Avstemning Stem på alt du tror, men ikke motsi deg selv
Du har ikke tillatelse til å avgi stemme i denne avstemmingen.
Bakke har samme rolle i klubben vår 31.05 som i dag
21.28%
10 21.28%
Bakke blir sparket eller degradert før 17. mai
0%
0 0%
Bakke blir sparket eller degradert mellom 18 mai og 30 mai
2.13%
1 2.13%
Vi slår Tromsø ut av cupen
14.89%
7 14.89%
Vi taper mot Tromsø etter ekstraomganger eller straffekonk
2.13%
1 2.13%
Vi taper mot Tromsø i ordinær tid
10.64%
5 10.64%
Vi tar oss til kvartfinalen i cupen
8.51%
4 8.51%
Vi ryker ut av cupen før kvartfinalen
12.77%
6 12.77%
En vålerenga spiller har skårt seks seriemål eller mer før mai er over
10.64%
5 10.64%
Ingen vålerenga spiller har skårt seks eller flere seriemål før mai er over
17.02%
8 17.02%
Totalt 47 stemmer 100%
* Du stemte på dette valget. [Vis resultater]

Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 5 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tipping med avstemning, snur det i Mai?
#11
Hurra hurra maifesten fortsetter. 

Det ble poeng til     Oldtimer, Gelik, Bohem33, Super Enga og Talenløs

som tippa seier mot Ålesund (spørsmål 6). 

Vi får avklart stadig flere spørsmål fra tippekonkurransen vår. 

 Ingen har tippet at Bake får sparken før 17. mai og godt er det for det virker nå ekstremt lite sannsynlig. 

2. toppskårer etter mai? 
Det virker som spillerne våre konkurrere like hardt om å unngå toppskårer tittelen som vi og start konkurrerte om å unngå gullet i 2005. Håkans har ikke spilt siden kampen mot Mjøndalen og er foreløpig alene på topp med tre mål. 
Han hadde bare en liten kjenning sa de før kampen mot Ham Kam, men han var heller ikke i troppen mot Ålesund. 
Får vi se han mot xxx da? 
På to mål finner vi Strand og Jones selv om sistnevnte trodde han hadde skårt sitt første mål for sesongen etter forrige kamp (intervju med Tina). 
Spissene våre (Riijks og Kamara) har ett mål til sammen så det er ingen grunn til å save Illic som nylig spilte sine første (7) minutter etter beinbruddet. Men vi må tror det snart løsner både for han og våre spisser. 

3. plassering når mai er over. 
Nå ligger vi på 6. plass, men det er bare ett poeng til delt andre og tre poeng opp til delt første så det kan raskt bli mye bedre. Nå skal det sies at lag en og to har en kamp til gode. 

4. Hvor mange poeng tar vi i mai? 
Vi har foreløpig tatt seks av seks mulige. Vinner vi lørdag blir det B på tippekupongen og med to på papiret enklere motstandere i de to siste kampene kan vi nå drømmen om full pott i mai. 

5. Vi har enda ikke fått noen røde kort, men tre kamper gjenstår og det er ikke mange lag vi hater mer enn xxx. 

7. tilskuere 16. mai 
Det er solgt over 7500 biletter til kampen, over 3k av dem på blokka og 549 på bortefeltet. 
Klubben regner med at vi vil passere 10 k (alternativ u) men det skal vel godt gjøres å komme helt opp til B (over 13 k). 

8. hvor mange mål skårer vi i mai? 
Vi har fått dobbelt så mange poeng som vi har skårt mål så der ligger vi ikke like godt ann. Men vi får håpe på ketchup effekt torsdag. 

9 Hvor mange kamper starter Obasi og eller Bully
Trolig ingen, men det ble sagt at de var gode i sist andrelagskamp. 
Obasi var ubrukt reserve mot Mjøndalen og har ellers ikke vært i troppen til a-laget, Bully har vel ikke vært i troppen til a-laget i år. Men Dagsavisen skrev etter andrelagskampen at Bully brillijerte og at han ble byttet ut etter en time etter ordre fra Myhre og Bakke. Det samme ble Kjelsen, Kurd-Rønning og Rijks og da fallt laget litt sammen. 
Men nedrykk er vel som budsjettert for rekruttene våre og det er godt å se at utfordrerne får kamptrening over tid. 
Det er vel tvilsomt om vi får se noen av dem på torsdag, men kanskje Bully nærmer seg et innhopp om alt går bra. 
Men vi med H (0-1 kamper) på tippekupongen lever nok svært trygt på det spørsmålet. 

