Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kamptråd VIF-Lørenskog tors 10.10.24. kl 1830
#1
EHL Standings - Hockey/Norway (flashscore.com)
Svar
#2
Sak 10 Aleksander Bonsaksen (hockey.no)

Bonsa utestengt i 2 matcher. 
Skal ikke ha noe å si mot Lørenskog, men kjipt tap mtp. Storhamar på Lørdag.
Svar
#3
Fy faan så rævva Karlsson og Koch har spilt idag. Begge bør bli igjen i garderroben etter 2.omgang. Flaut å se på hvor nonchalante disse har opptredd idag.
Sier ikke at de andre spiller mye bedre, men de forsøker iallefall ikke å gi bort pucken til stadighet!

Lørenskog sin taktikk er ekstremt enkelt å lese, men hva gjør vårt trenerteam? Joda, de rokkerer litt på rekkene, i kjent Anderssson-stil, coaching i verdensklasse!
De jobber hardt på hver puck og flytter en mann foran vårt mål HVER gang de er i vår sone. Hvordan kan vi klare å ikke oppdage detta? Virker som om Lørenskog finner opp kruttet i hvert bytt sånn vi opptrer.

Jeg skal ikke ta noe fra Lørenskog, de har spilt meget bra og har en veldig underholdende stil. Men det er ingen tvil om at vi undervurderer motstander.

Det er faan ikke mulig. Elendig keeperspill også. Har vel ikke tatt et skudd med snap'en idag? Returer på alt, med mindre poucken går rett forbi og inn.
Vi kommer til å tape dagens kamp, og tape stort mot Storhamar. Da risikerer vi å være 9 poeng bak i serien. Fantastisk.

Overtallet er som forrige sesong og vi bruker både Karlsson og Røymark i samme overtall - puckkontroll der altså.

Jeg tror aldri jeg har sett en utenlandsspiller som har spilt så dårlig som Karlsson idag. Han gjør faan meg alt feil. Taper alle dueller, blir gått i fra på jerna, spiller bort pucken. Ekstremt dårlig, men han får spille helt ut allikevel. Herlig. Han spiller til og med siste bytyt for å sikre seiern. Hva er det Andersson ser som ikke vi andre ser? Han var jo en vandrende katastrofe der ute.

Vi vinner til slutt 5-4, men det var IKKE fortjent. Vi spilte til stryk, men Linus redda oss. Linus, Pontus, Sebbe og Didrik gjorde gode kamper idag. Resten LANGT under pari.
Svar
#4
Nå maler du vel litt fanden på veggen her, Flem? I den siste halvdelen av tredje periode har vi enkeltspillere som gjør jobben når laget ikke finner helt ut av det. Kunstscoringer av både McGauley og Rosdahl!

Det er vel litt som i fotball også, det kan være jævlig seigt å spille mot dårlige lag. Alt handler om å få oss ut av rytme, og her klarer Lørenskog å score fire mål. Det er dårlig, men også sånn det kan bli innimellom. Ingen kommer til å gå gjennom hele sesongen uten å tape, så slapp av.
Svar
#5
(10-10-2024, 08:42 PM)andgus Skreiv: Nå maler du vel litt fanden på veggen her, Flem? I den siste halvdelen av tredje periode har vi enkeltspillere som gjør jobben når laget ikke finner helt ut av det. Kunstscoringer av både McGauley og Rosdahl!

Det er vel litt som i fotball også, det kan være jævlig seigt å spille mot dårlige lag. Alt handler om å få oss ut av rytme, og her klarer Lørenskog å score fire mål. Det er dårlig, men også sånn det kan bli innimellom. Ingen kommer til å gå gjennom hele sesongen uten å tape, så slapp av.

Helt feil. Lørenskog er regna som et av to bånnlag, og vi er regna som et av tre topplag. På hjemmebane skal vi høvle over dem.
Fakta er at kampen er jevnspilt, og jeg mener Lørenskog spiller totalt sett en bedre kamp enn oss, og det er bekymringsverdig.
Spiller ingen rolle om det er ørten kamper igjen av serien, vi skal ikke synke så dypt som dagens kamp.

At du ikke ser at en rekke spillere underpresterer, og fokuserer på min kritikk, sier vel kanskje litt om dine forventninger.
Nei alle lag kommer ikke til å tape mot hvem som helst. Våre tap mot antatt dårligere lag er årsaken til at vi ikke vinner serien.

