Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd sommer 2024
(07-26-2024, 07:45 PM)NilsDN Skreiv: Den polske klubben er Lech Poznan

Start-rask og høy fart, antagelige vår beste offensive spiller.
De betaler vel mer i lønn, men hadde heller ønsket at han hadde blitt en Enga legende med Sisu.(JFGI)
Oslo vs. Poznan? Han som kommer fra landet med tusen innsjøer. 
Han bytter i så fall Oslofjorden, mot landet, han blir bonde, for penger. Perkele.
Svar
Jeg håper vi bruker pengen for Håkans på Baidoo. Men det er jo å repetere seg selv.
Svar
Da får jeg repetere meg selv også.?
Bruk Håkans pengene på en, helst to, skikkelig back.
Vi har nok vinger. Synes back plassen er skikkelig undervurdert. Bare se på Bodø Glimt, nesten to forskjellige lag når de må bruke Adam Sørensen istedet for Bjørkan, og Adam Sørensen er bedre enn våre backer.
Svar
Baidoo får vi ikke . Er allerede verdt 14 mill og tviler på han går for under 20 . Slik jeg har forstått er flere klubber i Europa allerede interessert i han.. @Oldtimer , forslag på back som kunne passet inn hos oss?
Svar
Nei, har ikke det, men jeg håper jo Jokke og nettverket hans har oversikten.
Svar
Lech Poznan har solgt Kristoffer Velde til Olympiakos for 3,6 millioner euro, som kan stige til 5m euro.

Det åpner definitivt opp for Håkans til Lech Poznan.
Svar
(07-27-2024, 12:05 PM)Oldtimer Skreiv: Da får jeg repetere meg selv også.?
Bruk Håkans pengene på en, helst to, skikkelig back.
Vi har nok vinger. Synes back plassen er skikkelig undervurdert. Bare se på Bodø Glimt, nesten to forskjellige lag når de må bruke Adam Sørensen istedet for Bjørkan, og Adam Sørensen er bedre enn våre backer.

100 % enig, spørsmålet er om vi kan vente til neste vindu. Ideelt sett bør vi han inn en back til nå, men om vi kan få en klart bedre back neste vindu så er det nok til å leve med. 

Ser man på kontraktssituasjonen så har Kamara og Hedenstad kontrakt ut året. Det skal mye til for at Kamara sin blir forlenget, Hedenstad er vi vel litt mer i tenkeboksen med. Han snakker litt om det i siste trikkeligaen at klubben gjerne vil drøye litt med en avgjørelse, mens han er motivert for ny kontrakt. Om han forsvinner ut blir det selvsagt enda tynnere på back plass. Da kan det fort være at de to neste backene inn begge skal være førstevalg og at Borch og Jukle er backup på hver sin side. 

Fasika sin lånekontrakt går også ut etter denne sesongen og blir garantert ikke fornyet så vi har behov for stoppere senest i neste vindu og. 
Riktignok får vi Bitiri tilbake om ett år fra nå (neste sommer) men da har han ett år igjen og det er vel ikke så mange som tror at han kommer til å spille mange flere kamper for oss. 
Så ved siden av Jarl og Olsen har vi kun Hammer Kjelsen som knapt har spilt i år (84 min fordelt på fire kamper alle som innbytter) 
Det betyr at vi trenger to nye stoppere. 

På stopper plass tror jeg helt klart vi kan vente til neste vindu da må en kanskje to inn. Men på de andre plassene trenger vi egentlig ikke noen inn om ikke noen drar. Oppgraderinger er selvsagt alltid bra, men får vi en klar kvalitetsheving i forsvaret så er vi klare for eliteserien tror jeg. 

I neste vindu har vi da frigitt de lønnsmidlene kamara får og de er nok betydelige, de Håkas får (om han selges, de er nok litt de og) de Fasika får (sikkert noen kroner det og) og eventuelt Hedenstads lønn da om han ikke forlenger. Og kanskje Kurd Rønning da om han selges (men det er neppe en høy lønn). 
Kombinert med økte inntekter så bør det være en del å rutte med. Og det er klart de 15 millionene (om det blir det) vil jo også bidra.
Svar
Transfermarkt opererer med 1 milion euro i verdi på Håkans. Med dagens euro-kurs er det nesten 12 millioner. Nettavisen skrev bare beløp i kroner. Vi kan jo håpe på at de er dårlige i valuta-regning. 1 million euro nå betyr salg tenker jeg.
Så støtter jeg de som peker på backer og midtstoppere. Her må vi ha inn folk før returen til eliteserien.
Svar
(07-27-2024, 12:10 PM)Blue 1978 Skreiv: Baidoo får vi ikke . Er allerede verdt 14 mill og tviler på han går for under 20 . Slik jeg har forstått er flere klubber i Europa allerede interessert i han.. @Oldtimer , forslag på back som kunne passet inn hos oss?

Mulig jeg tar feil, men tviler sterkt på at Sogndal får 20 millioner for han. Hvem kjøper spillere med en halv sesong for Sogndal i OBOS-ligaen for 20 millioner? 

Ismaheel gikk vel fra FFK for 6-7 millioner. Hvis vi byr det vi får for Håkans og slenger med en videresalgsklausul så er vi på Mannsverknivå. Det tror jeg også Sogndal hadde akseptert.

Enig i at vi trenger backer og stoppere også. Men vi trenger noen neste nivå spillere også. Vi er ikke bedre nå enn når vi rykket ned.
Svar
(07-28-2024, 09:59 AM)NilsDN Skreiv:
(07-27-2024, 12:10 PM)Blue 1978 Skreiv: Baidoo får vi ikke . Er allerede verdt 14 mill og tviler på han går for under 20 . Slik jeg har forstått er flere klubber i Europa allerede interessert i han.. @Oldtimer , forslag på back som kunne passet inn hos oss?

Mulig jeg tar feil, men tviler sterkt på at Sogndal får 20 millioner for han. Hvem kjøper spillere med en halv sesong for Sogndal i OBOS-ligaen for 20 millioner? 

Ismaheel gikk vel fra FFK for 6-7 millioner. Hvis vi byr det vi får for Håkans og slenger med en videresalgsklausul så er vi på Mannsverknivå. Det tror jeg også Sogndal hadde akseptert.

Enig i at vi trenger backer og stoppere også. Men vi trenger noen neste nivå spillere også. Vi er ikke bedre nå enn når vi rykket ned.

Baidoo herjet i går også i kampen mot Start. 

Espen Ween meldte på OBOS-sendinga i går at han mest sannsynlig har spilt sin siste kamp for Sogndal, og at det er mange storklubber i Europa som er ute etter han nå.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 12 Gjest(er)