Avstemning Jeg tror at
Du har ikke tillatelse til å avgi stemme i denne avstemmingen.
vi vinner med mer enn ett mål
20.69%
18 20.69%
Jukle starter
13.79%
12 13.79%
Kamara starter
1.15%
1 1.15%
Strand starter
9.20%
8 9.20%
Borch starter
12.64%
11 12.64%
Lange starter
14.94%
13 14.94%
Brajanac starter minst en omgang
4.60%
4 4.60%
Rijks skårer
14.94%
13 14.94%
det blir kastet fiskekaker på banen
4.60%
4 4.60%
Thorvaldsen starter minst en omgang
3.45%
3 3.45%
Totalt 87 stemmer 100%
* Du stemte på dette valget. [Vis resultater]

Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 5 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tippe bursdagskamptråd Enga - Ranheim Man kl 19
#31
(07-29-2024, 07:54 PM)Flemmern Skreiv:
(07-29-2024, 07:41 PM)JohnnyJ Skreiv:
(07-29-2024, 06:47 PM)Flemmern Skreiv:
(07-29-2024, 06:34 PM)Bohem33 Skreiv:
(07-29-2024, 06:21 PM)Oldtimer Skreiv: Eneste grunnen til at Jukle ikke starter må jo være at han ikke er klar for 90 minutter.

Ja, tror nok både Strand og Jukle foretrekkes når de er skadefri. 
Men veldig spent på danskene. Lange har jeg veldig tro på, men om Brajanac danker ut Rijks med en gang er jeg mer usikker på. Benken ser bra ut og viser at vi ikke savner Håkans altfor mye, men det hadde ikke gjort noe med en back og eller stopper til.

Kjernen kastet fiskekaker mot var, Lyn champagne korker og Sandefjord fansen kjøpte stadion reklame, kommer det noe fra oss?

Hvorfor skal vi kaste noe på banen? Vi har da ikke VAR.
Ville vært veldig spesielt om vi skal bruke tid og energi på et ikke-problem.

Viktig å holde jernet i ilden nå, mange OBOS-ligaklubber som vi må oppfordre til å ha ekstraordinære årsmøter før fotballtinget. 

Forhåpentligvis bidrar disse markeringene til å aktivere supporterklubbene fra lag som Åsane og Sogndal. På disse årsmøtene var ikke supporterne til stedet da synspunktet deres om VAR ble bestemt.

Jeg mener det blir helt feil, men det er lov å være uenige rundt hvordan dette løses.
Ingen klubber ønsker, eller er tjent med, at kamper eventuelt utsettes eller settes til 0-0 og null poeng. Det er noe alle kan risikere.
Alle som er glad i fotball, har sett og forstått budskapet til enkelte tilhengerskarer, og det bør være nok.

Om vi på død og liv skal engasjere oss i dette, bør det være bannere og sang, kun det. Ikke risikere å ødelegge kampen.
Du kan banne på at en rekke folk vil denne aksjonsformen til livs, og du skal ikke se bort ifra at "For VAR" mobiliseres enda mer i etterkant av dette og at dette får motsatt effekt.

På hvilket grunnlag tror du dette vil mobilisere enda flere supportere til "sivil ulydighet"?

Så lenge det ikke går som i Trondheim og at det går ett minutt av kampen så ser jeg ingen skade. Heller det, enn å måtte vente på mange minutter med VAR-avgjørelser i 10 år fremover.

Hvis konsekvensen blir FOR-aksjoner, så ser jeg på det som utelukkende positivt. Apati er det verste som kan skje.
Det er mangel på demokratisk prossess som er det graverende rundt VAR-innføringen. Jo flere som melder seg på i debatten destod bedre, uavhengig om på hvilken side av gjerdet du står.
Svar
#32
(07-29-2024, 08:01 PM)NilsDN Skreiv:
(07-29-2024, 07:38 PM)Flemmern Skreiv: Dette er vel årets dårligste kamp så langt av oss? Da snakker jeg spillemessig.
Vi stinker ordentlig, og spesielt Bjørdal og Riisnæs har vært elendige. Borch har vel ikke vært noen stor spiller han heller.

Balansen i laget blir feil. De er ikke elendige, det er bare det at laget ikke klikker sammen på samme måte med Lange og Brajanac. 
 
Brajanac er mindre involvert enn Mees. Minner mer om Ilic. Lange og Riisnæs er for like.

Ballhåndteringa av de nevnte har vært horribel, og det har ingenting med sammensetninga av laget å gjøre. De ser ut til å spille med tresko begge to.
Forøvrig sier Petter Myhre det samme som vi ser, "En omgang langt under pari". Han slakter prestasjonen rett og sett, og godt er det. Den omgangen var rett og slett flau.
Svar
#33
Jaaaaaadda Riisnæs.

