11-24-2023, 12:03 PM
(11-23-2023, 08:49 PM)Langbølgen Skreiv: Ny POD, nå med trenerne våre.
https://www.vif-fotball.no/nyheter/kansk...-til-hamar
Er det en ting jeg ikke gidder nå, er det å høre på de to jatte. Skaff resultater dere, så vi ikke rykker ned. Men til de som vil...
Ga det faktsik et forsøk, men helt enig. Å høre de sitte å prate om viktigheten av å nullstille, snakke fag osv er ganske meningsløst akkurat nå. Det er ikke nå vi skal se bak resultatene, det er nå vi skal ha resultater.
Ser at Liverød er ute og kaller norsk fotball for innavl. Spesiell fyr, men han har nok en del poenger likevel. Det er i hvert fall ekstremt få norske trenere som lykkes utenfor Norge. Og de få som likevel får prøve seg har som regel spillererfaringen sin fra utlandet.
Samtidig så ser man hva en fyr som Bradley får til i løpet av kort tid med Stabæk. Jeg tipper han ikke har stilt opp til podcast for å koseprate litt om selvfølgeligheter som viktigheten av godt kosthold et par dager før de skal spille kamp for å unngå nedrykk.
Tror norsk fotball generalt, og vi spesielt, hadde hatt godt av å få inn noen nye tanker. Og det er helt åpenbart at NFF-systemet ikke er stedet for nytenkning. De har sitt eget stammespråk og er ikke særlig opptatt av resultater. Og som Liverød også påpeker, ingen får sparken. De har ikke nådd et eneste resultatmål på 2000-tallet, men likevel suser de rundt i verden og kjøper VIP-billetter på "studieturer" til Premier League.
Så jeg håper han som tar over for Bakke, uansett når det måtte bli, aldri har satt sin fot i Norge før.