01-24-2024, 11:30 AM
(01-23-2024, 10:02 PM)idle76 Skreiv: Følger championship ganske tett, og selv om Ilic var god for oss er jeg ikke sikker på om han er £5M god... Usikker på om han vil lykkes i championship også, det er en knalltøff liga.
På den andre sida er det ikke mange spisser som går fra CS for så lite med mindre de har mislykkes.
Championship er jo sånn sett en litt vanskelig liga å vurdere rent pengemessig. Lag som rykker ned fra Premier League får en del penger i årene etter nedrykket, for å kunne justere seg til en annen økonomisk virkelighet.
Cardiff rykket ned i 2019 og får ikke sånne solidaritetsmidler lenger. Og eieren der er jo også litt eksentrisk. Hva han har og vil bidra med er usikkert. Men en overgang på €5 millioner vil være en stor overgang i Championship.
Det er jo ikke sånn at jeg håper at vi selger Ilic. Samtidig som jeg egentlig håper vi gjør det. Vi er ikke tjent med å ha en misfornøyd spiller, vi har ikke så mange sterke kort på hånda og vi trenger penger for å styrke oss på andre måter.
Dette er jo også det beste tidspunktet å selge Ilic for. Han har prestert bra i Eliteserien og er fortsatt ganske ung. Blir 24 i april. Hvis han dunker inn mål for oss i OBOS i 2024 og i Eliteserien 2025 så er han fortsatt da egentlig for gammel hvis vi holder han så lenge.