04-15-2025, 11:33 AM
(04-15-2025, 08:51 AM)Loffen Skreiv: Nydelig med utsolgt.Vi er ganske store underdogs ja og er redd for ett tidlig mål i mot.
Og det en uke før kamp. Deilig.
Jeg har nevnt det et annet sted og nå kommer det igjen, men så vidt jeg skjønner har vi gitt hele kortsida til bartene og folk som "identifiserer seg som trøndere".
Det er jo tidlig i sesongen så dette var helt sikkert planlagt for lenge siden og derfor ikke mulig å endre.
Men klubben har sjansen nå til å fylle stadion med egne folk.
Østblokka kommer til å bli utsolgt ca hver eneste kamp - på Oslo taxi er halve tribunen omtrent billetter med kraftig OBOS-rabatt. Vi er på skuddhold nå til å fylle Oslo Taxi og da er det hovedtribunen neste.
Jeg hadde blitt utrolig glad for å kunne oppleve jevnlig at OBOS-banken også var mest i Enga-farger.
Brann-kampen kommer sikkert for tidlig så der blir det heller ingen endringer.
Men klubben må nå ta noen avgjørelser for de kampene der bortelaget ønsker seg flere billetter enn det avgrensede hjørnet.
Det er vel neppe flere andre enn Fredrikstad (i tillegg til Brann) som kan fylle hele langsiden så dersom man åpner for mer enn hjørnet for så blir det ikke utsolgt igjen.
Men nok om det, og om kampen:
Innsats er gratis.
Konsentrasjon er gratis.
Å sparke litt i Broholm, Nypan og Islamovic uten at det blir gult kort er også gratis.
Sjøeng må ha dagen.
Vi må ta de mulighetene vi får.
Ambina og Bjørdal blir enda mer viktig enn i noen kamp de 2 har spilt sammen.
RBK overkjørte Fredrikstad i bartebyen, vi skapte tett på ingenting mot Fredrikstad. Så er det stor forskjell på hjemme og borte selvsagt.
Det er lenge siden vi var så store underdog mot RBK.
Men scorer vi først er alt mulig, da er bare spørsmålet hvem som skal stå for målet...
Tidvis ok spill, jaging etter utligning, bytter som ikke forandre kampbildet særlig, bra press på slutten og kontring imot til 2-0.
Har ett anstrengt forhold til RBK og hadde sovet som en lykkelig mann hvis vi hadde klart U.
Nå må tenner løsne og neser knekke for å redde opp fadesen i cupen.
NT tror tydeligvis på en mer jevn kamp 2.85 på H og 2.25 på B.