Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 5 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Norgesmesterskapet 2024
(05-08-2024, 10:38 PM)hmchrist Skreiv: Suveren førsteomgang. Kjipt å måtte legge ned en ekstra halvtime med arbeid igjen, nå som kampprogrammet er såpass tight.
Klandrer ikke trenerne for byttene. Tipper de har et knepp bedre kontroll på hva spillerne tåler av belastning enn vi supportere har.
Lite imponerende straffer av begge lag, med noen hederlige unntak, men akkurat nok til å trekke lengste strået. Det får holde. Godt for Borch å få en slags revansj.
Drømmen er å slå Fredrikstad, Kåffa og LSK på veien til pokalen.
Hjemmekamp er forhåpentligvis en fordel. Vi må satse på at Intility er blitt et fort i oktober.

Helt greit å mene at kampen aldri burde gått til ekstra omganger. Forsåvidt enig i det. 
Men kan vi ikke bare nyte det, akkurat i kveld, at vi vant. Vi bikka, det som ble en drittkamp, i vår favør. Sånn ståa er tenker jeg det er mye viktigere enn hvordan det kom. 
Også kan vi godt diskutere bytter og bytternes bidrag i mårra. 

Men føkk it, veien til Ullevål er kortere enn på maaange år. Men det er ikke før til høsten…
Svar
Enig, akkurat nå er det bare å nyte dette!
Svar
Jepp, nyter dette og så håper jeg Bakke ser det de fleste andre ser, hvem som bør starte neste match. Årsbeste i første og tilbake til start i andre.
Svar
Kort subjektiv oppsummering: And Ambina has won it for Vålerenga.

Det er bare en ...Riisnæs......Han spiller i blått, han spiller så godt, at han aldri må bli solgt! Hør ni Jokke?
Maradona-goal, med venstre. Takk Magnus. Du spiller godt, for fler enn deg sjøl.
Veitvets, Casemiro hadde også et godt treff, takk Gud.

Borch, straffe er mål. Hvis DNAet ditt er først på Sørpolen Borch, så er straffe lett. Øvelse gjør mester.

Takk Ambina. 

Til sist vil jeg personlig  takke Henrik Udahl for at han ikke skåra flere mot oss. Wink
Svar
Jeg synes det er masse å ta med seg fra gårsdagen som vi virkelig kan glede oss over. 

Førsteomgang var årsbeste. Da feide vi over Ham Kam og kunne fint skåra flere mål. 

Vi har tre seire på rad på hjemmebane og selv om to av dem har kommet etter ekstraomganger og straffer så må vi kunne begrave intillityspøkelset nå. 

Vi har i tre kamper på rad unngått å få et tidlig mål i mot som også har virket som en del av en forbannelse. 

Bjørdal er tilbake og blir bedre og bedre. 

For et raid av Riisnæs.

Borch må skåre på straffe og gjør det, for mentalitet på den mannen. Stolt av å ha han som kaptein.  

Jukle synes jeg var veldig god og han slapp å spille mer enn en omgang og kan da samle krefter til lørdagen. 
Herregud som Strand og Rijks jobber, og for en kondis de har. Strand har vi alltid visst om, men at Rijks orker så mye i 120 minutter er imponerende. 

Trekningen var nesten så bra som den kunne få blitt. Fredrikstad hjemme og så hjemmekamp i en eventuell semifinale mot vinner av stabæk kfum det er den beste veien mot finale som vi kunne håpet på. 
Dessuten ble det hjemmekamp for vinner av strømsgodset lsk så det er ganske realistisk at Molde kan ryke. 
Molde er det eneste laget jeg virkelig føler vi er underdogs mot, vi kan heldigvis ikke møte dem før finalen og vi får spilt alle kampene innafor bomringen. 

Joda for all del det var ikke perfekt. Vi slipper ham kam inn i kampen igjen og får virkelig kjørt oss i ti femten minutter der rett etter Jones store sjanse. Hadde Jones skåra der hadde det vært knockout nå ble det en skikkelig sliteseier som minner om kampen mot Raufoss der vi gikk fra å se helt suverene ut til å henge i tauet. 

