05-06-2024, 10:12 PM
(05-05-2024, 10:27 PM)Østblokka Skreiv:(05-05-2024, 08:31 PM)idle76 Skreiv:(05-05-2024, 07:39 PM)Østblokka Skreiv:(05-05-2024, 07:31 PM)Flemmern Skreiv:Ok, fikk ikke sett kampen. Endrer fortsatt ikke poenget om at vi har dominert og skapt nok av sjanser i de fleste kampene denne sesongen.(05-05-2024, 06:47 PM)Østblokka Skreiv: Har laget fungert så dårlig da? I de aller fleste kampene med unntak av Mjøndalen(fikk ikke sett gårsdagens mot Bryne) så har vi dominert kampene og skapt flust med sjanser. Problemet har vært omsetningen.
Vi skapte bortimot ingenting mot Bryne.
Det hjelper lite å "dominere" når vi ikke skårer og slipper inn enkle mål i hopetall. Possession har aldri vunnet en eneste kamp.
Det har jeg da heller ikke hevdet? Du får lese innleggene du har sitert.. Mitt poeng var at laget ikke nødvendigvis har fungert så dårlig, men at vi har manglet uttellingen. Dette med at vi kollapser og slipper inn latterlig enkle mål er mer psykisk enn at laget ikke henger sammen. Og ditto det samme med at vi har en sperre mot å score mål. Alt det kan snu med noen seiere og litt selvtillit. Det som bekymrer mest er pasningskvaliteten som til tider er helt horribel.
Mulig at du mener du ikke hevder det, men ordet å "dominere" betyr noe for meg.
Se på statsa i Obos-ligatråden. Har vi dominert? Eller har vi bare mye ball uten å få gjort så mye med den?
Vi har en noe høyere xG enn antall mål, samtidig som vi har lavere xGA. Fotball vinnes i boksene, ikke på midtbanen, med mindre man kan overføre dominansen der til motstanders boks. Og der er vi ganske dårlige.
Jeg er enig med de som sier at vi bruker spillerne vi har feil. Se for eksempel på denne formasjonen:
4-2-3-1
Her kommer spillernes styrker mer til sin rett, og de får brukt dem direkte. I tillegg er det mer fart i angriperne, hvis de nå skulle begynne med samtidige bevegelser.
Eller kanskje jeg tar feil og det bare er psykisk at vi slipper inn enkle mål og bommer på nær sagt alle sjanser. Men det har Bakke hatt snart et år å rydde opp i.