Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd sommer 2024
Det er sjeldent et godt tegn. Er vel ingen overganger som har dratt ut i tid som har vært bra for oss? De fleste kongeovergangene våre har vært bomber, ref. Iversen og Ronny.
Svar
(06-13-2024, 10:14 PM)Bohem33 Skreiv:
(06-13-2024, 09:53 PM)JackBlack Skreiv: Er Heggebø fortsatt en case de jobber med?

Tviler på det, han har vel spilt i 12 av 13 seriekamper for Brann og de ligger vel nest best an til å ta gullet. 
Han har kun en nittiminutter altså, men det ville virkelig vært et sjokk om han kom hit nå. 

Tror nok dessverre vi blir nødt til å sikte litt lavere. 

Spent på om Kamara fortsetter den positive trenden fra de par siste kampene. Men mener fortsatt at en goalgetter på topp er utrolig viktig. 
Det er helt nydelig med fem ulike målskårere og 3 18-åringer, men når laget ikke er i form trenger vi en som alltid har mål i seg for å vippe de jevne kampene i vår favør. 

Det overrasker meg litt at vi har hørt så lite fra forrige oppdatering. Det var tydelig at vi hadde mange case og planer både inn og ut, men med unntak av Jokkes avsløring i dagbladet om at det neppe blir noen PL spiller til oss så har det vært tyst.


I snitt 32 minutter per kamp. Spørs om han er fornøyd med det.
Svar
(06-13-2024, 11:55 PM)JackBlack Skreiv:
(06-13-2024, 10:14 PM)Bohem33 Skreiv:
(06-13-2024, 09:53 PM)JackBlack Skreiv: Er Heggebø fortsatt en case de jobber med?

Tviler på det, han har vel spilt i 12 av 13 seriekamper for Brann og de ligger vel nest best an til å ta gullet. 
Han har kun en nittiminutter altså, men det ville virkelig vært et sjokk om han kom hit nå. 

Tror nok dessverre vi blir nødt til å sikte litt lavere. 
I snitt 32 minutter per kamp. Spørs om han er fornøyd med det.
Heggebø. OK. Skjønner ærlig talt, ikke hva dere ser i han.
Funker det ikke i Brann, så blir det vel fort Åsane eller Fyllingen på han.
Svar
(06-13-2024, 09:53 PM)JackBlack Skreiv: Er Heggebø fortsatt en case de jobber med?

Håper ikke det. Det er vel Rijks som har tatt den rollen i troppen han eventuelt skulle hatt.

Den neste spissen som skal inn må være vår stjernespiss i Eliteserien i 2025. I hvert fall hvis det ikke er snakk om rene talenter.

Heggebø passer ikke i noen av de kategoriene og han tok et karrieremessig dumt valg når han valgte å bli i Brann og ikke komme hit før sesongen.
Svar
(06-12-2024, 06:41 PM)NilsDN Skreiv: Han gidder jo ikke komme på kontrakt ut året.

Jeg skjønner at han vil ha lenger kontrakt, men jeg skjønner også at klubben bare vil gi han en kontrakt ut året (i første omgang). Jeg liker litt at de ikke legger seg på rygg bare fordi han har et navn og en historikk.
Svar
(06-14-2024, 09:34 AM)ehauger Skreiv:
(06-12-2024, 06:41 PM)NilsDN Skreiv: Han gidder jo ikke komme på kontrakt ut året.

Jeg skjønner at han vil ha lenger kontrakt, men jeg skjønner også at klubben bare vil gi han en kontrakt ut året (i første omgang). Jeg liker litt at de ikke legger seg på rygg bare fordi han har et navn og en historikk.

Jeg tenker vel at vi i hvert fall burde tilby en automatisk forlengelse og kanskje et lønnshopp ved et opprykk. Hvis vi ikke allerede har gjort det, det vet jo ikke jeg.

Men kontraktslengde er jo noe som kan slå begge veier. Storspiller han så kan han forlate oss. Er han ræva så er det penger ut av vinduet. Det vet vi ikke på forhånd. Ikke med Okore, ikke med noen andre.

Jeg vurderer i hvert fall Lange som en mye mer risikoinvestering enn Okore. Lange er midt i 20-årene og har levert en enkelt god sesong på dansk nivå 2. Aldri vært i nærheten av noe U-landslag, aldri vært i noen store klubber. Om han virkelig er god, eller bare er årets utgave av Azemi eller Ofkir (som også bare hadde en god sesong i godt voksen fotballalder) eller bare en en Albin Mörfeldt vet vi ikke. 

