Avstemning Hva tror du om søndagskampen?
Du har ikke tillatelse til å avgi stemme i denne avstemmingen.
Endelig tre poeng
22.64%
24 22.64%
Hjemmespøkelse fortsetter det ender uavgjort
6.60%
7 6.60%
Grøss og gru vi taper
4.72%
5 4.72%
Rijks skårer i sin andre kamp på rad
11.32%
12 11.32%
Riisnæs får målpoeng igjen (3 sist)
19.81%
21 19.81%
Sjøeng holder buret rent
10.38%
11 10.38%
Over 11 000 solgte billetter
13.21%
14 13.21%
Over 13 000 solgte billetter
0%
0 0%
Noen blir utvist
2.83%
3 2.83%
Håkans skårer det første målet
8.49%
9 8.49%
Totalt 106 stemmer 100%
* Du stemte på dette valget. [Vis resultater]

Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 5 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kamtråd Enga-Stabæk Søn kl 17.00 Og hva tror du om årets kanskje viktigste kamp?
(04-15-2024, 09:52 PM)NilsDN Skreiv: Jeg syns det er veldig bra vi hentet Obasi. Men det er først og fremst en spiller for fremtiden. Så bra med Obasi. Så er jeg mer usikker på om ikke de burde hentet et par spillere til for her og nå.

Ok. Deg om det. Jeg trodde det var alfa og omega og rykke opp igjen i  år. Da synes jeg det er veldig merkelig å bruke hele innkjøpspotten på et mulig talent for fremtiden.
Svar
Jeg tror ikke vi brukte hele budsjettet på Obasi…
Svar
Vi er sikret plass i VM i "tilbake spill". Det er utrolig frustrerende å se på. Det er forståelig å "lokke" motstanderne opp i banen, men å si at det fungerte (Myhre) når det førte til en helt utrolig mål i mot... Er for meg helt uforståelig. Når først motstanderne er "lokket" ut, hvorfor skal da Olsen på død å liv sende ballen inn i banen til en svak Hagen med 2 motstandere i ryggen og Sjøeng som står for langt til siden for målet...!? Er for meg totalt uforståelig. Å spille med så høy risiko foran eget mål er veldig enkelt for motstanderne å lese. Jeg er uenig i at Rossbach var så veldig god. Det var heller vi som hadde mange elendige avslutninger som gjør at det ser ut som at han er god. Vil bare minne om at dette Stabæk laget ikke er veldig godt lag pr i dag. De stilte med to 16 åringer i halve andre omg. bare for å ha nevnt det... Nei, dette ser ikke akkurat lovende ut pr. dd.
Svar
Av spørsmålene jeg stilte før kampen, (øverst i tråden) så var to av avkryssningsmulighetene riktige og resten feil.

 I tillegg til kampresultatet så var det riktig at: 
Rijks skårer i sin andre kamp på rad
12 stemmer 

Resten var feil: 
Riisnæs får målpoeng igjen (3 sist) - 21 stemmer 
Sjøeng holder buret rent - 11 stemmer
Over 11 000 solgte billetter -14 stemmer
Over 13 000 solgte billetter - 0 stemmer
Noen blir utvist - 3 stemmer
Håkans skårer det første målet - 9 stemmer 

Kullibino tippet på de to som var riktig og ingen av de som var feil. Det blir full pott det, gratulerer. 

Stort mer var det ikke å gratulere med fra søndagen. Men jeg er litt enig med dem som sier at vi skapte utrolig mye. 

Footystats har 2,75 mot 1,66 til oss i Xg. Stabæk skårte altså omtrent dobbelt så mange mål som man kunne forvente ut fra Xg det minner jo om sogndal forrige hjemmekamp som hadde 0,44 i Xg og skårte ett mål. Selv skårte vi litt mindre enn en tredjedel av det vi kunne forvente ut fra Xg i forrige hjemmekamp hadde vi Xg på 2,14 og nøyde oss med ett mål. Om 2,75 på ett mål da er en forverring eller forbedring kan man jo diskutere. 

Resten av statistikken fra kampen mot stabæk: 
17-6 i cornere 
og 27-16 i skudd 

Så kan man selvfølgelig innvende at Xg ikke plukker opp notorisk gavmilde forsvarere og angrepsspillere som ikke kan treffe en låvedør.

Men det er nå bedre å skape sjanser enn å ikke gjøre det. 

 Så får vi prise oss lykkelige over at de tre neste kampene våre er bortekamper da med tanke på at vi er så ræva hjemme. 

Resultatene i Obos er komplett kaos så man anker ikke hva man kan forvente. Lyn åpnet elendig med tre null tap borte mot moss vant sist med samme siffer hjemme mot ålesund. 

