05-07-2025, 10:15 PM
(05-06-2025, 05:35 PM)Glennsoe Skreiv: Leddbånd skade er vel 6-12 uker på sidelinja?
Leddbåndskade kan være så mangt. Nå er ikke jeg lege, men han spilte videre en liten stund etter smellen og så ikke altfor prega ut. Han rusla nokså normalt av banen når han ble bytta ut også. Det tror jeg ikke han hadde vært i stand til om leddbåndet hadde vært avrevet, selv om adrenalin kan kamuflere smerter i kampens hete. Ved et avrevet leddbånd eller en større rift i leddbåndet ville smertene vært store og leddet vill trolig kjentes ustabilt. Ergo velger jeg å tro at det er snakk om en mindre skade. Kanskje bare en strekk.
Klubben skriver ikke noe om alvorlighetsgraden, men sier han er ute fra kamp og trening "en liten periode".
Kampene mot Sandefjord og HamKam kommer gjerne for tidlig, men om det kun er snakk om en mindre alvorlig skade er det realistisk å tro på at vi får se ham mot KFUM (3 uker og 2 dager etter skaden) og/eller Tromsø (4 uker etter skaden).
Jeg velger å være optimist og har trua på at vi klarer å mønstre et brukbart lag som kan tukte både Sandefjord og HamKam selv om Henrik er ute. Utvilsomt en av våre aller beste spillere, men det tvinger i det minste frem spilletid for noen andre, og Sandefjord og HamKam er kanskje ikke de verste motstanderne vi kan få en slik påtvungen endring mot.
Og hvem vet, kanskje noen blomstrer som følge av dette?
Aldri så galt at det ikke er godt for noe, sier´em... Håper´em får rett