Trådvurdering:
  • 2 stemmer - 4 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024
(03-07-2024, 11:02 AM)Ingar Skreiv: Klubben med teaser på instagram;fredag kl 12.Er det tidenes luremus eller trekker Jokke opp noe spennede fra flossen???

Det er slipp av billetter til Raufoss (a).. (Dessverre, heldigvis, stryk det som ikke passer).
Svar
Ja, da var det torsdag da.

Dette er årets 10.uke. Det er årets 66. dag. Det er 35 dager siden vi solgte Ilic og det er 97 dager siden vi rykket ned og det er 24 dager til første seriekamp.

Så langt har vi klart å få inn en 20 år gammel spiller fra nivå 2 i Nederland og et ungt talent fra Nigeria.

Dette begynner å nærme seg en fullstendig krise Jokke. Det kunne jo vært greit å få vite litt mer. Hva er problemet? Finner vi ikke spillere? Vil de ikke hit fordi vi spiller i OBOS? Eller vil de ikke hit fordi vi har benyttet anledningen til å innføre en ny lønnsmodell? Eller er det andre ting?

Alt som har blitt sagt har dreid seg om at vi må ha spillere inn. Siden i fjor har vi mistet Vitinho, OJ, Ofkir, Strandberg, Bitri, Ilic og Børven. Og fått to veldig unge spillere inn.

Og jada, jeg vet vi har prøvespillere også som vi sannsynligvis kommer til å signere. Men selv om de kommer så er vi fortsatt to spillere unna det som har blitt snakket om. Og det er en stopper og en spiss.
Svar
(03-07-2024, 11:07 AM)NilsDN Skreiv: Ja, da var det torsdag da.

Dette er årets 10.uke. Det er årets 66. dag. Det er 35 dager siden vi solgte Ilic og det er 97 dager siden vi rykket ned og det er 24 dager til første seriekamp.

Så langt har vi klart å få inn en 20 år gammel spiller fra nivå 2 i Nederland og et ungt talent fra Nigeria.

Dette begynner å nærme seg en fullstendig krise Jokke. Det kunne jo vært greit å få vite litt mer. Hva er problemet? Finner vi ikke spillere? Vil de ikke hit fordi vi spiller i OBOS? Eller vil de ikke hit fordi vi har benyttet anledningen til å innføre en ny lønnsmodell? Eller er det andre ting?

Alt som har blitt sagt har dreid seg om at vi må ha spillere inn. Siden i fjor har vi mistet Vitinho, OJ, Ofkir, Strandberg, Bitri, Ilic og Børven. Og fått to veldig unge spillere inn.

Og jada, jeg vet vi har prøvespillere også som vi sannsynligvis kommer til å signere. Men selv om de kommer så er vi fortsatt to spillere unna det som har blitt snakket om. Og det er en stopper og en spiss.

Herrgud som om han hadde slaktet seg selv om han satt bak en monitor. 
Da hadde ordet krise blitt trukket opp mange ganger.

Nei, på tide å få inn noe nytt.
Vi ble lovet et lag sterkt nok for medalje i Eliteserien 2024.
Nå er vi her.
Svar
Jeg er enig i at vi burde ha de fleste (som skal rett inn i 11'rn) klare til nå. De trenger som regel tid på å bli kjent med laget. Men krise mener jeg er litt voldsomt.
Det er åpenbart at i tillegg til noe uflaks, så har vi ikke den trekkraften vi supportere mener vi har. Vi har nei fra i hvert fall to stk. En lovende Georger og en erfaren spiss.
Klart at Jokke og gjengen har alternativer klare, men det tar tid å forhandle med klubb, spiller og agent.
Nei det er ikke ideelt, men jeg vil heller vente en ekstra uke på en Ilic enn å bare grabbe en Kreuz i farta.

Selv har jeg troa på prøvespillerne. Ankeret virker jo som en mer defensiv type enn vi har hatt i det siste. Tror det kan bli viktig.
Svar
Kan det være at prøvespillerne ikke er signert både på grunn av forhandlinger med klubben(e)/spiller og at det er andre spillere vi ønsker en avklaring på først?
De er fortsatt med på trening og det ser jeg på som bare positivt da vi tidligere i oppkjøringen har vært for få folk på trening. Det er ingen hast med å signere de så lenge de fortsetter å trene med oss frem til avgjørelsen blir tatt. Er det bedre spillere i loopen som vi ønsker avklaring på først er det ikke noe negativt at det drøyer med signering.
Svar
Etter å ha sittet og hørt på Rune Riberg, Graff og Eriksen snakke om viktigheten av å rykke opp på første forsøk her forleden så er status i øyeblikket ganske tragisk.

