.
Vi kunne fått verre starter enn det, for starten har vært tøff og det er kun glimt av de antatte topplagene vi ikke har møtt etter seks runder.

Jeg skal ikke male fanden på veggen her altså, for så ille er det ikke. Men det er litt bekymringsverdig likevel.

Nå har det gått 3 kamper uten at spissene våre har scoret. Sist gang en spiss scoret var vel i treningskamp mot Viking i slutten av februar. Tror ikke det skal mange flere runder uten scoring fra dem før også presse og annet begynner å rette fokus mot det. Og da kan det fort få en litt sånn negativ spinn på det.

Fotball er et enkelt spill sånn sett. Det handler om å score mål, flere enn motstanderen. Hvis vi ikke klarer å score mange mål så vil vi få problemer, uansett om vi har brasilanske backer og store talenter. Og får vi problemer så starter en god del psykologiske mekanismer. Det positive blir snutt til noe negativt.

FFK kampen var sånn sett et vippepunkt i sesongen. En seier i går og vi ville gått inn mot RBK og visst at vi var i toppen om vi slo dem. Vi ville hatt alt å vinne. Nå har vi en del å tape på å tape mot dem, mer enn bare de 3 poengene. For taper vi så begynner vi å få litt kniven på strupen i bortekampene mot Sandefjord og Kristiansund. Og vi er, ærlig talt, ikke så gode at vi bare trenger å møte opp for å få med oss poengene hjem derfra heller. Spesielt ikke hvis vi ikke scorer noe særlig med mål.

Greit at vi holder oss over nedrykkssnittet så klart. Men klubbens mål er å ende på øvre halvdel. Så vi trenger ca 1,5 poeng pr kamp for å få til det. Jada, det er så klart tidlig å begynne å tenke på poengsnitt foreløpig. Men jeg ser i hvert fall noen tegn nå som jeg ikke helt liker. Vi scorer ikke mål fra spissplass. Og ikke bare gjør vi ikke det, for de kunne jo være uheldige. Men det er ikke marginer, de kommer knapt til avslutninger.

Med tanke at vi foreløpig har spilt to bortekamper mot solide lag som mange vil ha problemer med å slå denne sesongen, og har slått medaljekandidaten Viking på hjemmebane, så er det tidlig å male fanden på veggen, ja. Vi har tatt helt fint med poeng etter forventningene, selv med en tøff sesongstart.  

Men jeg er helt enig i at det ikke har vært en god start av Brajanac. Han ser ikke målfarlig ut i det hele tatt, og det er nok både hans skyld og lagets skyld. 

Neste overgangsvindu tenker jeg i stor grad bør handle om spissplassen og midtstopperne våre. Det er der behovet ser størst ut i dag. Selv om det selvfølgelig kan endre seg så overrasker det meg om det ikke også er planen til JJ. 

Ellers syntes jeg Sjåtil har vært en svært bra signering og oppgradering. Jobber godt, har bra med fart og bidrar både defensivt og offensivt.

Jeg tror vi alle kan være enige om at Sjåtil er best av nykommerne, med god margin, ikke sant?
Svar

Meldinger i denne tråden
RE: Fredrikstad - Vålerenga, 9. april kl 19 - av papajoao - 04-10-2025, 11:37 AM

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)