Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd sommer 2024
#31
(05-05-2024, 08:31 PM)idle76 Skreiv:
(05-05-2024, 07:39 PM)Østblokka Skreiv:
(05-05-2024, 07:31 PM)Flemmern Skreiv:
(05-05-2024, 06:47 PM)Østblokka Skreiv:
(05-05-2024, 05:42 PM)Krolla Skreiv: Det er litt vanskelig å vite hvilke posisjoner vi trenger siden vi bruker spillere i feil posisjoner og det er usikkert hvordan vi egentlig skal spille.

Vi trenger et fungerende anker som kan binde midtbanen sammen hvis vi skal spille 4-3-3. Her trengs det i alle fall grunnleggende pasningsferdigheter og muligheten til å vinne ballen.
Da må vi finne en erstatter for Ambina.
Slik ståa er nå så er han her til sommeren, og foreløpig kan vi vel ikke unngå å håpe på at det blir med det.
Om vi skal spille 4-2-3-1 så bør Strand, Bjørdal og Riisnæs brukes på midten - kanskje da helst med Riisnæs som tier.
Da trenger vi enten at Thorvaldsen er klar til å starte fast, eller aller helst en venstreving som tar nivået fra dag en, siden Riisnæs kommer inn i midten fra venstrevingen.

Ellers hadde det gjort seg med en ny midtstopper så vi slipper Kreutzriegler, og en spiss med mer mål i seg. Av disse to så tror jeg at vi kun kan håpe på midtstopper. Vi har tross alt fått to nye spisser i vintervinduet - og det er ikke umulig at de funker vesentlig bedre når resten av laget gjør det bedre.

Har laget fungert så dårlig da? I de aller fleste kampene med unntak av Mjøndalen(fikk ikke sett gårsdagens mot Bryne) så har vi dominert kampene og skapt flust med sjanser. Problemet har vært omsetningen.

Vi skapte bortimot ingenting mot Bryne.
Ok, fikk ikke sett kampen. Endrer fortsatt ikke poenget om at vi har dominert og skapt nok av sjanser i de fleste kampene denne sesongen.

Det hjelper lite å "dominere" når vi ikke skårer og slipper inn enkle mål i hopetall. Possession har aldri vunnet en eneste kamp.

Det har jeg da heller ikke hevdet? Du får lese innleggene du har sitert.. Mitt poeng var at laget ikke nødvendigvis har fungert så dårlig, men at vi har manglet uttellingen. Dette med at vi kollapser og slipper inn latterlig enkle mål er mer psykisk enn at laget ikke henger sammen. Og ditto det samme med at vi har en sperre mot å score mål. Alt det kan snu med noen seiere og litt selvtillit. Det som bekymrer mest er pasningskvaliteten som til tider er helt horribel.
Svar
#32
(05-05-2024, 06:47 PM)Østblokka Skreiv:
(05-05-2024, 05:42 PM)Krolla Skreiv: Det er litt vanskelig å vite hvilke posisjoner vi trenger siden vi bruker spillere i feil posisjoner og det er usikkert hvordan vi egentlig skal spille.

Vi trenger et fungerende anker som kan binde midtbanen sammen hvis vi skal spille 4-3-3. Her trengs det i alle fall grunnleggende pasningsferdigheter og muligheten til å vinne ballen.
Da må vi finne en erstatter for Ambina.
Slik ståa er nå så er han her til sommeren, og foreløpig kan vi vel ikke unngå å håpe på at det blir med det.
Om vi skal spille 4-2-3-1 så bør Strand, Bjørdal og Riisnæs brukes på midten - kanskje da helst med Riisnæs som tier.
Da trenger vi enten at Thorvaldsen er klar til å starte fast, eller aller helst en venstreving som tar nivået fra dag en, siden Riisnæs kommer inn i midten fra venstrevingen.

Ellers hadde det gjort seg med en ny midtstopper så vi slipper Kreutzriegler, og en spiss med mer mål i seg. Av disse to så tror jeg at vi kun kan håpe på midtstopper. Vi har tross alt fått to nye spisser i vintervinduet - og det er ikke umulig at de funker vesentlig bedre når resten av laget gjør det bedre.

Har laget fungert så dårlig da? I de aller fleste kampene med unntak av Mjøndalen(fikk ikke sett gårsdagens mot Bryne) så har vi dominert kampene og skapt flust med sjanser. Problemet har vært omsetningen.
Hvis du mener at laget har fungert godt, men at det er omsetningen det har stått på så har du nok ikke fått med deg hele bildet. 