10 poeng hjemme vs borte
Foreløpig er det 3-3 og det er jo en mer hjemme enn bortekamp så med seier fredag ligger hjemmetipperne svært godt an

11 Får vi se Storevik fra start i serien i mai?
Storevik startet ikke mot Ålesund, og Sjøeng gjorde sine saker bra så da skal det nok litt til for at Storevik danker han ut i mai, men hvem vet? 

12 Jokkes rolle i klubben. 
Jokke sitter nok trygt nå, at han skulle sparkes i mai måtte vel skyldes at hovedtrener(en/ne) måtte gå og akkurat nå går alt så meget bedre, men det snur fort så det er ingen grunn til å lette på trykket på gasspedalen. 

 
 God 16. mai alle sammen, la oss vinne den jævla kampen a!
Svar
#12
Takker og bukker for bra tråd og oppsummering så langt!
Svar
#13
(05-14-2024, 01:20 PM)Talentløs Skreiv: Takker og bukker for bra tråd og oppsummering så langt!

Takk, mye mer gøy når det går bra. Aprilkonkurransen var deprimerende greier. 

Skal prøve å få lagt inn en liten før 16. mai kampen og. 

Men skulle ønske det var mulig å ha mer en ti alternativer (avkryssningsmuligheter) i avstemningene, det hadde vi på det gamle forumet.
Svar
#14
(05-14-2024, 01:59 PM)Bohem33 Skreiv:
(05-14-2024, 01:20 PM)Talentløs Skreiv: Takker og bukker for bra tråd og oppsummering så langt!

Takk, mye mer gøy når det går bra. Aprilkonkurransen var deprimerende greier. 

Skal prøve å få lagt inn en liten før 16. mai kampen og. 

Men skulle ønske det var mulig å ha mer en ti alternativer (avkryssningsmuligheter) i avstemningene, det hadde vi på det gamle forumet.

Er kanskje bare jeg som er gammaldags, men jeg hadde satt pris å om disse konkurransene gikk i egen tråd.
Grunnen er enkel. Sånn det er nå, kommer alle spørsmål opp øverst, og det gjelder alle sider. Så når man går gjennom kamptråden for å lese poster, må man dra seg gjennom alle spørsmålene først. Mulig det er en innstilling moderator kan gjøre noe med? Eller er det bare hos meg det skjer?
Liker at du er engasjert og gidder, det setter jeg pris på Smile
Mitt ønske er da en stk kamptråd (den kan jo selvfølgelig vi andre også starte) og en konkurransetråd.

Ikke ment som et oppgulp fra min side, så ikke ta det ille opp Smile
Svar
#15
Flemmern skrev:
(05-14-2024, 02:38 PM)Er kanskje bare jeg som er gammaldags, men jeg hadde satt pris å om disse konkurransene gikk i egen tråd. Skreiv: Grunnen er enkel. Sånn det er nå, kommer alle spørsmål opp øverst, og det gjelder alle sider. Så når man går gjennom kamptråden for å lese poster, må man dra seg gjennom alle spørsmålene først. Mulig det er en innstilling moderator kan gjøre noe med? Eller er det bare hos meg det skjer?
Liker at du er engasjert og gidder, det setter jeg pris på Smile
Mitt ønske er da en stk kamptråd (den kan jo selvfølgelig vi andre også starte) og en konkurransetråd.

Ikke ment som et oppgulp fra min side, så ikke ta det ille opp Smile

Innspill er bra Flemmern, ser nå at jeg leste feil i forrige innlegg. Da har vi lik visning ja.
Det er ikke noe i veien for at man kan lage en tråd som heter reaksjoner på kampen og slippe tippinga øverst.
Så kan den med tippinga øverst brukes for forventinger før kampen starter.

Det gir i hvert fall mening for meg at hva folk har tippet er ganske interessant før kampen og så noe mindre interessant midt i kampen.

