02-14-2024, 12:59 PM
(02-14-2024, 12:40 PM)JohnF Skreiv: Jeg tolker ikke pratet om få spillere på trening og nødvendigheten av å selge først som unnskyldninger.
Det tror jeg i større grad handler om å forklare status og bakgrunn for supportere med stort informasjonsbehov og god fantasi.
Det er helt klart en viktig del av det. Men de sier jo også at kvaliteten på treningene blir mye dårligere, at man ikke får øvd 11 mot 11 samtidig som man skal ha ny formasjon og spillestil og at folk må brukes ute av pos (som Storm som var spiss) og at spillere i treningskampen måtte spille lengre enn ideelt fordi vi ikke hadde noen på benken. Det siste kan i verste fall føre til skader.
Skulle vi få en dårlig start på sesongen så er det jo veldig nærliggende å si at det var mye av grunnen til at vi kom skeivt ut.
Hvordan er det for konkurrentene våre. Lagene som var i Obos i fjor har vel neppe hatt så store utskiftninger av troppen og får i større grad fortsatt med det de har begynt på.
Det vil si omtrent samme spillertropp og formasjon så har vi mer kvalitet i troppen enn dem, men spørsmålet er jo hvor mye som forsvinner ut ved at spillere drar og hvor mye mangelen på folk svekker oss i oppkjøringen. Langt bedre fasiliteter enn del alle de andre lagene i obos taler jo til vår fordel og jeg har fortsatt stor tro på at vi vil ende med opprykk, men det er ting nå som ikke er så lovende.