Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd sommer 2024
Han trente med Lyngby no i mai, men fekk ikkje napp der.
Svar
Tidligere Premier League-spiller lenkes mot VIF - https://www.nettavisen.no/sport/har-spil...95-1839366
Svar
(05-29-2024, 12:46 PM)magnusbe Skreiv: Han trente med Lyngby no i mai, men fekk ikkje napp der.

Nei, men Lyngby er nok en veldig mye bedre klubb enn vi er i øyeblikket. De er klubb 10 i Danmark, mens vi er klubb 20 i Norge. Og siden danskenes serie nok er litt bedre enn vår så tipper jeg at Lyngby ville vært høyere på tabellen her enn i Danmark. 

Og jeg spekulerer så klart, men det kan hende utgangspunktet også er litt ulikt. Dansk Superliga ble jo avslutta nå i mai. Men mulig Okore kunne signere for dem utenfor overgangsvinduet siden han har vært uten kontrakt i Kina en stund. Altså at de vurderte han som en umiddelbar forsterkning i de siste kampene. Mens her vil jeg tro vi vurderer han som en som skal være matchfit i slutten av juli. Det er nesten to måneder til, så det rekker vi om vi vil.

Jeg ville i hvert fall tatt sjansen på Okore. Hvis vi får han i form så tror jeg han er god nok være en av Eliteseriens beste stoppere. Så er det det med 'hvis' da. Men selv om han bare kommer opp på ca 80% av det igjen så er han mer enn god nok for OBOS. 

I 2015 så var Okore regnet som topp 10 i Europa av stoppere under 23. Riktig nok bak spillere som Phil Jones og Varanne. Men likevel. wp110_eng.pdf (football-observatory.com)

Sånn som jeg skjønner det så gikk han gradene i Nordsjællan, gikk derfra til Premier League og spilte en del der. Ble alvorlig skadet og var ute lenge. Kom aldri ordentlig tilbake og returnerte til slutt til Danmark og FCK. Der fikk han det ikke til, men gikk til Aalborg i stedet og var fast der i tre sesonger. Så tok han turen til Kina og spilte vel rimelig fast der 78 av 86 kamper ut fra hva jeg kan skjønne i de tre årene han var der.

Forrige gang vi signerte en spiller fra Kina var Sam Johnson. Det gikk jo rimelig greit. Ut fra statistikken har han spilt tilnærmet fast i Dansk Superliga og i Kina siden 2017. Det tyder på at den gamle skaden er borte. Og hvis han ikke har pådratt seg noen ny så klarer jeg ikke helt å se at det er noen enorm risiko. Seks år med fast førstelagsspill på serier som er en god del bedre enn OBOS tyder jo på at han burde ta nivået, selv om han ikke har spilt kamper siden kontrakten hans i Kina gikk ut ved serieslutt i 2023. De spiller vår-høst der som vi gjør så dvs rett før jul.
Svar
(05-29-2024, 01:19 PM)NilsDN Skreiv:
(05-29-2024, 12:46 PM)magnusbe Skreiv: Han trente med Lyngby no i mai, men fekk ikkje napp der.

Nei, men Lyngby er nok en veldig mye bedre klubb enn vi er i øyeblikket. De er klubb 10 i Danmark, mens vi er klubb 20 i Norge. Og siden danskenes serie nok er litt bedre enn vår så tipper jeg at Lyngby ville vært høyere på tabellen her enn i Danmark. 

Og jeg spekulerer så klart, men det kan hende utgangspunktet også er litt ulikt. Dansk Superliga ble jo avslutta nå i mai. Men mulig Okore kunne signere for dem utenfor overgangsvinduet siden han har vært uten kontrakt i Kina en stund. Altså at de vurderte han som en umiddelbar forsterkning i de siste kampene. Mens her vil jeg tro vi vurderer han som en som skal være matchfit i slutten av juli. Det er nesten to måneder til, så det rekker vi om vi vil.

Jeg ville i hvert fall tatt sjansen på Okore. Hvis vi får han i form så tror jeg han er god nok være en av Eliteseriens beste stoppere. Så er det det med 'hvis' da. Men selv om han bare kommer opp på ca 80% av det igjen så er han mer enn god nok for OBOS. 