Ja, vi har absolutt slitt med marginene i begge ender - men vi slipper likevel til altfor mange unødvendige sjanser som kanskje kunne vært unngått med et bedre fungerende midtbaneledd. 
Vi har sluppet inn 1,83 mål i snitt mens vi har et expected goals i mot (XGA) på 1,35 per match. Riktig nok 3. lavest i Obos, men på ingen måte bunnsolid. Det har i tillegg vært svært mange utrygge situasjoner bakover som ikke nødvendigvis har ledet til avslutninger - som de jo må dersom det skal ende med XGA. 
Å erstatte Ambina handler først og fremst for å få bedre defensiv trygghet, som jeg opplever at er viktig. Større defensiv kontroll skaper god trygghet i laget, noe vi virkelig trenger. 

Vi har ligaens beste XG på 2,11 - men med kun 1,5 mål per match. Så du har i alle fall delvis rett når det kommer til det offensive, men mitt poeng offensivt var først og fremst at jeg ikke opplever at Riisnæs kommer til sin rett ute på venstrekanten, og at vi derfor bør se etter konstellasjoner der han kommer inn sentralt. 

Jeg skal ikke si det for sikkert, siden jeg ikke har tallene på det, men opplever at vi skaper mange sjanser som har lav til middels XG - ikke så mange med skyhøy XG. Omsetning er definitivt et problem, men det er ikke det eneste problemet slik jeg ser det.

(05-05-2024, 10:27 PM)Østblokka Skreiv:
(05-05-2024, 08:31 PM)idle76 Skreiv:
(05-05-2024, 07:39 PM)Østblokka Skreiv:
(05-05-2024, 07:31 PM)Flemmern Skreiv:
(05-05-2024, 06:47 PM)Østblokka Skreiv: Har laget fungert så dårlig da? I de aller fleste kampene med unntak av Mjøndalen(fikk ikke sett gårsdagens mot Bryne) så har vi dominert kampene og skapt flust med sjanser. Problemet har vært omsetningen.

Vi skapte bortimot ingenting mot Bryne.
Ok, fikk ikke sett kampen. Endrer fortsatt ikke poenget om at vi har dominert og skapt nok av sjanser i de fleste kampene denne sesongen.

Det hjelper lite å "dominere" når vi ikke skårer og slipper inn enkle mål i hopetall. Possession har aldri vunnet en eneste kamp.

Det har jeg da heller ikke hevdet? Du får lese innleggene du har sitert.. Mitt poeng var at laget ikke nødvendigvis har fungert så dårlig, men at vi har manglet uttellingen. Dette med at vi kollapser og slipper inn latterlig enkle mål er mer psykisk enn at laget ikke henger sammen. Og ditto det samme med at vi har en sperre mot å score mål. Alt det kan snu med noen seiere og litt selvtillit. Det som bekymrer mest er pasningskvaliteten som til tider er helt horribel.
Man skal nok ikke undervurdere det psykiske, men Ambina har lite grunn til å være preget av fjoråret. 
Han har vært delaktig i mange skumle situasjoner bakover så langt i år - og det er derfor absolutt innafor å se på om laget kan settes opp anerledes for å ta han ut av laget i alle fall i en periode.
Svar
#33
Merker at jeg ikke har særlig tro på at vi skal kunne kjøpe oss ut av problemet. Jokke har henter ca 20 spillere. I all hovedsak norske i 2022 og før 2023, da han var underlagt Fagermo. Den andre halvparten etter at Bakke kom inn og da Jokke bestemmer mer selv.

De to siste vinduene er vel alle bortsett fra Hagen og Kamara utenlandske. Av de utenlandske kan man vel si at det kun er Ilic som har vært bra.

Totalt har han vel en treffprosent på ca 40 hvis vi er generøse. I år fant hn Rejks tidlig. De fire andre kom vel i mars. At han skal ha flere spillere klare og som umiddelbart treffer har jeg null tro på. Han hentet to spisser før sesongen og vi har El-Abdellaoui. Kan han egentlig hente enda en?
Svar
#34
Det som kan være realistisk om vi får skuta på rett kjøl er å prøve oss på spillere som ligger i bunnen av eliteserien. Eksempler kan være Napoleon Romsaas og Opsahl fra Tromsø. Napoleon Romsaas kan fungere utmerket som en tier i systemet til Bakke.
Svar
#35
(05-05-2024, 10:27 PM)Østblokka Skreiv:
(05-05-2024, 08:31 PM)idle76 Skreiv:
(05-05-2024, 07:39 PM)Østblokka Skreiv:
(05-05-2024, 07:31 PM)Flemmern Skreiv:
(05-05-2024, 06:47 PM)Østblokka Skreiv: Har laget fungert så dårlig da? I de aller fleste kampene med unntak av Mjøndalen(fikk ikke sett gårsdagens mot Bryne) så har vi dominert kampene og skapt flust med sjanser. Problemet har vært omsetningen.