Alle slår alle og det er heldigvis ikke så langt opp til de antatte oppryksfavorittene med unntak av stabæk som har 7 poeng. XXX har 5 og ålesund 4 det siste er jo likt som oss.
Svar
(04-16-2024, 07:10 AM)NilsDN Skreiv: Jeg tror ikke vi brukte hele budsjettet på Obasi…

Han kostet oss ihvertfall noen millioner.  De to andre afrikanerne er lånespillere, og Rijks og Kamara ble hentet fra billig hylla.
Svar
(04-16-2024, 10:20 AM)Oldtimer Skreiv:
(04-16-2024, 07:10 AM)NilsDN Skreiv: Jeg tror ikke vi brukte hele budsjettet på Obasi…

Han kostet oss ihvertfall noen millioner.  De to andre afrikanerne er lånespillere, og Rijks og Kamara ble hentet fra billig hylla.

Enig i det. Han var vår dyreste spiller nå i vinter. Men jeg tror ikke vi brukte budsjettet på han, fordi jeg tror vi ikke brukte opp budsjettet. Jeg tror det var fordi vi ikke fant, eller klarte å overtale, de spillerne vi ønsket oss at vi ikke kjøpte flere. Ikke fordi vi ikke hadde penger.

Til sommeren må vi bruke mer, for å kjøpe Ambina permanent. I tillegg så går de kanskje tilbake til Kalandaze, forsvarsspiller fra Georgia, som visstnok ville komme. Men først til sommeren.

Så jeg tror det ble billig løsning nå i vinter og at vi heller sparer pengene til senere.

Men jeg tror vel heller ikke det at vi er såå dumme at vi bruker alt vi har på en ung 18 år gammel kantspiller hvis vi hadde sterkt behov for noen andre spillere som vi da ikke hadde råd til. Så det gjorde vel en vurdering om at de ikke klarte å finne de rette spillerne nå og heller vil gå med det vi har og heller vente til sommeren.

Å vente til sommeren kan gi en del mening, siden vi nå stort sett kjøper spillere utenlands. Det er i sommer det er mulig å plukke opp diverse bosmanspillere fra utenfor Skandinavia. Og til sommeren så er det forhåpentligvis bare et halvår igjen i OBOS, som er litt lettere å selge inn til nye spillere. Spesielt hvis vi ligger bra an på tabellen.
Svar
Jeg har ikke panikk ennå, men spørsmålet er hvor lenge man kan vente med å gjøre endringer? Jeg frykter vi er stuck med Bakke minst ut sesongen selv om tegnene til forbedring er helt fraværende, unntatt evnen til å snu spillet med lange crosspasninger (som er en klar forbedring fra i fjor).
Svar
(04-16-2024, 01:37 PM)idle76 Skreiv: Jeg har ikke panikk ennå, men spørsmålet er hvor lenge man kan vente med å gjøre endringer? Jeg frykter vi er stuck med Bakke minst ut sesongen selv om tegnene til forbedring er helt fraværende, unntatt evnen til å snu spillet med lange crosspasninger (som er en klar forbedring fra i fjor).

Nei, tror det er lurt å ikke få panikk enda. Vi har spilt tre kamper og vært det beste laget i alle. 

Vi har en litt ekkel start på sesongen. 

Hjemmekamp i første. Det er seriepremiere og tradisjonelt kan det kan gå alle veier her. Det gjelder ikke bare hos oss. Seriepremierer er alltid spesielle. Så vinner vi programmessig bortekampen mot Raufoss, selv om spillet ikke helt sitter. Og så taper vi tredje kamp, antatt toppkamp hjemme mot Stabæk, først og fremst pga personlige feil. Så venter et fullsatt Ullevål i runde 4. 

Så dette er ikke hverdagen i OBOS. Den starter å komme med bortekampen mot Mjøndalen i runden etter Lyn. Men den kommer kanskje først og fremst etter 16.mai. Da er det borte mot Åsane, hjemme mot Levanger, borte mot Ranheim, hjemme mot Moss og så videre.

I de 8 første kampene møter vi de to andre nedrykkslagene, har en åpningskamp, et byderby og en 16.mai kamp. Altså kamper med "litt ekstra". Så begynner OBOS-hverdagen for alvor etter det.

Bakke burde vi etter mitt syn aldri hentet og definitivt kvittet oss med etter nedrykket. Men nå er han her. Og jeg tror ikke vi er tjent med å lage noe bråk rundt akkurat det. Det er heller ikke spesielt overraskende. Når styret stilte sine plasser til disposisjon etter nedrykket så betyr jo også det i praksis at de ikke kommer til å gjøre noen store grep før nytt styre er på plass. Og uansett hva det nye styret måtte mene om saken så kan de ikke sparke en trener tre uker før seriestart.
Svar
Jeg tenker jo at vi MÅ være topp 6 eter 10 kamper, ellers er det faktisk krise, med mindre det er <5p mellom 7. og 1. Vi har ikke tent det blå lyset ennå, men det er satt på plass. Og så er jeg enig i at det ikke er tida for å sparke noen nå, men trenerduoen må faen meg få ræva i gir og få luka ut de personlige feila.

xG'en nevnt over her sier noe, men når man konstant underpresterer sammenlikna med xG, og det begge veier, viser det også en ting: Vi er hverken fandenivoldske nok eller konsentrerte nok til å komme topp 2. Det er dette den blågule duoen burde ha som førstepri å fikse!
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 2 Gjest(er)