Regner forøvrig med at du gir Karlsson 10/10 idag? Er lov å kritisere når det er så himla dårlig som idag. I tillegg må det være lov å kritisere ledelsen av laget når det butter så jævlig imot. Enkelte i klubben mener jo vår trener er den beste i ligaen, og de samme mener jo at vi har den beste stallen. Go figure!

Forøvrig var lørdagens kamp også langt under pari. Vi spilte en meget dårlig kamp da også, og det ser ut som om vi dro med oss den dårlige følelsen inn i denne kampen.
Forøvrig (2) ser Oilers - Frisk også, og der viser Frisk hvordan man skal framstå som lag. Høy intensitet hvor alle jobber for hverandre og på alle pucker. Laget framstår som en helhet, helt motsatt at det vi har gjort de siste 2 kampene.
Svar
#6
For all del, jeg sier jo ikke at vi spilte en god kamp! Men her er jo hovedproblemet at hele laget underpresterer, ikke bare noen enkeltspillere. Vi kommer tilbake, snur kampen og vinner til slutt. Det også krever jo en viss disiplin.
Innlegget ditt beskriver jo et helvete, men min påstand er at både Oilers og Storhamar også kommer til å gå på noen bananskall i løpet av sesongen.

Når det er sagt så er jeg enig i at vi i ni av ti tilfeller skal valse over Lørenskog på hjemmebane, og at gårsdagens kamp var for dårlig. Jeg er bare ikke enig i at vi trenger å skrive med krigstyper når det skjer. Spesielt ikke når vi faktisk klarte å vinne. På lørdag får vi en ny god pekepinn på hvordan vi ligger an, og at Oilers tapte (på hjemmeis) mot Frisk i går gir oss kanskje litt lavere skuldre i inngangen til morgendagens kamp?
Svar
#7
(10-11-2024, 09:11 AM)andgus Skreiv: For all del, jeg sier jo ikke at vi spilte en god kamp! Men her er jo hovedproblemet at hele laget underpresterer, ikke bare noen enkeltspillere. Vi kommer tilbake, snur kampen og vinner til slutt. Det også krever jo en viss disiplin.
Innlegget ditt beskriver jo et helvete, men min påstand er at både Oilers og Storhamar også kommer til å gå på noen bananskall i løpet av sesongen.

Når det er sagt så er jeg enig i at vi i ni av ti tilfeller skal valse over Lørenskog på hjemmebane, og at gårsdagens kamp var for dårlig. Jeg er bare ikke enig i at vi trenger å skrive med krigstyper når det skjer. Spesielt ikke når vi faktisk klarte å vinne. På lørdag får vi en ny god pekepinn på hvordan vi ligger an, og at Oilers tapte (på hjemmeis) mot Frisk i går gir oss kanskje litt lavere skuldre i inngangen til morgendagens kamp?

Nå skal det sies at jeg skrev under kampen og at vi da lå under og så til å gå mot et tap. Kan jo ikke fjerne det man skriver, det er feigt Smile
Så lenge man ikke hetser folk er det ok mener nå jeg, og vår nye svenske back fortjente pepper igår.
Men som du sier, det ble full pott og jeg håper disse 2 kampene var en dårlig uke, og at vi er tilbake allerede imorra - uten kalosjer.
Svar
#8
Men gøy med Linus Rosdahl, da!

Fikk virkelig øynene opp for han etter 4-1 seieren vi hadde mot Storhamar hjemme i fjor høst hvor han var skikkelig god. Synes egentlig han helhetlig har vært bra så langt i år.

Hvordan tror dere laget ser ut i morgen? Klar for revansj eller shaky etter en dårlig uke?
Svar
#9
(10-11-2024, 02:47 PM)Perkules Skreiv: Men gøy med Linus Rosdahl, da!

Fikk virkelig øynene opp for han etter 4-1 seieren vi hadde mot Storhamar hjemme i fjor høst hvor han var skikkelig god. Synes egentlig han helhetlig har vært bra så langt i år.

Hvordan tror dere laget ser ut i morgen? Klar for revansj eller shaky etter en dårlig uke?

Jeg synes Linus Rosdahl har vært veldig god, det lille han har spilt i år.
Hadde nok fortjent å flyttes opp fra 7. back. Men da er det jo fort egenproduserte talentet Gabriel Koch som står i fare.
Koch har etter returen dessverre ikke kommet opp på det nivået han hadde før han dro til Malmø, etter min mening.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: TreogNitti, 2 Gjest(er)