Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kamptråd Storhamar - VIF lørdag 12.10.24. kl. 1830 - fortsatt boikott?
Å se seg selv i speilet er en god leveregel. I denne saken har Klanen åpenbart ikke gjort det. Vålerenga-supportere kan ikke si vi er uskyldige i den isfronten som har vært mellom oss og Storhamar. Nå har Klubben gjort en stor jobb hvor de først annerkjenner at Storhamar har hatt utfordringer ift arrangement og sikkerhet når VIF er motstander. Og så har man kommet frem til en meget god løsning som sikrer bortesupporterne fra begge klubber opp mot 500 plasser, både sitte og stå, egen kiosk, toaletter og Storhamar skal også ordne med bar etter hvert. Og en makspris på 250 kr.

Allikevel står Klanen fast på at vi skal boikotte kampen på Hamar lørdag 12. oktober. Vi skal ikke boikotte pga av resultatet man har kommet frem til. Vi skal boikotte pga misnøye med prosessen. Jeg synes det er en vanvittig dårlig beslutning.

Pr 4. oktober leder vi serien. Med seier mot Stavanger Oilers i morgen og mot Lørenskog torsdag til uka reiser vi til Hamar som serieleder. Og med seier der oppe kan vil legge Storhamar seks poeng bak oss. Bortekampene i CC Amfi er de tøffeste å vinne. Vi har ikke vunnet der i serien siden mars i 2022. 

Selv om vi skal spille 45 seriekamper så er ishockey ferskvare. Man ser alltid på tabellen. Den lyver ikke. For klubben er det å lede serien, eller kjempe om serieledelse, veldig viktig. Det skaper større interesse for kampene som igjen får betydning for økonomien som er så viktig ift det sportslige. At vi ikke skal støtte laget fra trlbunen, men i stedet ta kampen på storskjerm på Øst er for meg ubegripelig. Jeg går selv ikke glipp av noen kamper, og det har jeg ikke tenkt å gjøre nå heller.

Daniel Østbye som er den i klubben som har jobbet frem dette sier også: "Vi har hatt en bra dialog med Storhamar, og er fornøyde med den nye avtalen. Vi som klubb oppfordrer alle VIF-supportere til å reise på kampen på Hamar 12. oktober, og så registrerer vi at Klanen står på sin boikott."

PS! Vedr Øst og opplegget der er det ingen ting i veien for å arrangere både vorspiel og nachspiel denne lørdagen. Så kunne spillerbussen svinge innom på vei opp og på vei ned. Så kunne det være et spleiselag mellom Klanen, klubben og sponsorer om å sette opp gratisbusser slik at vi fyller hele det nye bortefeltet på Hamar.

PS,
Svar

Meldinger i denne tråden
RE: Kamptråd Storhamar - VIF lørdag 12.10.24. kl. 1830 - fortsatt boikott? - av sorum2 - 10-04-2024, 06:35 PM

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 4 Gjest(er)