Vi skapte bortimot ingenting mot Bryne.
Ok, fikk ikke sett kampen. Endrer fortsatt ikke poenget om at vi har dominert og skapt nok av sjanser i de fleste kampene denne sesongen.

Det hjelper lite å "dominere" når vi ikke skårer og slipper inn enkle mål i hopetall. Possession har aldri vunnet en eneste kamp.

Det har jeg da heller ikke hevdet? Du får lese innleggene du har sitert.. Mitt poeng var at laget ikke nødvendigvis har fungert så dårlig, men at vi har manglet uttellingen. Dette med at vi kollapser og slipper inn latterlig enkle mål er mer psykisk enn at laget ikke henger sammen. Og ditto det samme med at vi har en sperre mot å score mål. Alt det kan snu med noen seiere og litt selvtillit. Det som bekymrer mest er pasningskvaliteten som til tider er helt horribel.

Mulig at du mener du ikke hevder det, men ordet å "dominere" betyr noe for meg. 

Se på statsa i Obos-ligatråden. Har vi dominert? Eller har vi bare mye ball uten å få gjort så mye med den? 

Vi har en noe høyere xG enn antall mål, samtidig som vi har lavere xGA. Fotball vinnes i boksene, ikke på midtbanen, med mindre man kan overføre dominansen der til motstanders boks. Og der er vi ganske dårlige.

Jeg er enig med de som sier at vi bruker spillerne vi har feil. Se for eksempel på denne formasjonen:

4-2-3-1

Her kommer spillernes styrker mer til sin rett, og de får brukt dem direkte. I tillegg er det mer fart i angriperne, hvis de nå skulle begynne med samtidige bevegelser.

Eller kanskje jeg tar feil og det bare er psykisk at vi slipper inn enkle mål og bommer på nær sagt alle sjanser. Men det har Bakke hatt snart et år å rydde opp i.
Svar
#36
Vi spiller 4-2-3-1 allerede.
Svar
#37
(05-06-2024, 10:24 PM)Presterende speller Skreiv: Vi spiller 4-2-3-1 allerede.

Ja, men bruker Strand som 10er eller 11er og han gjør alt galt med ball, vi bruker Riisnæs som 11er og han er ikke rask nok selv om han kan gå av en mann, og Ambina som 6er som ikke kan grunnleggende teknikk. 

Strand må spille 8er hvis han skal være på banen (og jeg foretrekker Bjørdal) og Ambina bør være benk. Riisnæs er 10er, og vil skinne mer der.
Svar
#38
Selv for meg som ikke har særlig peiling, så kan det være interessant å lese noen innlegg om formasjoner og taktikk (kanskje jeg lærer litt), men dette er en rykte- og ønsketråd.

Jeg ønsker at Enga henter et par gode spillere, scorer flere mål og vinner de fleste kamper ?
Svar
#39
Jeg håper vi igjen går for, og denne gangen får Kalandadze. I tillegg ønsker jeg meg en spiss som scorer mål.
Hovedproblemet vårt så langt i sesongen ser ut til å ligge i begge bokser. La oss starte der. Litt i overkant enkel analyse kanskje, men jeg tror det ville løst en hel masse.
Svar
#40
Jeg har et ønske.
Idumba fra start. RCB. LCB Aron.
Må ha fart og fysikk.

Skal vi utvikle spillerne mentalt og spille offensiv fotball. 4-3-3 og tilpasse oss moderne fotball, eller spille bøffel fotball? Counter-attacking moments FC? I fjor endte vi opp med 5-4-1, neppe særlig utviklende for en ung spillerstall.
Uansett.
Vi trenger et solid midtstopper par som funker.
Jeg så alle pre-season kampene med Idumba, Ambina og innhoppet til Obasi.
Hva er forskjellen i de siste kampene?
Idumba, fra start.

Du vil ikke komme på lista til Panzer eller Idumba.

I rest my case: Ved å vise til det en ikke navngitt bruker skrev på X etter å ha sett han spille treningskampene, som jeg også så: "Sett bort ifra kortet igår, så wow for en spiller! Roligheten han har med ballen! Og hvordan han rydda opp sjukt mye bak osv spesielt i første omgang!
Bare å få signaturen på papirene her ass!" 

Få han på banen!
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 20 Gjest(er)