(08-30-2024, 10:24 AM)Bohem33 Skreiv: Jeg synes også at det er merkelig at vi ikke henter inn en venstre back.
Det bør være midler til det og det vil gjøre troppen langt mer komplett og bidra til at endringene til neste år ikke blir så store.
Det er jeg enig i. Samtidig så er det nok enklere å hente spillere når vi er et Eliteserielag og ikke et OBOS-lag. Så kan jo være at det er det som er grunnen? Vi har jo både Bjørdal og Strand som også er mer enn bra nok som nødløsning i en backrolle. Og jeg tror vi slår lag som Sandnes, Åsane osv uansett hvem vi har på back.
Det er viktigere med dobbelt dekning framover på banen. Det gjøres sjelden taktiske bytter i forsvarsrekka. 4'ern bak står som regel hele kampen. Men å kunne rullere på og å gjøre taktiske bytter framover på banen er mer viktig.
Så jeg kan jo til en viss grad skjønne at de holder kruttet tørt. Vi her det vi trenger og vi har ikke rykket opp enda. Så lenge det er teoretisk mulig at vi er i OBOS også i 2025 så er det greit å ikke bruke opp de ekstra pengene riktig enda.