02-21-2024, 10:19 AM
(02-21-2024, 09:54 AM)VIF123 Skreiv: Jeg tror vi prøver oss på opplagte førstevalg som om vi er en sterk eliteserieklubb. At vi legger lista høyt på hvem vi ønsker å hente. I Norge må vi jo se på hvem som er ute i kulda av spillere i Eliteserien og hvem som har dominert i Obos i 2023.
Ja, det er greit å gå høyt ut. Men vi må fort gå nedover på lista. Vi kan gå for førstevalgene og drømmesigneringene våre i desember og januar. I slutten av februar så kan vi ikke fortsatt holde på der.
Vi må velge de beste spillerne nå blant dem som er tilgjengelig for oss. For meg er det komplett ubegripelig hva JJ holder på med. Det vi skal ha inn nå er spillerne som gjør at vi vinner OBOS i 2024, ikke de som gjør at vi vinner Eliteserien i 2025.
Det er jo så klart fint om vi får inn spillere som klarer begge deler, men vi er ikke avhengig av det. Og vi er i hvert fall ikke avhengig av at alle er i den klassen.
For rykker vi ikke opp så blir det heller ikke mulig å gjøre det bra i Eliteserien i 2025. Vi må ta et skritt av gangen.
Det er ikke sånn at jeg og andre her nå synes det er greit klage bare fordi vi liker å være negative. Men sakens kjerne er vel mer det at vi begynner å bli alvorlig bekymret. Det er 39 dager til seriestart og vi mangler 5-6 spillere. Og ansvaret for å identifisere de vi trenger og få de hit ligger hos en fyr som har en tilnærma uavbrutt rekke med fuckups bak seg helt siden han kom.