Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vålerenga - Sogndal. Mandag 1. April. kl. 17.00
#75
(04-02-2024, 08:14 AM)NilsDN Skreiv: Skjønner ikke helt hva folk prater om når de ikke sier vi skaper nok. Vi har xG 2,35 mot Sogndals 0,38.

Det er selvfølgelig noe med dyktighet involvert også, men først og fremst er det marginer som gjør at vi ikke vinner denne kampen. Var vel minst to ganger vi har innlegg langs bakken som bare triller parallelt med streken der det ikke var noen. Vi har skudd og vi har andre ting.

Når det er sagt så har vi gitt bort to poeng og det kan vi ikke være fornøyd med.

Jeg tror vi får mer med hurtigheten til KO enn med pasningene til Kreutz, så jeg håper han starter neste kamp.

Men at vi ikke skaper nok skjønner jeg ikke noe av. Kampen blir nøyaktig som forventet. De parkerer bussen og da blir det sånn. Vår sjanse til å score er å få ballen tilstrekkelig mange ganger inn i boksen. Vi kan ikke spille dem ut, vi må skape nok halvsjanser til å score. Det gjør vi egentlig også, men likevel ender det 1-1. Hadde vi satt inn 2-1 målet hadde alle vært fornøyd. Og hadde vi scoret først hadde vi vunnet kampen med mer enn et mål tror jeg. Jeg er ikke fornøyd med resultatet, men jeg er fornøyd med at vi er såpass mye bedre enn Sogndal.

Samtidig så gir vi bort to poeng, og det kan vi ikke gjøre for ofte.

Og slå cornere ordentlig.

Jada, vi skaper mest. Og det skulle faen meg bare mangle mot et lag som spilte med hele laget bak ballen i 90 min! Men hvor mange store sjanser hadde vi egentlig? De kan telles på en hånd. 

I store deler av kampen var vi totalt stillestående. Det var ingen samtidige bevegelser, og det var kun når Sogndal ble slitne og vi fikk litt mer plass på kanten at vi greide å skape noe som helst. Hvis man ser kamper med lag som evner å spille ballbesittende (Glimt, Molde, Brann, og ikke minst Branns damelag, hvor det er enklere å se) har spilleren med ball ALLTID minst en ledig medspiller å sende til, helst to. Vi hadde stort sett ingen. Da blir det dørgende kjedelig balltrilling mellom stoppere og backer, fram til midtbanen og tilbake igjen. 

Det virker som om vi ikke evner å tenke mer enn ett trekk fram. Hvor er Reijks når Strand mottar ballen? I pasningsskygge. Hvor er Bjørdal når Hagen får den? I pasningskygga. Vi spiller fortsatt på en sånn måte at vi er avhengig av en enkeltspillers evne til å forsere en motspiller for å skape ubalanse, ergo evner vi ikke å spille dem ut.
Svar


Meldinger i denne tråden
RE: Vålerenga - Sogndal. Mandag 1. April. kl. 17.00 - av idle76 - 04-02-2024, 08:42 AM

Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 28 Gjest(er)