Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vålerenga - Tromsø søndag 3.desember 17:00
Jeg har ikke studert Tromsø så nøye, den oppgaven får klubben ta. Men Tromsø er vel der de er først og fremst fordi de har evnen til å dra fram resultater. Men de virker også litt ujevne.

De har noen gode resultater nå i høst, som borteseierne mot Viking og Molde i slutten av oktober. Men nå i høst har de også tapt 0-4 borte mot Sarpsborg, hjemme mot både Godset og Aalesund.

De gjør det heller ikke veldig bra mot andre bunnlag. HamKam, Haugesund, Stabæk har alle endt med etmålsseier. Evnen til å vinne vanskelige bortekamper er mer imponerende enn evnen til å føre kamper selv virker det som. De har vunnet i Bodø, Stavanger og Molde.

De har ballen lite. Sjelden de har noe markert mer ballinnehav enn motstander. De vinner jevne kamper og scorer sjelden mye. Til tross for at de ligger i motsatt ende av tabellen har de kun scoret 8 mål mer enn oss i år. Men vi har sluppet inn 17 flere enn dem. De har scoret fire ganger borte mot både Molde og Viking (!) og fire ganger har de scoret tre. Ni ganger har de scoret to. Bare fire ganger har de vunnet med mer enn ett mål.

Så jeg tror ikke vi møter et lag som vi ikke klarer å matche. Vi klarte oss greit der oppe. Så blir det de avgjørende øyeblikkene i begge boksene som til slutt avgjør det her også.

Jeg håper vi igjen setter Håkans på topp, noe jeg har etterlyst lenge. Farta hans er en så stor trussel at han alene gjør at de ikke ikke kan stå høyt med laget.

Jeg tror ikke Tromsø kommer til å sette oss under et vedvarende press. Vegard Erlien er vel deres Ilic, selv om han ikke er helt samme typen. Han alene står for en snau tredjedel av målene deres. Med Håkans på topp sammen med Ilic så gir vi forsvaret deres litt ulike utfordringer

Så alt i alt så tenker jeg vi har en brukbar sjanse mot Tromsø. De er ikke der de er pga noe annet enn ett tett forsvar. De scorer lite og ønsker å utnytte feil hos oss mer enn å skape noe selv. Så hvis vi unngår balltap, hodemist og andre grove personlige feil så bør de ikke komme til mange sjanser. Og vi må holde Erlien under kontroll.

Med kontinuerlig lemping av ballen inn til Ilic så kommer han til å vinne noen av de duellene. Og med Håkans i boksen så har vi også en som kan ta seg av andreballer og sånt. Vi møter et topplag, men samtidig så er det ikke noe topplag spillemessig. Glimt, Brann, Molde, Viking...hadde vi møtt et av dem så mener jeg det er lag som er bedre enn oss. De har sitt eget spill. Jeg mener ikke det samme om Tromsø. Jeg føler vel at den største forskjellen på dem og på oss er at de er jevnere og bedre defensivt. Men jeg tror egentlig vi har et høyere toppnivå.
Svar

Meldinger i denne tråden
RE: Vålerenga - Tromsø søndag 3.desember 17:00 - av NilsDN - 11-28-2023, 12:46 PM
RE: Vålerenga - Tromsø søndag 3.desember 17:00 - av Langbølgen - 11-28-2023, 03:19 PM
RE: Vålerenga - Tromsø søndag 3.desember 17:00 - av Langbølgen - 11-29-2023, 09:32 PM
RE: Vålerenga - Tromsø søndag 3.desember 17:00 - av Langbølgen - 11-30-2023, 04:31 PM
RE: Vålerenga - Tromsø søndag 3.desember 17:00 - av Langbølgen - 11-30-2023, 10:24 PM
RE: Vålerenga - Tromsø søndag 3.desember 17:00 - av Langbølgen - 12-01-2023, 01:00 PM
RE: Vålerenga - Tromsø søndag 3.desember 17:00 - av Langbølgen - 12-01-2023, 10:12 PM
RE: Vålerenga - Tromsø søndag 3.desember 17:00 - av Langbølgen - 12-05-2023, 01:38 AM

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 10 Gjest(er)