I 2015 så var Okore regnet som topp 10 i Europa av stoppere under 23. Riktig nok bak spillere som Phil Jones og Varanne. Men likevel. wp110_eng.pdf (football-observatory.com)

Sånn som jeg skjønner det så gikk han gradene i Nordsjællan, gikk derfra til Premier League og spilte en del der. Ble alvorlig skadet og var ute lenge. Kom aldri ordentlig tilbake og returnerte til slutt til Danmark og FCK. Der fikk han det ikke til, men gikk til Aalborg i stedet og var fast der i tre sesonger. Så tok han turen til Kina og spilte vel rimelig fast der 78 av 86 kamper ut fra hva jeg kan skjønne i de tre årene han var der.

Forrige gang vi signerte en spiller fra Kina var Sam Johnson. Det gikk jo rimelig greit. Ut fra statistikken har han spilt tilnærmet fast i Dansk Superliga og i Kina siden 2017. Det tyder på at den gamle skaden er borte. Og hvis han ikke har pådratt seg noen ny så klarer jeg ikke helt å se at det er noen enorm risiko. Seks år med fast førstelagsspill på serier som er en god del bedre enn OBOS tyder jo på at han burde ta nivået, selv om han ikke har spilt kamper siden kontrakten hans i Kina gikk ut ved serieslutt i 2023. De spiller vår-høst der som vi gjør så dvs rett før jul.

Riktig nok bak Varane? Varane har vært blant verdens beste stoppere et snaut ti-år. 

Når det gjelder Okore hadde han ekstremister i sine yngre dager kombinert med en voldsom styrke.
Svar
(05-29-2024, 01:42 PM)Majorstuen Skreiv:
(05-29-2024, 01:19 PM)NilsDN Skreiv:
(05-29-2024, 12:46 PM)magnusbe Skreiv: Han trente med Lyngby no i mai, men fekk ikkje napp der.

Nei, men Lyngby er nok en veldig mye bedre klubb enn vi er i øyeblikket. De er klubb 10 i Danmark, mens vi er klubb 20 i Norge. Og siden danskenes serie nok er litt bedre enn vår så tipper jeg at Lyngby ville vært høyere på tabellen her enn i Danmark. 

Og jeg spekulerer så klart, men det kan hende utgangspunktet også er litt ulikt. Dansk Superliga ble jo avslutta nå i mai. Men mulig Okore kunne signere for dem utenfor overgangsvinduet siden han har vært uten kontrakt i Kina en stund. Altså at de vurderte han som en umiddelbar forsterkning i de siste kampene. Mens her vil jeg tro vi vurderer han som en som skal være matchfit i slutten av juli. Det er nesten to måneder til, så det rekker vi om vi vil.

Jeg ville i hvert fall tatt sjansen på Okore. Hvis vi får han i form så tror jeg han er god nok være en av Eliteseriens beste stoppere. Så er det det med 'hvis' da. Men selv om han bare kommer opp på ca 80% av det igjen så er han mer enn god nok for OBOS. 

I 2015 så var Okore regnet som topp 10 i Europa av stoppere under 23. Riktig nok bak spillere som Phil Jones og Varanne. Men likevel. wp110_eng.pdf (football-observatory.com)

Sånn som jeg skjønner det så gikk han gradene i Nordsjællan, gikk derfra til Premier League og spilte en del der. Ble alvorlig skadet og var ute lenge. Kom aldri ordentlig tilbake og returnerte til slutt til Danmark og FCK. Der fikk han det ikke til, men gikk til Aalborg i stedet og var fast der i tre sesonger. Så tok han turen til Kina og spilte vel rimelig fast der 78 av 86 kamper ut fra hva jeg kan skjønne i de tre årene han var der.

