03-15-2024, 12:37 PM
(03-15-2024, 11:34 AM)Blue 1978 Skreiv: Nå har jo Stenzenga skrevet at vi takket nei til Lode. BG ønsker en dobbeldekning,det får de ikke om han drar oss. Han er vel fjerde alternativ pdt.
Jeg er klar over det. Så det var vel FM-kommentaren jeg svarte på da. Jeg ville ikke bare tatt han på FM, som jeg ikke spiller, men jeg ville vurdert å ta han på lån i virkeligheten også. Hvis det var fordelaktige betingelser..
Lode har vel bedt om å bli solgt. Det kan jo tvinge Glimt til å ta noen grep. Det er ikke mange klubber som kan hente han nå, overgangsvinduet er stengt de fleste steder. Og av de som fortsatt kan så klarer jeg ikke å se en lang liste over klubber som er interessert i å bruke massevis av penger på en gammel spiller med litt usikker helsesituasjon. Hvem skulle det vært liksom?
Fordelen for Glimt med å låne han til oss er at han 1 ble sagt å ønske seg hit, 2 Glimt styrker ikke en konkurrent 3 det er sannsynligvis ikke så mange andre klubber som vil overta han permanent og 4 det kan være greit å gi Lode en anledning til å bygge seg opp igjen av litt mer menneskelige hensyn. Alternativet er å beholde en misfornøyd spiller i troppen. Det mener jeg er gode argumenter, men om Glimt og også Jokke ser det på samme måte er jo så klart ikke sikkert.
Så når Stenzenga sier vi har takket nei, så sier han jo også indirekte at vi har blitt tilbudt Lode. Ellers kan vi jo ikke takke nei. Og da blir det jo litt rart å bruke Glimts behov for dobbelt dekning som et argument for at Lode ikke er tilgjengelig.
Men jeg tviler sterkt på om Lode spiller i kongeblått i år da, bare så det er sagt. Ideelt så burde vi jo bruke OBOS til å sette sammen et lag med litt yngre spillere. Men vi kan ikke bare ha unge spillere, vi må ha litt rutine og kvalitet også. Så på riktige betingelser for oss sier jeg ja takk. Ellers sier jeg det samme om Jokke tydeligvis har svart. Og det er nei takk.