07-21-2024, 10:33 PM
(07-21-2024, 09:29 PM)FuriousMachine Skreiv:(07-21-2024, 08:04 PM)Ettlagioslo Skreiv: Da ble Rosenborg - Lillestrøm avlyst pga VARprotester.
Jeg er litt nysgjerrig på hva andre her synes om dette. Selv er jeg fryktelig usikker. På den ene siden synes jeg det er helt fantastisk at supporterne ser ut til å stå samlet om å si kraftig fra om at VAR ødelegger fotballen, men på den andre siden så er jo dette jævlig kjipt for f.eks. kidsa som er på stadion for å se heltene sine spille fotball.
Jeg tror jeg havner på å være FOR denne typen protestaksjoner (fiskekaker og tennisballer er ganske funny og harmløst når det gjelder å kaste ting på banen) og signalet er jo krystallklart. Ser enkelte i media er ute og sier at supporterne ødelegger "spillet vi alle er så glad i", men jeg føler vel kanskje at dette ødelegger ikke spillet nevneverdig mye mer enn det VAR selv gjør.
Dog, hadde det skjedd at en VIF kamp ble avlyst av samme grunn og jeg hadde vært på tribunen (som ikke skjer ofte pga helsa) så hadde jeg kanskje blitt eitrende forbanna.
Hva tenker dere andre?
Jeg er ikke nødvendigvis fan av VAR, men jeg mener det er helt feil måte å gjøre det på. I dette tilfelle finnes det helt sikkert småbarnsforeldre som har valgt å bruke feriedagene sine på å reise fra Lillestrøm til Trondheim for å glede barna sine. Tv-bildene viste utrolig mange skuffede amsikter. Nå har jeg ingen anelse om hvor mange det er som faktisk er med på å kaste tennisballer, men jeg vil anta at det er sted mellom 50-500 og hvordan denne gruppen klarer å tenke seg til at det er greit å stoppe en kamp av egne interesser forstår jeg ikke.
Når det er sagt kunne NFF løst dette på en veldig mye bedre måte. En mulighet er å kaste ut alle som er over 18 med mindre man har følge av barn.
VAR er kommet for å bli, og dersom det blir fjernet i nærmeste femtid vil det uansett komme tilbake til syvende og sist.