Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Postnord 2024
#21
(04-28-2024, 12:08 PM)Loffen Skreiv: Ser at 2.laget også spiller idag. Har vi gitt opp PostNord allerede? Det er jo også helt vilt ovenfor de andre lagene i serien når vi da garantert kun sender ut juniorer idag.

Presisering: i teorien kan folk sitte på benken i Mjøndalen, bli med buss hjem og så starte mot Strindheim kl 19.. Men man lar vel neppe noen spille 30 min mot Mjøndalen og så starte ny kamp kl 19....

Tror svaret på spørsmålet ditt er ja. Mener klubben har uttrykt i en eller annen sammenheng at det ikke er krise om andrelaget rykker ned (mulig jeg husker feil). Jeg tror uansett ikke vi er gode/brede nok til å forhindre nedrykk i år.
Svar
#22
VIF A + VIF 2 = 11 baklengs
Svar
#23
Ikke mye gledelig, vi tapte 0-6. Kamparena: Intility
Svar
#24
Gjøvik-Lyn - VIF 2 kl. 16 i dag. De to eneste lagene i Post-Nord som ennå ikke har tatt poeng.
Svar
#25
Bully og Obasi starter på Gjøvik.
Mye ungt på bussen
Svar
#26
Ble 3-1 tap

SK Gjøvik-Lyn – VIF 2  3-1 (0–0)

Scoringer: 1-0 Johan Filip Karlsson (48), 1-1 Taha Usman (83), 2-1 Alexander Remy Bjørnhaug (86), 3-1 Johan Melvin Helan (90+).
Svar
#27
Blir garantert nedrykk det her etter 0p på de 5 første.
Nå kommer vi inn en periode hvor kampene kommer tett for A-laget, 5 kamper på 18 dager. Andrelaget kan ikke forvente forsterkninger fra A-laget i den perioden.
Svar
#28
(05-05-2024, 11:14 PM)kaktus Skreiv: Blir garantert nedrykk det her etter 0p på de 5 første.
Nå kommer vi inn en periode hvor kampene kommer tett for A-laget, 5 kamper på 18 dager. Andrelaget kan ikke forvente forsterkninger fra A-laget i den perioden.

Tror det er det som er poenget. Rett og slett fordi det gir liten mening å ha 2.laget på nivå 3. 

Siden Nivå 3 ble spisset for vel snart 10 år siden (2017), med to avdelinger PostNord mellom det som i dag er 3.divisjon og OBOS-ligaen har vi stort sett vært på nivå 3. Altså det høyeste nivået. Det er vel bare nedrykk i 2018 og påfølgende opprykk igjen i 2019 som har vært unntaket.

Det gir oss en del utfordringer. For det første må vi ha en god del unggutter på kontrakt for å holde nivået. Med å ha en god del spillere som kvalitetsmessig ligger et sted mellom PostNord og Eliteserien (ja, jeg vet vi ikke er der i år) så blir balansen mellom behovene for rolig restitusjonstrening og behovet for å trene skikkelig med mange spillere for vanskelig. Det blir for mange rolige økter. Det er stor (og dyr) reisebelastning. 

Selve utbyttet av å spille i PostNord er også svært diskutabelt. 

Siden den startet, og med unntakt av 2019, så har vi følgende statistikk.

143 kamper spilt, som har gitt 156 poeng. Som gir et poengsnitt på 1,09. Vi har vunnet 45 av 143 kamper som gir en seiersprosent på 31. Vi slipper samliet inn 341 mål som gir 2,38 baklengs pr kamp i snitt. Og scorer selv 215 som gir 1,5 mål pr kamp. 

Det er absolutt ingen ting som skulle tilsi at dette er bra for utviklingen til unge spillere heller. I enkelte kamper må vi stille svært svekket, vi må som regel ty til 1.lags spillere på slutten av sesongen for å klare oss. Og historisk sett har vi vel siden PostNord ble innført i 2017 fått fram en høyreback (Borch). Nakkim og Ivan var/ble 21 i første året med PostNord. Odin kom utenfra og spilte lite i PostNord. 14 kamper over de årene han var her i følge Transfermarkt. Sander Berge spilte her før PostNord ble innført. Osame spilte bare 10 kamper i PostNord. Dønnum spilte 23. Jatta litt flere, han hadde 28 kamper over 3 år.

Så mitt spørsmål da blir jo hvem PostNord egentlig er bra for. Keepere kanskje? Hammer Kjelsen blir vel den første midtstopperen vi får fram siden Nakkim og Ivan. Det er 10 år siden 1996-gutta begynte å gjøre seg gjeldene. Jatta er den første spissen vi får fram, vel egentlig siden Håvard Nielsen. De midtbanespillerne vi har fått fram har kommet utenfra og i veldig liten grad brukt PostNord til å slå gjennom. 

En gylden regel i fotball er å trene på dem man skal bli god på. Virker ikke som om PostNord er noe bra arena for det. Den eneste spilleren vi har fått fram i sentrallinja (bortsett fra keepere) siden PostNord ble innført er Seedy Jatta. Når vi vet hvilken grep vi må gjøre i treningshverdagen, ekstra reisekostnader, ekstra spillere som også koster for å holde oss i en divisjon vi åpenbart ikke har noe igjen for å være i så skjønner jeg ikke at vi gidder.
Svar
#29
Endel interessante spillere mot Alta nå kl. 12.00. 
Kjellsen,  Bully,  Obasi,  Kurd Rønning, Leopold Aasen, yngste bror Opsahl, og Kollbjørnsrn i mål.
Svar
#30
Da fikk Obasi sin første scoring. 
2 - 2 etter 70 min.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 1 Gjest(er)