Pausepraten må ha fungert for nå har de spilt meget bra.
Svar
#34
Nydelig scoring av Riisnæs.
Enig i at han ikke var god i 1. Omgang, men fikk han hjelp av Hedenstad en eneste gang?
Jeg gjentar meg selv, Hedenstad er ingen Vb.
Nå kom Jukle inn, så får vi se.
Svar
#35
Hva skal man si? En rævva første omgang, og en meget god andre omgang.
Banens beste? Ambina helt klart. Han gjør sin beste kamp og ingen feil. Prikkfri kamp med andre ord, og spiller mange gode offensive pasninger. I tillegg er han veldig god defensivt, herlig.
Kiil Olsen gjorde en blemme som gjorde at bønda fikk et trøstemål, men ellers god defensivt.
Riisnæs og Bjørdal steppa opp i andre og Jones ble mer synlig.

Lange viser at han er god med ball, men var idag meget dårlig uten ball. Lar motspillere skli forbi uten et forsøk på å stoppe dem, og står galt i presset.
Braj på topp var ikke mye å snakke om. Lite synlig, men brenner to store sjanser. Laget fungerte ikke i første, så det får være unnskyldninga at han var borte store deler av tiden han var på banen.

Borch gjør nok en dårlig kamp dessverre. Gang på gang står han feilplassert, eller blir spilt forbi. Han redder sine egne feil ved å gi bort noen cornere, men det er allikevel ikke godt nok.
Hedenstad var vel på det jevne, så det var kanskje greit å ta ut han og la Borch få fullføre, selvom han etter byttet gjorde flere feil.

Sjøeng som normalt god.
Jarl stødig bak der og grattis med første goal. Viser ekte glede, nydelig.

Totalt sett fortjent da vi har en rekke store sjanser etterhvert, men denne kampen kunne gått begge veier. Først et annulert mål som var tvilsomt, og et par fordeler dommern dreit seg ut på som kunne gitt oss trøbbel. Tipper Kåre er sånn passe irritert, og det topper vel bare bursdagen vår?

Grattis med dagen alle sammen Smile
Svar
#36
Bra 2.omgang. Så er det litt for mye som minner om 2023 men det viktigste er mål, seier og 3 poeng.
Svar
#37
Gratulerer med dagen og seier alle sammen!
Utrolig gøy at oslogutten Jarl scoret foran Østblokka i sin første hjemmekamp.

Men er det noen som vet hvorfor Ranheims mål i første omgang ble annulert?
Jeg klarer ikke å se noen forseelse i feltet der.
Kampen ville nok blitt helt annerledes om den ble godkjent.
En annen ting er at dommeren stoppet et par gode overgangsmuligheter for Ranheim i andre omgang ved å i stede gi dem frispark.
Han var vår 12. mann på banen i dag.
Svar
#38
Vanskelig å la seg begeistre av denne utgaven av Vålerenga, tabelltopp til tross. .

I første omgang så hadde vi vel ingen sjanser eller avslutninger, sett bort fra hodestøtet til Jarl som ga oss målet. Trodde vi skulle gire om etter målet, men føler at vi har en tilnærming til de fleste kamper som handler om at vi skal gjøre akkurat nok for å vinne, og ta minst mulig risiko.

Dette laget er per dato ikke en cm lenger I utvikling enn det vi rykket ned med i fjor
Svar
#39
(07-29-2024, 09:48 PM)Caanradi Skreiv: Gratulerer med dagen og seier alle sammen!
Utrolig gøy at oslogutten Jarl scoret foran Østblokka i sin første hjemmekamp.

Men er det noen som vet hvorfor Ranheims mål i første omgang ble annulert?
Jeg klarer ikke å se noen forseelse i feltet der.
Kampen ville nok blitt helt annerledes om den ble godkjent.
En annen ting er at dommeren stoppet et par gode overgangsmuligheter for Ranheim i andre omgang ved å i stede gi dem frispark.
Han var vår 12. mann på banen i dag.

Jeg tenker dommer blåste på en obstruksjon siden ingen spillere "lå" i feltet eller handset.
Han som nikka ballen i mål gjorde ingen feil slik jeg så det.

Forøvrig, rett før slutt ved et av deres angrep, ser man Jukle skal avskjære bonden og ta ballen, men får tidenes obstruksjon av en annen, uten at linjepikk eller dommer reagerer.
DEN var soleklar, men ingen avblåsning.
Svar
#40
Ser på kampen i dag som en slags maktdemonstrasjon. Vi har en dårlig dag på jobb. Tipper de ikke kan huke av mange punkter hvor ting gikk som tiltenkt/planlagt. Alikevel vinner vi ganske komfortabelt. Det er sånne seire som gir opprykk!
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 2 Gjest(er)