02-26-2024, 01:17 PM
(02-26-2024, 12:52 PM)mestah Skreiv: Men hva vil det si. Hvor mye pleier det å koste for denne type spillere?
Antar at han fortsatt er billig sammenlignet med å hente et talent fra en annen norsk klubb.
Jeg vet ikke hva vi betalte for han jeg. Jeg har bare hørt at han kostet litt.
Det er over 200 millioner folk i Nigeria. Og så klart en haug med talenter, akademier og klubber. Jeg tror Obasi er et litt mer etablert og kjent som talent enn mye av de andre som har kommet til norsk fotball.
Den vanlige veien til norsk fotball for unge nigerianere er jo fra et av de kanskje litt mindre akademiene og via prøvespill og så kjøpes de for en million eller to. Og gjerne etter at de har vært på en turne av prøvespill her og der. Obasi har ikke prøvespilt hos oss. Her vet vi hva vi kjøper.
Synes det er veldig bra vi har kjøpt han. Det er akkurat det vi skal bruke tiden i OBOS til, å hente unge talenter som kan venne seg til norsk fotball gjennom OBOS og så herje året etter. Det tar jo som regel litt tid med dem.
Men hvor mye det løser våre problemer her og nå vet jeg ikke. Jeg mener vi også må ha inn noen trygge spillere. Fardal Opseth er nevnt og det kunne vært en bra spiller å ha i troppen i 2024. Spillere som Obasi og Rijks er unge og spennende. Men uansett hvor kjedelig det er, så kan vi ikke bare fylle på med unge og lovende.
Det som først og fremst er annerledes i år er at vi skal ha en tropp som nærmest garanterer oss opprykket. I Eliteserien kunne vi gå ut med en tropp som med litt flaks, flyt og heldige med skader og sånn kunne sloss om en medalje. Men som også kunne ende på 8.plass. Det var jo også det som oftest skjedde. Nå må vi finne ålreite spillere som kanskje ikke skal være med oss til topps i Eliteserien, men som er trygge valg og som gir oss den bredden troppen trenger når vi på stillingen 0-0 stanger mot et hjemmelag i Levanger som har parkert bussen. Det er ikke toppnivået som er problemet vårt, det er bunnivået.