Forrige gang vi signerte en spiller fra Kina var Sam Johnson. Det gikk jo rimelig greit. Ut fra statistikken har han spilt tilnærmet fast i Dansk Superliga og i Kina siden 2017. Det tyder på at den gamle skaden er borte. Og hvis han ikke har pådratt seg noen ny så klarer jeg ikke helt å se at det er noen enorm risiko. Seks år med fast førstelagsspill på serier som er en god del bedre enn OBOS tyder jo på at han burde ta nivået, selv om han ikke har spilt kamper siden kontrakten hans i Kina gikk ut ved serieslutt i 2023. De spiller vår-høst der som vi gjør så dvs rett før jul.

Riktig nok bak Varane? Varane har vært blant verdens beste stoppere et snaut ti-år. 

Når det gjelder Okore hadde han ekstremister i sine yngre dager kombinert med en voldsom styrke.

Ja, har du hørt om ironi? Big Grin

Okore var som jeg sa veldig god når han var ung. En av de mest lovende unge forsvarerne i Europa. Så ble han skadet, mistet plassen sin i PL. Dro vel halvskadd tilbake til FCK der han ikke fikk noe tillit. 

Husker jeg håpet at vi skulle prøve oss på han når han dro fra FCK.

Ellers er visst Ofkir tilbake også. 
- Borte bra, men hjemme best / Vålerenga (vif-fotball.no)

Litt vanskelig å tolke dette her, for det minner veldig mye om det Layouni sa i fjor sommer.

Layouni sa: Jeg hadde en veldig fin tid i Australia, men nå er jeg glad for å være tilbake i Vålerenga med resten av gjengen. Noen dager senere var han solgt. Så får vi se hva som skjer med Ofkir.
Svar
(05-28-2024, 07:05 PM)JackBlack Skreiv:
(05-28-2024, 06:24 PM)Rad11vb Skreiv: Nå skrev vel Senga at dette er erstatter for Haakans.  Så er spm. Streiker han? Er han virkelig skadet? Er vi enige med en klubb om salg? Så lurer på hva som skjer her.

Han sliter med lysken. 
Det er ikke en lett skade å jobbe med

Haakans sa selv når sesongen startet at han ønsket seg bort. 
Så at han vill bort er det ingen tvil om..

Kommer vi til å tviholde på han? Mulig. Men det er vi ikke tjent med! 
Regner med at Lange er erstatteren for Haakans.
Svar
Haha jeg tok kanskje ikke ironien din når du valgte å dra inn Phill Jones sammen med Varane?
Svar
Vi får håpe og tro at Lange og Ofkir, hver for seg og sammen, kan tilføre laget mer offensiv kraft. Har en følelse av at disse to, kan bli toneangivende i høstsesongen. En spiss til og ev stopper (ref prøvespiller med masse erfaring), så burde vi være bra skodd for andre halvdel av sesongen.

Virker som om vi gjennom skadesituasjonen, faktisk har funnet litt mer ut av hvem som fungerer best, i de ulike rollene spesielt på midtbanen. Ambina som defensivt anker med Lange sentralt, og Ofkir på kant sammen med Riisnæs, lukter egentlig litt svidd i Obos. Vi får håpe på flere mål fra disse i høst.
Svar
(05-29-2024, 04:43 PM)Majorstuen Skreiv: Haha jeg tok kanskje ikke ironien din når du valgte å dra inn Phill Jones sammen med Varane?



Det var en link der, som du kanskje ikke så (?)


Vedlagte fil(er) Miniatyrbilde(r)
   
Svar
(05-29-2024, 05:04 PM)Kroken Skreiv: Vi får håpe og tro at Lange og Ofkir, hver for seg og sammen, kan tilføre laget mer offensiv kraft. Har en følelse av at disse to, kan bli toneangivende i høstsesongen. En spiss til og ev stopper (ref prøvespiller med masse erfaring), så burde vi være bra skodd for andre halvdel av sesongen.

Virker som om vi gjennom skadesituasjonen, faktisk har funnet litt mer ut av hvem som fungerer best, i de ulike rollene spesielt på midtbanen. Albuma som defensivt anker med Lange sentralt, og Ofkir på kant sammen med Riisnæs, lukter egentlig litt svidd i Obos. Vi får håpe på flere mål fra disse i høst.
Albuma? Det var en ny vri til Ambina Wink
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: Mr.Saeterhagen, 18 Gjest(er)