Trådvurdering:
  • 2 stemmer - 4 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024
Det var jo litt av en signering. 
En spiss som har spilt 12 kamper for Hacken og scora 0 mål. 
34 år også. 

(03-20-2024, 11:32 AM)Ettlagioslo Skreiv: Ola Kamara ut 2024.
Svar
Etter å ha sett intervjuet, tror jeg dette vil vise seg som en smart signering, selv om det ikke gikk bra i Sverige.
Svar
Dette lukter det mål av....
Svar
Tror dette er en god signering mtp. hvor vi er i dag.
Får inn rutine og erfaring i en ung stall som skal krige i Obos.
I Allsvenskan scoret han 0, men spilte kun 171 minutter og hadde 2 assist. I 2022 i DC scoret han 11 på 31 kamper.
Svar
(03-20-2024, 11:54 AM)Ingar Skreiv: Dette lukter det mål av....

Jeg synes faktisk det gjør det jeg. Gjennom karrieren har han scoret bra med mål. 12 mål på 14 kamper for Godset 2013 i Eliteserien. 14 mål på 29 kamper for Molde Eliteserien 2015. Og videre i USA. Masse scoringer;

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Ola_Kamara

Tror du glemmer at han nå skal spille OBOS!

Vi får se hvem som får rett.
Svar
(03-20-2024, 12:03 PM)Ettlagioslo Skreiv:
(03-20-2024, 11:54 AM)Ingar Skreiv: Dette lukter det mål av....

Jeg synes faktisk det gjør det jeg. Gjennom karrieren har han scoret bra med mål. 12 mål på 14 kamper for Godset 2013 i Eliteserien. 14 mål på 29 kamper for Molde Eliteserien 2015. Og videre i USA. Masse scoringer;

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Ola_Kamara

Tror du glemmer at han nå skal spille OBOS!

Vi får se hvem som får rett.

Ja, fra 2016 til 2022 hadde han 83 mål på 173 kamper i MLS. Det er voldsomme tall og på et nivå ganske langt over Obos. 

9 mål i 2022 sesongen og 19 mål i 2021 sesongen. 

Spent på denne, men vet ikke om han har slitt med noe skader eller sånt.

Blir mer og mer positiv jo mer jeg tenker på det egentlig. Nedsiden er ikke så stor med tanke på at det er lån på ett år. Blir det en flopp er det synd, men det er grenser for hvor mye vi da kan ha tapt på det.
Og det er ikke vanskelig å se for seg at han kan bli toppskåreren i Obos.

Det største spørsmålet er hvor langt unna kampform han er og hvorfor det ikke var mulig å få på plass dette litt tidligere. Å ha fått han inn en uke, en måned eller to måneder før hadde hjulpet utrolig mye.

Men nå føles stallen klart mer komplett enn i går selv om vi fortsatt håper vi får inn en stopper.
Svar
Med tanke på en ellers ung stall er nok dette lurt. Kan garantert lære vår Nederlandske mann en del. Bør være mer enn god nok for OBOS. Så får vis e om det blir med det ene året eller ikke.
Svar
Synes det er en veldig smart signering. Dette er forhåpentligvis 2024-versjonen av Bengt Sæternes. Helt riktig profil på spilleren i hvert fall.

Å hente en 34 år gammel spiller er ikke akkurat det mest spektakulære. Men tror dette er akkurat det vi trenger. En erfaren spiller som kan avlaste unggutta. Som ikke er i veien for ungguttas utvikling. Og som er god nok til å gjøre jobben når det trengs. I tillegg er han vel ganske allsidig og kan spille i flere offensive posisjoner.

Så ligger det vel litt i korta at han ikke er førstevalget. Når ting ble sånn så er det veldig bra å lande på et trygt valg, som jeg tror Ola Kamara er. Han har vel fulgt Häckens sesongoppkjøring antar jeg, så han er på helt riktig sted i formkurven også.

Klarer vi å hente inn en stopper også nå, så ser det veldig bra ut.
Svar
Jeg tror han har med seg en erfaringsbakgrunn og kompetanse som vil bidra positivt inn på treningsfeltet og ovenfor de unge offensive spillerne.
Om han kommer tilbake i kampform og får noen gode innlegg på seg så er han mer enn god og kald nok til å styre ballen i mål.

Vi snakker om en spiller som puttet 14 på 31 kamper for Galaxy i 2018-2019, da stort sett i tospann med Zlatan som selv putta 52 på 56 kamper. Han må jo ha lært noen triks av en sesong med en av da verdens beste spisser, og bør komme inn med en god status og anseelse i garderoben. Bedre dette enn enda en ukjent spiller fra utlandet.
Svar
(03-20-2024, 11:46 AM)MaxManus Skreiv: En spiss som har spilt 12 kamper for Hacken og scora 0 mål. 

(03-20-2024, 11:32 AM)Ettlagioslo Skreiv: Ola Kamara ut 2024.

Å fremstille statistikken slik blir veldig misvisende. Han ble byttet inn i 11 av kampene, og fikk totalt 169 minutter (!) i Allsvenskan i fjor. Sånn sett er det ganske bra å ha to målgivende på de minuttene. Han hadde også veldig bra målsnitt i MLS de to foregående sesongene, 1 mål hvert 96. minutt i 2021 og hvert 165. i 2022.  Ola Kamara - Detailed stats (Detailed view) | Transfermarkt

Her inne har det vært leflet med Kjartansson (mest på kødd), Leke James, Aaron Samuel. 

Det er egentlig helt perfekt med Ola. Han har kanskje én (maks to) sesong til på toppnivå i seg. Da vil han ikke stå i veien for El-Abdellaoui og Apold-Aasen når de er klare, men de trenger åpenbart tid. Rijks virker klar allerede, men om han skulle bli skada, ville vi stått uten et godt spissalternativ på benken.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 54 Gjest(er)