(09-10-2024, 08:48 PM)Ettlagioslo Skreiv:(09-10-2024, 08:06 PM)hmchrist Skreiv:(09-10-2024, 07:03 PM)Majorstuen Skreiv: Nå skrev jo ikke jeg noe annet rundt Riisnæs enn at han også ble brukt som back i backfirer av Fagermo.
Riisnæs ble brukt som back av Fagermo? Det kan ikke jeg huske...
Men det gjorde han altså.
Er du helt sikker på det?
Beklager å bli en nerdete besserwisser, altså, men her måtte jeg kontrollere min egen hukommelse og gravde litt på nifs.no og vglive.no. Nå er vi vel milevis off-topic ("De andre"), men søren heller...
I 2021 hadde Riisnæs 1 innhopp som ble godskrevet som 0 minutter spilletid for A-laget i følge nifs.no - har ikke giddi å leite meg frem til hvilken kamp det var og hvor Riisnæs spilte i noen sekunder...
I 2022 starta han i følge nifs.no ingen kamper, men hadde 14 innhopp for A-laget (totalt 156 minutter).
I 13 av hans 14 innhopp ble det byttet ut offensive spillere (som regel Osame, Layouni og/eller Dicko) når han ble byttet inn. Kun én gang erstattet han en back, Jukle. Han kan selvsagt ha blitt satt inn i backlinja i noen av de 13 andre innhoppene, selv om han erstatta offensive spillere, men jeg mener bestemt at han spilte mye kant i de få minuttene han fikk.
I 2023 leda ikke Fagermo VIF i mer enn 10 kamper. I 2 av dem var ikke Riisnæs på banen. I de 4 kampene han startet står han oppført på midtbanen hos nifs.no (og Strand-Heggheim-Strandberg-Jukle/Zuta står oppført som backfirer) Han hadde også 4 innhopp. I 3 av disse 4 innhoppene erstatta han Odin T Holm, så da antar jeg han spilte videre på midtbanen etter byttet. I det siste innhoppet erstatta han Zuta tidlig i første omgang, og i denne kampen skriver VG-Live at "Riisnæs erstatter Zuta og Strand flyttes ned på backen". Mulig det også var tilfellet i de 10 minuttene han erstattet Jukle i 2022, men det sier ikke VG-Live noe om... (Strand var i alle fall på banen i den kampen også).
Så, jeg tør påstå at Fagermo først og fremst brukte Riisnæs på midtbanen. Sorry.