Fast spill på Okore i 3 sesonger i dansk Superliga. Og så i kinesisk toppdivisjon. Var alvorlig skadet i 2013/14 sesongen, men lite tilsier at det preger han nå. Hvor han hadde vært i dag uten den skaden er umulig å si. Men trolig ikke på prøvespill hos oss. 

Jeg vil i hvert fall si at Okore er en mye mindre risikabel investering enn Lange. Og med et mye høyere toppnivå sannsynligvis. Så jeg mener det er en risiko det i så fall er verdt å ta.
Svar
Vi burde tilby Okore 1 år med mulighet for ett år til ved opprykk OG han har spilt 10+ kamper. Men jeg aner jo ikke hva de har tilbudt, så hvem veit, det kan være lønna.
Svar
Vi må jo i hvert fall vente til vinduet er stengt før vi kan konkludere. 
Men basert på første vindu etter at vi la om til mer prestasjons baserte kontrakter så kan det virke som om vi sliter med å gjøre oss attraktive for spillere. 

Lange synes jeg virker som en spennende signering, alderen er fin og vi får se om vår nye speider har rett. Det er neppe den aller dyreste overgangen, men litt kosta det nok. 

Ser vi på vinterens overganger så var Rijks fantastisk når det gjelder personlighet og profesjonalitet selv om han ikke har fått ut alt på banen enda. 

Kamara har inntil nylig vært en stor skuffelse, men de to siste kampene har han sett bra ut. Jeg har sagt hundre ganger at han fort hadde vært en klassesignering om vi fikk han en måned eller to før. Veldig synd at vi fikk han så tett opp til seriestart. 

Obasi har så vidt debutert og er en mann for fremtiden, om det blir suksess får vi vite etterhvert, men jeg er positiv til sånne. 

Idumba har vært en flopp. Så ærlige må vi være. Men han var på plassen vi trengte det mest så sånn sett er det forståelig at vi tok sjansen. 

Ambina har vært bra særlig i det siste, synd han bare er lånt for et halvt år i motsetning til Idumba. 

To av disse er jo kun lånt og Kamara har kun kontrakt ut året så da er det bare to (Rijks og Obasi) vi har signert som er klart i framtidsplanene våre. 
Vi prøvde utvilsomt på mange flere, hvorfor glapp de? 

I tillegg gikk det som fryktet med at de to korttidsutleide (Bitiri og Ofkir) kom hjem og at vi da må finne ut hva vi skal gjøre med dem. 

Det er en million ting jeg ikke har innsyn i her selvsagt, hvor mye penger hadde vi tilgjengelig, hva var kravet fra de aktuelle og mye annet. 

Men april ble ødelagt av et dårlig overgangsvindu, vi hadde få spillere på trening og kom skjevt ut fra hoppkanten. I mai og juni har vi rettet opp mye og tatt innpå konkurrentene våre. Det er først nå man ser at stallen vår er av meget høy kvalitet i ligaen, vi har kanskje råd til et vindu nå som ikke blir det beste. Men er vi ikke nå fornøyd så må vi virkelig fikse ting før vinduet før sesongen. Vi tåler ikke å starte sesongen i eliteserien (vi må klare opprykk) 2025 på samme måte som årets sesong.
Svar
(06-14-2024, 11:14 AM)Bohem33 Skreiv: Lange synes jeg virker som en spennende signering, alderen er fin og vi får se om vår nye speider har rett. Det er neppe den aller dyreste overgangen, men litt kosta det nok. 

Var vel ein million (DKK eller NOK???) cash på labben og så opp mot 4 mill ut frå ulike prestasjonar.
Svar
(06-14-2024, 11:40 AM)magnusbe Skreiv:
(06-14-2024, 11:14 AM)Bohem33 Skreiv: Lange synes jeg virker som en spennende signering, alderen er fin og vi får se om vår nye speider har rett. Det er neppe den aller dyreste overgangen, men litt kosta det nok. 

Var vel ein million (DKK eller NOK???) cash på labben og så opp mot 4 mill ut frå ulike prestasjonar.

Takk, ja det stemmer nok. Så det betyr at maks nedside for oss er 1 mill pluss det han får betalt da. Det har jeg ikke sett noen tall på. Men han har en avtale ut 2027 så det blir nok noen kroner. 

Okore krever nok langt høyere lønn vil jeg tro, men der er det ingen videresalgs muligheter å snakke om. Samtidig om han kan være en bauta i forsvaret så ville det vært gull. 
Og 31 år er ingen alder for en stopper. Ronny Jonsen var 35 da han bestemte seg for å legge opp. Så ombestemte han seg og spilte 65 kamper for oss fordelt på fire sesonger så i den siste kampen var han nesten 40.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 34 Gjest(er)