Udahl så ut som en million dollar der i de ti minuttene han orket, han skaper målet hvor Kiil er uheldig og lager selvmål, han blir snytt for straffe rett etterpå og han tvinger Storevik til å hente ut sitt beste kort etter det igjen. Hadde han hold det oppe i en hel omgang eller to hadde vi nok vært sjanseløse, men vi ridde av stormen. Og til vårt forsvar var frisparket de skårte på aldri ett frispark. 

Vi viser mye moral som da kommer tilbake etter å ha rota bort 2-0 ledelsen og var det klart beste laget i ekstraomgangene. Nok en gang virker det som motstanderne våre er langt mer slitne enn oss. Det er også utrolig deilig at vi tar den straffekonken og vi hadde mange gode straffer. Jeg elsker det Borch gjør for å psyke ut Norheim der etter å ha skårt på sin egen og det funka. Så ser det ut som Ambina elsker øyeblikket og vil psyke ut keeper ved å bli stående ved ballen og bare stirre på keeper lenge før han går tilbake og limer den i krysset. 

Men kan noen forklare meg hvordan det er mulig at Ham Kam både får begynne og får skyte mot sine supportere? Er det ikke kron og mynt da hvor vinner enten kan velge side eller velge hvem som skal begynne? Det er vel ikke mulig at vi har valgt enten å la Ham Kam begynne eller å skyte på motsatt side av blokka? Det virker veldig rart. 

Serien er selvfølgelig viktigst, men Europa virker nærmere enn på lenge. Tre seire så er vi der. Og i de to første kampene er det vel omtrent dødtløp på oddsen. 
Tenk å få oppleve en cupfinale igjen da. Det kan bli reprise av 97 da vi knuste godset i finalen og vant første div. 

Ellers ble det sagt at Håkans bare hadde en bitteliten kjenning og at det ikke var noe alvorlig. Jeg krysser alt for at han kan løpe fra Ålesund på lørdag. 

I det jeg skulle sjekke hva man skrev om skaden til Håkans på klubbens sider så jeg en svært dårlig nyhet om Dicko. 
Klubben skriver at han høyst trolig er ferdig som fotballspiller. Utrolig trist  Nedslående beskjed for Dicko Eng / Vålerenga (vif-fotball.no)
Svar
Dommer kaster først en gang for side. Så én gang til, for hvilket lag som får starte. Ham-Kam hadde flaks, men det var ikke til hjelp mot gutta.
Svar
Om straffespark-konkurranse: etter spillereglene er det først myntkast om hvilket mål det skal skytes på, deretter nytt myntkast der vinner velger om man vil starte eller avslutte. Så da antar jeg vi tapte 2 myntkast på rad.
Regel 10.3 her:
https://www.fotball.no/lov-og-reglement/...r2/#143728
Svar
Takk for svar begge to, 25 % sjanse altså. Det er ikke godt nok. 
Nå må alle kalles inn til straffetrening på myntkast til tommelfingerneglene faller av. 
Vi klarte ikke å vinne myntkastet om riktig side i kvallikkampen i fjor heller. 
Da vant vi riktignok retten til å ta første straffe uten at det hjalp så mye. 
Martin Andresen kjenner garantert en myntkasttrener som vi kan ansette. 
Djevelen sitter jo i detaljene.
Svar
Digg å se denne om og om igjen, spesielt Ambinas kontante straffe under press (selvsagt Borchgrevink også). Ikke med vilje selvfølgelig, men klapper Rijks skikkelig til en på tribunen etter ca 9.38?

https://www.vif-fotball.no/nyheter/avans...r-cupdrama
Svar
(05-09-2024, 03:41 PM)Ettlagioslo Skreiv: Digg å se denne om og om igjen, spesielt Ambinas kontante straffe under press (selvsagt Borchgrevink også). Ikke med vilje selvfølgelig, men klapper Rijks skikkelig til en på tribunen etter ca 9.38?

https://www.vif-fotball.no/nyheter/avans...r-cupdrama

Ser ut som Mees deler ut en saftig karamell der ja, men han forsøker jo bare å gi en high five og bommer litt. Forøvrig en spiller jeg virkelig håper får det til, er den av gutta, kanskje med unntatt av Borch som viser mest følelser for denne klubben. Syns han jobbet godt igår og, så får vi håpe det løsner snart
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)