(02-15-2024, 01:10 PM)Bohem33 Skreiv: Men si vi blir enige om at prøvespillerne ser ut som en million dollar hver og blir signert da er vi bare en kant og en spiss unna at jeg skal få klart mer troa igjen.
Tror vi skal ha ganske nøkterne forventninger til de prøvespillerne egentlig. Sørafrika er riktig nok i Afrika, men det er jo ikke de som leverer talenter. De kommer stort sett fra Vestafrika. Kamerun, Senegal, Nigeria, Ghana, osv. Den muligens beste Sørafrikanske spilleren i Europa for tiden spiller på nivå 2 i Portugal. Ut fra FIFA-rankingen så er Sørafrika 12.beste nasjon i Afrika.
Tror ikke jeg kommer på andre Sørafrikanske spillere i Norge enn MacBeth Sibaya som var i RBK for rundt 20 år siden. Han fikk vel 3-4 kamper for dem og en drøss med landskamper for Sørafrika.
Nå er vi jo i OBOS da, så nivået er ikke all verdens. Men jeg har nok litt begrensa tro på at disse to skal redde oss. Men de spiller visst i Sørafrika i dag og der er sesongen i full gang. Tror ikke de klubbene der sender spillerne sine på prøvespill midt i sesongen. Så det er vel noen benkeslitere tenker jeg. Så skal de jo akklimatisere seg, venne seg til norsk fotball, osv osv. Nei, har ikke helt trua på det altså. Det er jo ikke talenter det her, det er mer etablerte spillere.
Skal så klart ikke avskrive dem heller, jeg vet jo ikke hvem det er. Men det her blir fort litt sånn Jokke-rør. Han ser jo talent i en god del spillere som aldri slår til. Mulig jeg bare er litt gretten i dag, men jeg tror nok mer det er den nye Bitri og den nye Mörfeldt det her enn den nye Ejuke.