Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
120,9 mill i gjeld til Trøim + nesten alt event. overskudd.
(12-12-2023, 02:00 PM)Loffen Skreiv:
(12-12-2023, 01:40 PM)viftab Skreiv: Jeg må spørre NilsDN rett ut, det virker som du er den de mange stoler på og sitter med masse info:

1) Om Vålerenga Fotball Elite ønsker å si opp samarbeidsavtalen med Vålerenga Fotball A/S (100% eierskap av Trøim) så har ikke Trøim eller noen av hans selskap krav eller vil kreve tilbakebetalt noen penger? Dette er en problemstilling som kan dukke opp om annen investor er interessert eller klubben vil være sin egen herre, være uavhengig av andre.

2) Beløpet 120.9 mill med gjeld er til sitt eget selskap, 100 % eid av han selv og er bare satt opp som et regnskapsmessig tall? Trøim tilfører penger til klubben vår og ønsker ikke å ta ut noe eller få noe penger tilbake? Det er jo fantastisk for klubben. Har Trøim eller noen av hans selskaper aldri fått tilbakeført penger?

3) Finnes det tall på hva penger Trøim har tilført klubben totalt per år? Vi gikk 42 mill i underskudd i 2022.

Jeg kan svare på pkt 2:
Etter NFF sine regler må AS+klubb ha positiv egenkapital.
Der var man ikke.
Derfor måtte man ty til grepet der man gjorde om gjeld til EK og deretter endret avtalen om overskuddsdeling.
Gjelden vises da ikke lenger i regnskapet men det ligger en forpliktelse tilsvarende den gjelden som var der før.
Så man har gjeld, men etter gjeldende regnskapsregler allikevel ikke.
Så ja; en regnskapsmessig tvist der...
Vi har vel såvidt gått med overskudd men slår man sammen årene så er vi solid i minus. Dermed denne konverteringen og ny avtale.

Avtalen går frem til 31/12/2028 og kan ikke sies opp av VFE, men kan sies opp av Trøim med 6 måneders varsel hver sommer (1/7). Det er dette som er ubalansert i avtalen. Hvis avtalen går ut og ikke blir fornyet oppstår det ingen økonomiske krav for noen av partene.

Hvor mye som er skutt inn husker jeg ikke men det er ganske mye….
Svar

Meldinger i denne tråden
RE: 120,9 mill i gjeld til Trøim + nesten alt event. overskudd. - av Theo 66 - 12-12-2023, 03:12 PM

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 6 Gjest(er)