Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 4 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vålerenga damer 2024
#51
2-0 til damene over Brann med 20 min igjen. Dette begynner å se veldig bra ut nå.

Og de får mye mindre oppmerksomhet enn de fortjener.
Svar
#52
Brann-supporterne er langt flinkere enn oss til å støtte damene, så der har vi noe å gå på.
Men, men dagens 0-2 seier er vi så til de grader i førersetet til å ta seriemesterskapet!
Svar
#53
Ufortjent seier basert på banespillet, men deilig med tre poeng. Det er baller i mål som teller.
Svar
#54
Heldige seiere mot spillets gang smaker ekstra godt.
Godt kjempet. Alltid en tåspiss i veien når Brann skulle avslutte.
Kovacs og Thorsnes var gode på det.
Og Thomsen god i andre omgang.
Herlig raid på høyrekanten før 2-0.

Stabæk neste på Nadderud søndag.
Svar
#55
Thorsnes og Kovacs redda denne kampen for oss. De 2 bak der er gull verdt.
Vi ble ekstremt baktunge idag, og man ser klart at 5-4-1 er like rævva for damene som for gutta. Møter man gode ballspillere, blir man spilt helt inn i egen 16-meter og får bare tuppa ballen ut i panikk.
Jeg klarer ikke forstå hvorfor man bruker 5 bak når man ser midtbanen blir rævkjørt.
De 2 nevnte var enormt gode idag, og det skal vi være glade for.
Vickius synes jeg ikke er en god spiller, og jeg skjønner ikke helt hvorfor hun ble henta. At hun i tillegg plasseres på høyre back er for meg en gåte. Jada, vi har en del skada jenter, men da bør man heller bruke de nest beste backene, ikke de nest beste midtbanespillerne.

Sævik og Godø var også veldig gode idag. Jeg er spesielt imponert over innsatsen de legger ned. Sævik som kan virke litt som en humørspiller, jobber veldig bra bakover i tillegg til å være førsteforsvarer. Tok ordentlig ansvar da Thorsnes måtte fram på banen grunnet smellen hu fikk.
Må ikke glemme Tennebø heller. Jentenes svar på Petter Strand. Løper krittet opp og ned, og tar ansvar når Godø byttes ut.

I perioder ser man hvor mye som bor i dette laget med mye fint kombinasjonsspill. Når Brekken får mer ro over spillet sitt, blir dette knallbra framover.

Som Nils skriver, jentene får ikke nok oppmerksomhet eller kreditt, som de fortjener.
Vil anbefale alle å se kampene, ganske så god fotball spiller de og.
Svar
#56
Enig, det var en morsom kamp.

Jentene tør å holde i ballen og spille seg ut, og de var like gode som Brann til akkurat det. ja vi blir baktunge, men det blir man jo ofte når man leder på bortebane mot gode lag uansett. Vi kan ikke være gung-ho så gode som Brann er.

Men jeg må spørre: Er det en lov når man er fra nordmøre at man må være arrogant og sutrete? Virker sånn når man hører Moldelaget på herresida og Aurora Mikalsen. Jeez, dere røyk med to mål. Det er det fotball handler om, ikke balltrilling i power play.
Svar
#57
Regn, vind og 15 grader på Nadderud i ettermiddag.
Var lignende forhold når Enga-damene tapte 0-2 borte mot Lyn.

Damene våre har i tillegg en sliteseier mot Brann i beina.

Endel som tilsier at kampen mot Stabæk kan bli jevnere enn det Norsk Tipping tror. De har 1.30 i odds på Enga-seier.

Og Omarsdottir scorer vel som vanlig mot oss...
---
Edit: Ser nå at oddsen er endret til 1.45, men allikevel.
Svar
#58
Ble en knepen 2-6 seier på bortebane Wink
Leda 0-6, så litt hår i suppa med 2 trøstemål til Stabæk på slutten (et av dem selvmål), men gode resultater for damene i det siste, får’n si…
Svar
#59
De legger et bra grunnlag nå ja
Svar
#60
Komfortabel seier, men går inn i ferien med å ha tapt siste 20 min med 0-2. Litt irriterende.

Får håpe og tro at Tennebø er tilbake når vi møter RBK hjemme fredag 9. august. Hun har utviklet seg mye og vært en viktig spiller for oss i år.
Men hodeskader kan være skumle.
Vi ser jo hvordan det gikk med Runa Lillegård som også uforberedt fikk en hard ball i hodet. Hun måtte legge opp Sad
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 26 Gjest(er)