09-24-2024, 10:05 AM
(09-24-2024, 09:37 AM)mestah Skreiv: Jeg blir ikke lei meg om vi henter nytt førstevalg på topp, men jeg tviler på det. Tror heller ikke vi har så mye penger å bruke som mange tror.
Jeg tror det er fint mulig å hente en spiss som både er god og som ikke koster 15-20 millioner. Vi må finne en spiss som er på vei opp, ikke en som er på vei ned.
Den spissen vi eventuelt henter kan godt være å gamble litt. Vi er ikke i samme situasjon nå som vi var i f.eks. høsten 2023 der spissen MÅTTE levere fra dag 1. Vi har sannsynligvis fortsatt både Mees og Mo i troppen neste år også.
Selv om jeg kanskje ikke helt har tro på at Mees eller Mo kommer til å herje i Eliteserien neste år, så er de i hvert fall bedre enn Børven.
Det er mange bra fotballand som får fram bra spisser som det går an å hente hit. Det er unge afrikanske og brasilianske spisser som gjør det bra i land som Latvia, Litauen. Det er sikkert noen spisser på Island også. Serbisk liga? Kroatisk? Hva med litt nedover i divisjonene i land som Spania og Portugal?