Her kan man jo bare prøve seg fram, om du lager en reaksjoner på kampen tråd et par ganger og folk bruker dem framfor kamptråd i tippeform så er det ikke noe galt i det. Om folk skriver videre i den med tippinga så tyder det vel på at de ikke er så plaget av det.

Det er jo et stadig tilbakevendende tema det hvor ryddig vi skal ha det. Jeg bryr meg aldri om noen kommer med kampanalyse i ryktetrådene, men jeg har full forståelse for at noen foretrekker å ha det mer ryddig. Det beste er vel et slags argumenterende anarki, man for argumentere for sin måte og håpe at det blir sånn folk gjør det, men det er vanskelig å tvinge folk =)
Svar
#16
Man kommer da raskt over på både side 2,3 osv. På kamptråd, så ser ikke helt problemet.
Svar
#17
Herregud for en måned mai var for klubben, det er en sann glede å kunne oppsummere tippekonkurransen. 

Jada det ble ett tap og det tapet gjorde forbanna vondt, men to eliteserielag ble slått ut av cupen og vi vant fire av fem kamper i serien. Det er faktisk helt ellevilt bra. 
De to dårligste eliteserielagene vil kanskje noen innvende, men tromsø slo kort etter rosenborg selv om de lå under 2-0 til pause og Ham kam vant som kjent 7-1 mot sarp. 

La oss se på tippekupongen og hva som ble fasit. 

1. Når vinner vi neste hjemmekamp? 
H  vi vinner mot Trosmø og eller Bryne, U: vi vinner mot xxx eller Levanger, B: vi vinner ingen hjemmekamper i mai. 

Vi vant selvsagt ved første anledning rett tegn er H. 

2. Hvem er vår toppskårer i serien 31.5? Til nå har Håkans 3 mål, Strand 2, Rijks, Jones og Borch ett mål. 
H Håkans, U Rijks eller Kamara, B: en annen spiller 
Om det er delt førsteplass her så får begge/alle tre alternativer ett poeng. 

Omtrent alle i klubben (Jones, Håkans, Rijks og Strand) har tre mål, ingen har mer så her deles virkelig godene og alle er fornøyd og får rett uansett hva de tippa. 

3. Hvilken plass ligger vi på når mai er over? 
H første eller andre, U 3-6, B: 7 eller dårligere. 

Nå ligger vi på fjerde, tar sogndal poeng i dag rykker vi ned til femte. Men rett svar blir uansett U (3-6). 

4. Hvor mange poeng tar vi på de fem seriekampene som spilles i mai? 
H: 4 poeng eller færre, U: 5-8 poeng, B 9 poeng eller mer 

12 poeng tenk det da, vi sprengte skalaen fullstendig! 
Super Enga tippet at vi skulle få 4 eller færre, fire tippet at det 5-8 og kun tre tippet 9 poeng eller mer. 
Rett tippetegn B


5 Får vi noen røde kort i serie eller cup i mai? 
H nei, U: ett rødt kort, B: to eller flere røde kort 
Neida Reijks har blitt så snill så. Ingen røde rett svar H

6 Hva blir rett tippetegn på Ålesund-Enga
H (tap) U (uavgjort) B (vi vinner) 
Vi vant omtrent alt i mai rett svar B 

7. Hvor mange tilskuere kommer det mot xxx? 
H færre enn 10k U: 10k-13k B: Mer enn 13 tusen 
10770 personer møtte fram i nydelig solskinn 16. mai, mer er det ikke å si om den kampen. 
Rett svar U. 


8. Hvor mange mål skårer vi i serien i mai (5 kamper) 
H: 7 eller færre, U: 8-9 B: 10 eller flere 
Fem mål mot Åsane alene bidro jo ganske godt da. Tre mot levanger, to mot ålesund og ett mot bryne da blir det 11 og klar B. 

9. Hvor mange kamper starter Obasi og eller Bully? Om begge starter samme kamp telles det som en. Her teller både serie og cup. 
H 0-1. U: 2, B: 3 eller flere 
Stakkars Bully, håper han snart blir skadefri og vi noterer oss at Oldtimer så Obasi fra start i går og at han har veldig spennende kvaliteter som a-laget kan få nytte av allerede i høst. Men foreløpig har han ikke startet (eller spilt) for a-laget. 
Rett svar H. 


