04-25-2024, 06:40 AM
(Dette innlegget blei sist endra: 04-25-2024, 06:53 AM av ForrestGump.)
(04-24-2024, 02:08 PM)NilsDN Skreiv:(04-24-2024, 11:59 AM)Talentløs Skreiv: De siste xx årene synes jeg vi har manglet noen tunge, solide, gode klubbspillere med "lokal" tilhørighet, som er kulturbærere, tåler medietrøkket, ivaretar spillestil, går foran osv. Tenker på dos Santos, Berre, Panzer, Wæhler, Hovi, Doffen, Fredheim Holm, Bolten. Strategien med å få frem talenter som selges har jo vært en suksess i så stor grad at vi er et OBOS-lag. Er det mulig å dyrke fram toppspillere som vil bli i Enga i flere år? Det er jo et strategisk valg, skal man være en toppklubb i Norge eller en spillerutviklerklubb for stor-oslo?
"Vi har jo Borch nå da."
Generation gap?
Jeg lider av den samme diagnosen.
Panzer, jeg savner han og Ronny Johnsen.
Det er noe av det bedre vi har hatt.
I dag har vi bare Idumba og lynet Olsen. Det kan være bra det, selvom jeg selvsagt hadde sett at Olsen var venstrebeint. Kanskje han trener begge?
Fra XXX kjøpte vi Dag Riisnæs, Bjørn Ariild Levernes (han med mynten i sokken, som vant cupen) og Hai Ngoc Tran, rå beck.
Likte Martin og I.
I dag er jeg glad for å se Magnus (ikke beck, DEF) Riisnæs herje.
Poenget mitt er at det er et faktum, at vi har 11 spillere, og at det vil endres.
Man må alltid se framover i stedet for å dvele ved fortiden.
Likeså de som skårer (Next gen-El-Abdellaoui) eller den neste som spiller bra for oss i framtida.
The future looks so bright, you got to wear shades.
Hold beina godt planta på jorda, Thorvaldsen, Hammer med fler, grip sjansen. Carpe Diem.
Eget akademi vs. mange VG artikler om temaet. (Du må lese alle, se nedeerst i vedlagte artikkel
https://www.vg.no/sport/fotball/i/mQ7lGl...splosjonen
Blei litt mer glad i akademiet jeg vs. IRL.
Hva mener du Noia a.k.a Nils? Etter å ha lest og vurdert VGs ovennevnte artikler vedrørende akademier i Norge IRL?