Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
5. kvartfinale VIF - Stjernen lørdag 23.03.24. kl. 1830
#1
Vi har to matchpucker! En skuffende match i Fredrikstad og tap 5-1 sørget for en ganske så ideell situasjon hvor vi leder 3-1 i kamper og får en tredje kamp i Jordal Amfi hvor det forventes mye folk. Da blir heller ikke pausen så lang til neste kamp hvis vi vinner lørdag. 

Stjernens eldste og yngste tvang Vålerenga til ny kvartfinalekamp: – Vi slipper til altfor mange målsjanser (vartoslo.no)

Klubben kastet seg rundt og la billettene ut for salg rett etter kampen torsdag. De har også senket prisene til 200 kr for voksne og 100 kr for barn. Veldig bra. De åpnet også alle felter med like priser. Men nå fredag ettermiddag er fem felt oppe i den store svingen sperret for salg. Skal være solgt 2000 billetter. Tipper vi blir ca 3500. Men håper jeg bommer og at det kommer over 4000. 

PS! I de andre kvartfinalene vant Storhamar og Oilers begge 4-0. Frisk leder 3-1 mot Sparta. Jeg tror at de fire semifinalelagene blir Storhamar, Oilers, VIF og Frisk. Storhamar kan ikke velge Oilers som er rangert som nr. 2. De må velge mellom VIF og Frisk. Jeg tror de veldig gjerne vil møte VIF i finalen. Så da velger de Frisk. Vi må opp mot Oilers. Første kamp i så fall borte søndag 31. mars (1. påskedag). Vi får da hjemmekamper tirsdag 2. april og lørdag 6. april. Evt også onsdag 10. april.

-Klar for å avslutte denne serien! - Vålerenga Oslo (vif-hockey.no)
Svar
#2
6 timer til kampstart! Kjenner på litt nervøsitet. Jeg tror mange kjenner på en følelse at vi skal vinne enkelt i dag. Jeg håper ikke spillerne har den samme følelsen. Stjernen må vinne og det kan gi et offensivt lag som har store kvaliteter hos enkeltspillere. Og keeper Arntsen fikk sikkert nødvendig selvtillit etter å ha reddet 40 av 41 skudd.

Dessverre har ikke billettsalget tatt av. Det er veldig mye ledig nede. De åpnet også fire felt oppe. De tre sittefeltene 401-403 er neste utsolgt, ca 400 er solgt. Ikke mulig å se hvor mange som har kjøpt til ståfeltet 404. Kan hende alle ville fått plass nede. Men det kunne man ikke vite torsdag kveld når billettsalget startet. Kanskje tar det seg opp utover dagen. Jeg tipper vi blir rundt 3000.
Svar
#3
En perfekt kveld for avansement! - Vålerenga Oslo (vif-hockey.no)
Svar
#4
Morsom kamp og en vanvittig redning av Breivold før 5-1, kan bli gøy i semin detta.
Svar
#5
Rotete match av Vålerenga. Syns vi slet med å spille av det høye presset til Stjernen, dermed ble det dårlige klareringer og lite flyt i oppstillingsfasen. Heldigvis var ikke Stjernen dyktige nok til å utnytte det og Tuben var solid bak der (minus målet til Stjernen som han burde ha hatt). Og i motsetning til forrige kamp var vi effektive og fikk inn noen deilige drittmål. I tredje periode hadde vi full kontroll og luften gikk fullstendig ut av Stjenen. Fryktet grisespill på slutten der, men heldigvis var det rolig. Ser Didrik brukes mye på slutten som en slags sheriff som skal holde orden. Var godt fornøyd der han feiret i baris etter kampen.

Fryktet litt at Storhamar skulle velge oss, men det blir Stavanger i semien. Synd vi skuslet bort hjemmefordelen, men gjort er gjort. Føler allikevel vi har gode muligheter til å klå oilers i år.
Svar
#6
(03-23-2024, 11:10 PM)Kristoffer Skreiv: Rotete match av Vålerenga. Syns vi slet med å spille av det høye presset til Stjernen, dermed ble det dårlige klareringer og lite flyt i oppstillingsfasen. Heldigvis var ikke Stjernen dyktige nok til å utnytte det og Tuben var solid bak der (minus målet til Stjernen som han burde ha hatt). Og i motsetning til forrige kamp var vi effektive og fikk inn noen deilige drittmål. I tredje periode hadde vi full kontroll og luften gikk fullstendig ut av Stjenen. Fryktet grisespill på slutten der, men heldigvis var det rolig. Ser Didrik brukes mye på slutten som en slags sheriff som skal holde orden. Var godt fornøyd der han feiret i baris etter kampen.

Fryktet litt at Storhamar skulle velge oss, men det blir Stavanger i semien. Synd vi skuslet bort hjemmefordelen, men gjort er gjort. Føler allikevel vi har gode muligheter til å klå oilers i år.

Enig, en veldig rotete og mindre god match. Trenerteamet mente det samme, at dette kanskje var den dårligste kampen i kvartfinalen.
Det er et eller annet over Partanen og Dostie som gjør at det ikke flyter. Aner ikke hva det er, men får håpe det løsner i semi'n.
Spesielt Partanen er skikkelig uvenn med pucken, og det resulterer i en rekke puckmist.

Tuben burde tatt målet, det var ikke spesielt bra. Ellers gjorde han en ok match med en feberredning. Allikevel forstår jeg ikke hvorfor Tuben skal bak mål og spille puck når han roter det til i 9 av 10 tilfeller. Han er ekstremt dårlig med puck i henda eller spaken, men normalt en god puckstopper.
Alt for ofte ser vi at Tuben holder pucken for lenge, eller ikke klarer å plukke den i hele tatt. Veldig spesielt. Mot bedre motstand som Oilers vil de straffe oss hardere enn Stjernen.

Så må jeg igjen nevne Thoresen. Du verden for en middelmådig spiller. Andersson har gjort det korrekt å plassere han i fjerde rekka, men hvorfor faan spiller han i overtall? Han er IKKE blant våre 10 beste spillere (da hadde vi ikke vært i sluttspillet for å si det sånn). Tipper det er fordi han er en right player, men da må man heller snu på overtallspillet og bruke en left i hans posisjon. Idag fulgte jeg han spesielt, og det er dessverre ekstremt sjelden at han klarer å ta imot et pass. Det er enda sjeldnere han klarer å vinne en duell. Det skjer at han klarer å spillet et pass, men det er også svært sjelden - i hvertfall offensivt.
Det er ikke Sander sin skyld at han får spille overtall, men hva er det Andersson tenker på? Når vi spiller i overtall med spillere som ikke har kontroll på puck, eller da ikke er gode med puck, blir vi ekstremt svekka. Min påstand er at Didrik hadde gjort en bedre jobb i overtall enn Sander, det sier litt.
Karterud ser ut til å komme seg litt nå i sluttspillet, la han få prøve seg i overtall og få noen gode opplevelser med puckeinnehav. Vi har Linus også, som er en god allrounder og kan spille i overtall. Hva med Sebbe? Han er vår smarteste spiller. La han få flere overtallsspill.
Overtallsspill er så viktig i sluttspill. Vi er nødt til å bli mer effektive, da må man bruke de beste spillerne.

Nå er det bare å vente på at første rekka våkner opp, og at overtallsspillet justeres. Da kan det bli bra i semi og potensielt finalen.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)