10. Tar vi flest poeng i serien på de tre hjemmekampene (Bryne, xxx, Levanger) eller de to bortekampene (Ålesund og Åsane)? 
Om det kun er ett poeng forskjell på hjemmepoeng og bortepoeng regnes U som rett svar. 
H vi tar minst to poeng mer hjemme enn borte
U: det er maks ett poeng forskjell på våre hjemme og bortepoeng 
B: vi tar minst to poeng mer borte enn hjemme 

Jaggu ble det ikke helt likt. 6-6 
Rett svar U. 

11. Starter Storevik noen seriekamp? 
H nei, U: ja en kamp, B ja flere enn en kamp 
Nei, Sjøeng vår eneste spiller som bruker handsker i 20 plussgrader har lagt beslag på plassen. 
Rett svar H

12. Har Jokke samme rolle i klubben 31.5? 
H: ja, U: nei han sparkes eller omplasseres før 17. mai, B: nei, han sparkes eller omplasseres mellom 18 og 30 mai 
Nå er jeg dristig, men jeg konkluderer allerede nå med at rett svar er H. Så får dere heller kaste meg ut av forumet om Jokke får sparken fredag morgen. 

Fra tippekupongen får  Engamacc 4 poeng
Taasse får 5 
Super Enga, Nils DN og Talentløs får 7
Gelik og Oldtimer 9
Men hold dere fast, bohem 33 får tosifra (10) snakker om å lage spørsmåla sjæl. 

Men vi hadde også en avstemning øverst i tråden der det var mulig å hente poeng. 

Der kunne man få poeng for å tippe at Bakke har samme rolle i klubben 31.5 
Igjen er jeg dristig og foregriper begivenhetene. 
Det tippet 10 personer. 

At vi slår ut Tromsø 
Det tippet 7

At vi tar oss til kvartfinalen, tenk så gøy det er at vi har den å se fram til da
Det tippet 4 

og at ingen vålerengaspillere har putta mer enn seks mål før mai er over 
Det tippet 6 og de har lov til å le litt av meg og fire andre idioter som var fullstendig på gjordet på dette spørsmålet 

Talentløs den sniken stemte på at vi skulle slå ut Tromsø etter at vi hadde gjort det og får da ikke poeng for det 

Poeng fra avstemninga blir da 

 1 poeng til Gelik og Super Enga
2 poeng til Oldtimer og Talentløs 
3 poeng til Nils DN og bohem33
4 poeng til Tasse


Sammenlagt mai tippekonkurranse og avstemning blir da 

Engamacc 4 poeng
Super Enga 8 poeng
Taasse, Talentløs 9 poeng
Nils DN og Gelik 10
Oldtimer 11
Bohem33 13 poeng 

Noen av oss fikk også poeng i aprilkonkurransen så legger man sammen de med alle poeng fra mai så blir det

hmchrist*,  Kaktus*,  Turdika*, 3 poeng
Theo66* og Engamacc 4 poeng 
Fisken*, Metah* og Ingar* 5 poeng 
Caarandi* 6 poeng
Super Enga 8 poeng 
Talentløs 9 poeng 
Tasse 10 poeng
Oldtimer og Nils DN 13 poeng
Gelik 14 poeng 
Bohem33 17 poeng 

*Disse var ikke med i mai så jeg burde vel egentlig skrevet alle de andre brukerne på forumet som heller ikke var med i april på 0 poeng

Nå frister det jo litt å lage en juni konkurranse og eller kanskje man bør gi seg mens man er på topp. 

Vi får i hvert fall håpe at juni minner mer om mai enn april.
Svar
#18
Jeg var heldigvis HELT på trynet, men veldig gøy med tippekonk! Grattis, og meget bra tippa Bohem33! Kjør gjerne på med ny runde for juni Smile
Svar
#19
(05-28-2024, 02:38 PM)SuperEnga Skreiv: Jeg var heldigvis HELT på trynet, men veldig gøy med tippekonk! Grattis, og meget bra tippa Bohem33! Kjør gjerne på med ny runde for juni Smile

Takk, det er jo det som holder oss hekta da. Laget vårt slutter ikke å overraske verken positivt eller negativt. 
I mai var det faktisk positivt og det er jo mest overraskende av alt. 
=)
Svar
#20
Tar gjerne en juni konkurranse også. I Juli er det vel ferie.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 3 Gjest(er)