Hvis problemet, som jeg tror det er, at vi ikke betaler ut nok lønn siden vi har innført en ny lønnsmodell så er ikke dette tiden for å ri prinsipper. Og i hvert fall ikke å innføre nye prinsipper. Det er veldig mye dyrere å ikke rykke opp enn å svelge en bitteliten kamel lønnsmessig. Få ballen i mål nå.

Vi har et budsjett på 110 millioner. I OBOS. Det kan vi ikke opprettholde over tid. Det er mer enn mange Eliteserieklubber. Enten så rykker vi rett opp. Eller så er jeg redd for at vi blir her i mange år. Det er litt opp til oss selv i øyeblikket om vi vil gjøre som Brann, Viking, LSK. Eller om vi vil gjøre som Start og FFK.

Og ja, jeg er helt enig i at JJ hadde slaktet seg selv i sin gamle rolle. Men jeg er ikke helt helt sikkert på om det er Jokke som er problemet. Frykter det er den nye lønnsmodellen til Graff. Og jeg mener at dette ikke er tiden for å ri prinsipper om det er det som er grunnen.

(03-07-2024, 12:15 PM)SKYTDA Skreiv: Kan det være at prøvespillerne ikke er signert både på grunn av forhandlinger med klubben(e)/spiller og at det er andre spillere vi ønsker en avklaring på først?
De er fortsatt med på trening og det ser jeg på som bare positivt da vi tidligere i oppkjøringen har vært for få folk på trening. Det er ingen hast med å signere de så lenge de fortsetter å trene med oss frem til avgjørelsen blir tatt. Er det bedre spillere i loopen som vi ønsker avklaring på først er det ikke noe negativt at det drøyer med signering.

Nei, det tror jeg ikke. Det vil jo være å føre dem bak lyset i så fall. Nå er det så tett opp til seriestart at det at de allerede har trent med laget et par uker  har verdi i seg selv. Det har jo også blitt sagt at vi skal ha to stoppere. Jeg tror sjansen for å finne to stoppere som begge er bedre enn prøvespiller er minimal.
Svar
(03-07-2024, 12:25 PM)NilsDN Skreiv: Nei, det tror jeg ikke. Det vil jo være å føre dem bak lyset i så fall. Nå er det så tett opp til seriestart at det at de allerede har trent med laget et par uker  har verdi i seg selv. Det har jo også blitt sagt at vi skal ha to stoppere. Jeg tror sjansen for å finne to stoppere som begge er bedre enn prøvespiller er minimal.

Hvorfor skal det være å føre dem bak lyset? Hvis det har blitt kommunisert til spillerene og de i tillegg bli kompensert for tiden de er her, så er det vel ikke noe galt i det?
De trives i gruppa, har lyst til å signere og det er positivt for de å få vist seg frem enda mer på trening. Vi har behov for de på trening, vil se de mer og vil i tillegg få avklart andre alternativer - før vi eventuelt signerer de. 

At klubbene fortsatt har samtaler, samtidig som vi ser på andre alternativer, er også helt naturlig. Det vil være mulig å gjøre endringer i en avtale, avhengig av andre signeringer, slik at den blir gunstig for alle parter. Hvis vi finner et annet alternativ vi heller ønsker å gå for kan det vel fortsatt være aktuelt å signere en eller begge prøvespillerne på lån/kort kontrakt for å få dekning, sikre fortsatt god treningshverdag ved skader. Hvis vi ikke finner andre alternativer ønsker vi de kanskje på en annen kontrakt.

Glasset er ikke alltid halvtomt.
Svar
Jeg vet ikke dette. Jeg sier kun det jeg tror.

Og jeg tror vi har med prøvespillerne til Oslo mens vi forhandler med klubben deres og at vår intensjon er å kjøpe dem hvis vi blir enige.

Jeg regner med at vi også vurderer andre spillere. Det må vi gjøre. Så lenge vi ikke er enige med klubben deres Cape Town må vi forholde oss til det. Men jeg tror at hvis vi blir enige med dem om en pris vi kan akseptere så signerer vi dem. Og at de derfor er her fordi vi har en intensjon om å kjøpe dem. Vår intensjon er ikke å bare ha de her for å fylle opp på trening.

Så kan det jo så klart hende at Cape Town krever for mye. Og at det ikke blir noe av.

Men igjen. Det er det jeg tror. Fasiten får du ikke av meg, men av Jokke.
Svar
https://www.nettavisen.no/sport/nettavis...95-1690746
Da var de to i boks.
Svar
Bra. Da er det bare de siste 1-2 som mangler.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 15 Gjest(er)